Druhým dílem našeho seriálu se posuneme do roku 1976. Od prvního zastavení v Mexiku 1964 došlo u vozů k velkým technickým změnám, naštěstí na nevyzpytatelnosti F1 se nic nezměnilo.
Šlo o sezonu, kdy se mnoho týmů vychloubalo svými závodními auty pro boj o titul, včetně šestikolového Tyrrellu a komentátoři očekávali boje desetiletí.
Nakonec bylo vše jinak a šampionát se nesl ve znamení duelu mezi Ferrari a McLarenem. Počátkem sezony měl navrch Lauda nad anglickým playboyem Huntem a přijížděl na Nürburgring s náskokem 23 bodů.
Hrůzostrašná nehoda, kdy málem uhořel, ho však vyřadila na další 2 závody ze hry. Rakušan s návratem do kokpitu spěchal a bitvu o titul přes své zranění nevzdal.
Když nadešel poslední závod v Japonsku, Laudova výhoda nad Huntem byla jen 3 body. V den závodu byla taková mlha a silný hustý déšť, že musel být start posunut o 1,5 hodiny. Pilot Ferrari odstartoval ze třetího místa za Huntem, ale ihned zajel do boxů. Odmítl riskovat život v tak nebezpečných podmínkách na dráze.
Zbytek závodu se nesl v taktickém dojezdu Hunta na dostatečně bodované pozici. Ačkoliv propíchnul pneumatiku, dojel na třetím místě, které mu k získání mistrovského titulu o jediný bod stačilo.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.