Druhým dílem našeho seriálu se posuneme do roku 1976. Od prvního zastavení v Mexiku 1964 došlo u vozů k velkým technickým změnám, naštěstí na nevyzpytatelnosti F1 se nic nezměnilo.
Šlo o sezonu, kdy se mnoho týmů vychloubalo svými závodními auty pro boj o titul, včetně šestikolového Tyrrellu a komentátoři očekávali boje desetiletí.
Nakonec bylo vše jinak a šampionát se nesl ve znamení duelu mezi Ferrari a McLarenem. Počátkem sezony měl navrch Lauda nad anglickým playboyem Huntem a přijížděl na Nürburgring s náskokem 23 bodů.
Hrůzostrašná nehoda, kdy málem uhořel, ho však vyřadila na další 2 závody ze hry. Rakušan s návratem do kokpitu spěchal a bitvu o titul přes své zranění nevzdal.
Když nadešel poslední závod v Japonsku, Laudova výhoda nad Huntem byla jen 3 body. V den závodu byla taková mlha a silný hustý déšť, že musel být start posunut o 1,5 hodiny. Pilot Ferrari odstartoval ze třetího místa za Huntem, ale ihned zajel do boxů. Odmítl riskovat život v tak nebezpečných podmínkách na dráze.
Zbytek závodu se nesl v taktickém dojezdu Hunta na dostatečně bodované pozici. Ačkoliv propíchnul pneumatiku, dojel na třetím místě, které mu k získání mistrovského titulu o jediný bod stačilo.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.