Druhým dílem našeho seriálu se posuneme do roku 1976. Od prvního zastavení v Mexiku 1964 došlo u vozů k velkým technickým změnám, naštěstí na nevyzpytatelnosti F1 se nic nezměnilo.
Šlo o sezonu, kdy se mnoho týmů vychloubalo svými závodními auty pro boj o titul, včetně šestikolového Tyrrellu a komentátoři očekávali boje desetiletí.
Nakonec bylo vše jinak a šampionát se nesl ve znamení duelu mezi Ferrari a McLarenem. Počátkem sezony měl navrch Lauda nad anglickým playboyem Huntem a přijížděl na Nürburgring s náskokem 23 bodů.
Hrůzostrašná nehoda, kdy málem uhořel, ho však vyřadila na další 2 závody ze hry. Rakušan s návratem do kokpitu spěchal a bitvu o titul přes své zranění nevzdal.
Když nadešel poslední závod v Japonsku, Laudova výhoda nad Huntem byla jen 3 body. V den závodu byla taková mlha a silný hustý déšť, že musel být start posunut o 1,5 hodiny. Pilot Ferrari odstartoval ze třetího místa za Huntem, ale ihned zajel do boxů. Odmítl riskovat život v tak nebezpečných podmínkách na dráze.
Zbytek závodu se nesl v taktickém dojezdu Hunta na dostatečně bodované pozici. Ačkoliv propíchnul pneumatiku, dojel na třetím místě, které mu k získání mistrovského titulu o jediný bod stačilo.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.