Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Charles Leclerc měl v Maďarsku našlápnuto k vítězství, po startu z pole position kontroloval závod až do poslední zastávky v boxech, kdy ale pilot Ferrari náhle ztratil tempo a z boje o pódium vypadl.
První známky frustrace přišly už v polovině závodu, kdy se Monačan ocitl za Lando Norrisem a stále čekal na svou zastávku. „Tenhle závod prohrajeme, ztrácíme tolik času,“ hlásil přes týmové rádio.
Po druhé zastávce následoval prudký propad. Leclerc nedokázal udržet krok, snadno ho předjel Oscar Piastri a brzy i George Russell. „Je to neuvěřitelně frustrující. Ztratili jsme veškerou naši konkurenceschopnost. Musíte mě poslouchat! Našel bych způsob, jak se s těmito obtížemi vyrovnat. Nyní je auto nepojízdné. Jednoduše nepojízdné. Byl by to zázrak, kdybychom skončili na stupních vítězů,“ zaznělo z kokpitu vozu číslo 16.
Leclerc se ještě několik kol bránil Russellovi, ale nakonec podlehl a v cíli bral čtvrtou příčku. „Problém s podvozkem,“ prozradil Charles po závodě příčinu ztráty rychlosti.
Statistiky jsou pro Monačana nelichotivé – z posledních šestnácti startů z pole position proměnil ve vítězství jen loňskou Velkou cenu Monaka.
Ferrari tak v Maďarsku přišlo o šanci na vítězství, zatímco McLaren slavil další dvojitý triumf. Lando Norris si připsal své druhé vítězství v sezóně a zároveň 200. výhru McLarenu v historii Formule 1.
Oscar Piastri dojel druhý a George Russell třetí. Leclerc, který měl závod dlouho pod kontrolou, se musel smířit s tím, že technické potíže a možná i špatně zvolená strategie ho připravily o možnost oslavit stupně vítězů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.