Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
V hlavním závodě formule 2 na maďarském Hungaroringu obsadil Roman Staněk druhé místo. Český jezdec stáje Invicta se dlouho držel v čele, ale nakonec jej předjel týmový kolega Leonardo Fornaroli, který i přes pětisekundovou penalizaci dokázal udržet vedení. Třetí místo obsadil Jak Crawford.
Závod začal na mokré trati za safety carem a po letmém startu se Staněk dostal do vedení. Spolu s Fornarolim si brzy vybudoval náskok před zbytkem pole. Český pilot absolvoval povinný pit stop v 15. kole, kdy měkké pneumatiky vyměnil za střední směs. O kolo později zajel do boxů i Fornaroli, který se na trať vrátil před Staňka.
Italský jezdec však dostal od komisařů pětisekundovou penalizaci za překročení rychlosti v boxové uličce. Staněk se snažil využít situace, ale musel zároveň odrážet útoky Jaka Crawforda, což ho stálo čas a umožnilo Fornarolimu svůj náskok navýšit.
V závěrečných kolech se Staněk odtrhl od Crawforda, ale ztrátu na Fornaroliho nedokázal stáhnout. Ital tak poprvé v kariéře zvítězil v hlavním závodě formule 2 a navýšil své vedení v šampionátu na 17 bodů před Crawfordem. Staněk je v průběžném pořadí osmý.
„Už před kvalifikací jsem měl horečky a necítil jsem se dobře, ale z tréninku jsem věděl, že auto je rychlé a že prostě musím závodit. Včera jsem šel kvůli nervům i nemoci spát až ve tři ráno. Druhé místo je skvělé. Leo byl dnes lepší, ale já jsem se zase přiblížil nejlepší trojce v pořadí šampionátu. Teď si pořádně odpočinu a příště zase udělám všechno pro to, aby při ceremoniálu konečně hrála česká hymna,“ řekl Staněk pro Nova Sport.
Podle českého pilota byl klíčovým momentem výkon na střední sadě pneumatik. „Něco mi chybělo na středních gumách. Štve mě to a musím to zanalyzovat, ale i druhé místo je dobré. Při obraně před Crawfordem jsem podle mě odvedl dobrou práci, štve mě jen Fornaroli. Byl dnes strašně rychlý a nemohl jsem ho dohnat,“ uvedl.
Staněk také zdůraznil, že se postupně sžil s novým týmem. „Od začátku sezony tomu dávám sto procent. Trvalo mi sžít se s novou stájí a vozem, ale teď jsme kompetitivní a když nám to vydrží do konce roku, budu spokojený,“ dodal.
Šampionát vozů formule 2 na Hungaroringu (Maďarsko) - hlavní závod:
Pořadí / Jméno / Nár. / Tým / Čas
1. Fornaroli (It./Invicta) 1:00:13,630
2. Staněk (ČR/Invicta) -2,152
3. Crawford (USA/DAMS) -4,716
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.