Druhým dílem našeho seriálu se posuneme do roku 1976. Od prvního zastavení v Mexiku 1964 došlo u vozů k velkým technickým změnám, naštěstí na nevyzpytatelnosti F1 se nic nezměnilo.
Šlo o sezonu, kdy se mnoho týmů vychloubalo svými závodními auty pro boj o titul, včetně šestikolového Tyrrellu a komentátoři očekávali boje desetiletí.
Nakonec bylo vše jinak a šampionát se nesl ve znamení duelu mezi Ferrari a McLarenem. Počátkem sezony měl navrch Lauda nad anglickým playboyem Huntem a přijížděl na Nürburgring s náskokem 23 bodů.
Hrůzostrašná nehoda, kdy málem uhořel, ho však vyřadila na další 2 závody ze hry. Rakušan s návratem do kokpitu spěchal a bitvu o titul přes své zranění nevzdal.
Když nadešel poslední závod v Japonsku, Laudova výhoda nad Huntem byla jen 3 body. V den závodu byla taková mlha a silný hustý déšť, že musel být start posunut o 1,5 hodiny. Pilot Ferrari odstartoval ze třetího místa za Huntem, ale ihned zajel do boxů. Odmítl riskovat život v tak nebezpečných podmínkách na dráze.
Zbytek závodu se nesl v taktickém dojezdu Hunta na dostatečně bodované pozici. Ačkoliv propíchnul pneumatiku, dojel na třetím místě, které mu k získání mistrovského titulu o jediný bod stačilo.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.