Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
V hlavním závodě formule 2 na maďarském Hungaroringu obsadil Roman Staněk druhé místo. Český jezdec stáje Invicta se dlouho držel v čele, ale nakonec jej předjel týmový kolega Leonardo Fornaroli, který i přes pětisekundovou penalizaci dokázal udržet vedení. Třetí místo obsadil Jak Crawford.
Závod začal na mokré trati za safety carem a po letmém startu se Staněk dostal do vedení. Spolu s Fornarolim si brzy vybudoval náskok před zbytkem pole. Český pilot absolvoval povinný pit stop v 15. kole, kdy měkké pneumatiky vyměnil za střední směs. O kolo později zajel do boxů i Fornaroli, který se na trať vrátil před Staňka.
Italský jezdec však dostal od komisařů pětisekundovou penalizaci za překročení rychlosti v boxové uličce. Staněk se snažil využít situace, ale musel zároveň odrážet útoky Jaka Crawforda, což ho stálo čas a umožnilo Fornarolimu svůj náskok navýšit.
V závěrečných kolech se Staněk odtrhl od Crawforda, ale ztrátu na Fornaroliho nedokázal stáhnout. Ital tak poprvé v kariéře zvítězil v hlavním závodě formule 2 a navýšil své vedení v šampionátu na 17 bodů před Crawfordem. Staněk je v průběžném pořadí osmý.
„Už před kvalifikací jsem měl horečky a necítil jsem se dobře, ale z tréninku jsem věděl, že auto je rychlé a že prostě musím závodit. Včera jsem šel kvůli nervům i nemoci spát až ve tři ráno. Druhé místo je skvělé. Leo byl dnes lepší, ale já jsem se zase přiblížil nejlepší trojce v pořadí šampionátu. Teď si pořádně odpočinu a příště zase udělám všechno pro to, aby při ceremoniálu konečně hrála česká hymna,“ řekl Staněk pro Nova Sport.
Podle českého pilota byl klíčovým momentem výkon na střední sadě pneumatik. „Něco mi chybělo na středních gumách. Štve mě to a musím to zanalyzovat, ale i druhé místo je dobré. Při obraně před Crawfordem jsem podle mě odvedl dobrou práci, štve mě jen Fornaroli. Byl dnes strašně rychlý a nemohl jsem ho dohnat,“ uvedl.
Staněk také zdůraznil, že se postupně sžil s novým týmem. „Od začátku sezony tomu dávám sto procent. Trvalo mi sžít se s novou stájí a vozem, ale teď jsme kompetitivní a když nám to vydrží do konce roku, budu spokojený,“ dodal.
Šampionát vozů formule 2 na Hungaroringu (Maďarsko) - hlavní závod:
Pořadí / Jméno / Nár. / Tým / Čas
1. Fornaroli (It./Invicta) 1:00:13,630
2. Staněk (ČR/Invicta) -2,152
3. Crawford (USA/DAMS) -4,716
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.