Jedna z nejromantičtějších a zároveň nejdramatičtějších postav světového motorismu, Jochen Rindt, stal se jediným pilotem, který získal titul světového šampiona posmrtně.
Je 5. září 1970, na trati v Monze probíhá kvalifikace na Grand Prix Itálie. Náhle se rozvíří prach v Parabolice, poté co opět usedne, odhalí trosky červeného Lotusu, jen startovní číslo 22 dává tušit, že se jedná o Jochena Rindta…
Karl Jochen Rindt (18. dubna 1942, Mainz – 5. září 1970, Monza)
Narodil se jako válečné dítě v roce 1942, německému otci a rakouské matce. Na své rodiče nemohl mít žádné vzpomínky, oba zahynuli při bombardovaní Hamburgu v roce 1943. Nataschu, Jochenovu jedinou dceru, čekal podobný osud, nikdy neměla svého tátu poznat - byly jí dva roky, když v Monze havaroval.
Jochen vyrůstal u svých prarodičů v rakouském Grazu, oženil se s finskou modelkou a přestěhoval se do Švýcarska, do domu na břehu ženevského jezera.
Se závody začal v roce 1961, s vozem Simca se účastnil rally a později i závodu cestovních vozů s Alfou Romeo. Při svém debutu ve formuli junior (1963) poznal tehdy začínající jezdce, Stewarta a Sifferta. V roce 1964 již závodí ve formuli 2, které absolutně dominoval a ještě téhož roku získává možnost vyzkoušet si formuli 1 na domácí půdě ve Velké ceně Rakouska. Po startu ze třináctého místa, je nucený odstoupit pro poruchu převodovky svého Brabhamu.
V roce 1965 se dostal do týmu Cooper, jako partner Bruce McLarena. Ale více se mu daří za volantem Ferrari při 24 hodinovce v Le Mans, kterou společně s Mastenem Gregorym, vyhrál. V roce 1966 začal Cooper používat třílitrové motory Maserati, na výsledku to bylo okamžitě znát, Rindt získal své první pódiové umístění v Belgii, dojel druhý, následovalo třetí místo v Německu a znovu druhé místo v USA. Po pravidelném bodovém přísunu získává třetí místo v konečném hodnocení šampionátu. O rok později, Cooper na konkurenci již nestačí, Jochen Rindt dokázal v mistrovství světa bodovat pouze dvěma čtvrtými místy, je třináctý. V roce 1968 se vrací do Brabhamu, ale situace se opakuje, jen čtvrtá místa střídá za dvě třetí. Koncem roku odchází do Lotusu.
Ve vozech Colina Chapmana se dokázal plně seberealizovat a to i přesto, že jeho týmovým kolegou byl Graham Hill. První vítězství na sebe nenechá dlouho čekat, dostavilo se ještě téhož roku, ve Watkins Glen. Chapman nutně potřeboval plnohodnotnou náhradu za Jima Clarka, který přišel o život na Hockenheimu. A i když jejich první setkání nejsou ideální, oba tuší, že se jedná o osudový vztah. Začátek roku 1970, je ze říše snů, Rindt vítězí v Monaku, Holandsku, Francii, Británii a Německu a s obrovským náskokem vede šampionát. „Toho štěstí je až příliš, začínám si dělat starosti, protože takhle to nemůže dál pokračovat,“ prohlásil Rindt před Monzou. A opravdu, jednoho teplého letního dne, 5. září 1970, byla tato série přerušena a sní i život mladého rakouského pilota.
Jochen Rindt, startoval v 60 závodech formule 1, šest jich vyhrál, desetkrát startoval z pole position, získal 109 bodů.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.