Zvítězit v Monze v kokpitu rudého vozu Ferrari znamená vrýt se nesmazatelně do srdcí všech tifosi. Pojďme si připomenout všechny, kterým se to povedlo.
Alberto Ascari Dvojnásobný mistr světa z let 1952 a 1953, byl pilotem Ferrari v sezónách 1950 až 1954 a v rudých vozech dokázal zvítězit na Monze v roce 1951 a 1952. Vítězství z roku 1951, je o to cennější, že jeho největšími soupeři byly především vozy Alfa Romeo, milánská automobilka v té době jednoznačně dominovala všem závodům formule 1. Nakonec se Velká cena Itálie 1951 stala totálním fiaskem pro obě esa Alfy Romeo, Fangia v závodě zradil motor a Farina nakonec dojel třetí ve voze svého kolegy Bonetta, když ho postihla stejná porucha jako Argentince. José Froilan Gonzalez, druhým místem završil historicky první double pro Ferrari. V následujícím roce bylo pořadí na prvních dvou místech v cíli totožné a pro Ferrari o to snazší, že v oněch letech na tratích jednoznačně kralovalo.
Philip Toll HillMistr světa z roku 1961, jezdil v Maranellu v letech 1958 až 1962, na Monze si získal diváky stejně jako Ascari dvěma triumfy (1960 a 1961). Obě vítězství získal Hill na desetikilometrové trati, která vznikla spojením klasického okruhu s vysokorychlostním oválem. Hillovo vítězství prolomilo dva historické milníky, bylo to první vítězství amerického pilota v závodě formule 1 a zároveň poslední vítězství monopostu se starou koncepcí: s motorem vpředu. Vítězství z roku 1961 bylo zahaleno do roušky smutku, nad ztrátou týmového kolegy Wolfganga von Tripse a dalšími čtrnácti vyhaslými životy.
John Norman SurteesMistr světa z roku 1964, v rudých vozech se prezentoval od roku 1963 do roku 1966, v Monze sice zvítězil dvakrát, ale pouze v roce 1964 pro vzpínajícího se koníka. Surtees předvedl strhující podívanou, především nádhernými souboji o vedení v závodě s Danem Gurneyem, kterého v závěru závodu zradil motor. John Surtees přidal k vítězství i nejrychlejší kolo a jelikož startoval do závodu z pole position, získal hattrick.
Ludovico ScarfiottiZískal v Monze své jediné vítězství v kariéře pilota formule 1, u Enza Ferrariho závodil od roku 1963 až do roku 1967. Italská Grand Prix roku 1966, měla vozům Ferrari vyhovovat, což potvrdili hned v kvalifikaci, kterou vyhrál Parkes před Scarfiottim, ale oběma se start příliš nepovedl a propadli se do hlouby pole. Ludovico dokonce až na sedmou pozici, ale strhující stíhací jízdou se již ve třináctém okruhu vypracoval do vedení a svůj náskok neustále navyšoval až na 6 vteřin. Scarfiotti je zatím posledním Italem, který dokázal triumfovat před domácími tifosi.
Gian-Claudio Giuseppe RegazzoniVíce mistr světa z roku 1974, hájící barvy rudých vozů v letech 1970 až 1976, dokázal zvítězit v Monze v roce 1970 a 1975. Zatímco to první vítězství bylo zakaleno tragickou nehodou Jochena Rindta, který havaroval během kvalifikace, to druhé si již vychutnal plnými doušky a zvítězil famózním způsobem start - cíl.
Jody ScheckterMistr světa z roku 1979, u Ferrari pobyl jen krátce v sezóně 1979 a 1980, v Monze oslavil, jak zisk svého titulu, tak zisk poháru konstruktérů pro svůj tým. Velká cena Itálie roku 1979, měla být pouhou formalitou a potvrdit oba tituly pro Ferrari před domácím publikem, Jody ani Gilles nezklamali. Po strhujícím závodě v bouřlivé atmosféře, rozpoutali nevídaný výbuch vášně a euforie, poté co získali pro stáj double.
Gerhard BergerZávodil ve Sscuderii Ferrari v letech 1987 a 1989 a znovu v 1993 a 1995, v Monze zvítězil v roce 1988. Mělo to být znovu, tak jako po celou sezónu, exhibiční vystoupení McLarenu a průběh závodu tomu i nasvědčoval. Po celou dobu Grand Prix jezdil v čele Ayrton Senna s Prostem v zádech, dvojice Ferrari, Berger – Alboreto si držela s pěkným odstupem další dvě příčky. Ale jakoby něco z hůry chtělo uctít památku právě zesnulého Enza Ferrariho, nejprve se odporoučela pohonná jednotka u Prostova vozu, posléze chyboval Senna a po kolizi ze závodu odstoupil.
Michael SchumacherSedminásobný mistr světa, jezdil u Ferrari od roku 1996 až do roku 2006 a v Monze dokázal přivést tifosi k naprostému šílenství pětkrát (1996, 1998, 2000, 2003 a 2006). V roce 1996 si dokázal získat publikum famózní stíhací jízdou poté, co se po startu ze třetího místa propadl do hlouby pole. Nakonec zvítězil s obrovským náskokem 18 sekund. V roce 1998, zase sváděl souboj s Mikou Häkkinenem a to nejen v samotném závodě, ale především v boji o titul. Itálie byla v deliriu, dvojice Schumacher- Irvine, dokázala srovnat skóre v obou šampionátech. Píše se rok 2000, Monza je znovu svědkem neúnavného tažení za titulem ze strany německého pilota, Schumacher ukrajuje další body z Häkkinenova náskoku. 2003, Ferrari není tak dominantní jak v předešlých letech, je to znovu Schumacher, který se nechá vybičovat domácím obecenstvem k nesmrtelným výkonům. 2006, Schumacher rozvášnil všechny tifosi svým triumfem na domácí půdě, vzápětí je zchladil prohlášením o ukončení své bohaté kariéry.
Rubens BarrichelloVe Scuderii působil v letech 2000 a 2005, v Monze triumfoval v roce 2002 a 2004. Obě svá vítězství Rubens datuje do období, kdy bylo Ferrari neporazitelné. V roce 2002 byla situace v šampionátu již natolik jasná, že Ferrari nepotřebovalo určovat, kdo má zvítězit a nechalo Brazilce, aby okusil ten slastný pocit vítězství v Monze. Prakticky totožný scénář se opakoval po roční přestávce.
Fernando AlonsoMisrtr světa z roku 2005 a 2006, ve Ferrari je nováčkem a jeho vítězství máme ještě všichni v dobré paměti, stalo se tak 12. záři 2010.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.