Prohlášení po kvalifikaci v Rakousku.
Valtteri Bottas, 1. místo Byla to skvělá kvalifikace. Tohle auto se řídí opravdu brilantně. Děkuji celému týmu. Vypadá to, že před ostatními máme solidní náskok. Zítra se pokusíme vyhrát a získat solidní porci bodů.
Lewis Hamilton, 2. místoGratuluji Valtterimu. Celkově to pro nás byl velmi dobrý den. Šlo o těsnou bitvu. Hlavní je, že máme skvělé auto. Jako tým se neustále posouváme kupředu, hledáme nové limity. Nebrzdí nás žádná politika. Jsem šťastný.
Red BullMax Verstappen, 3. místoJsem spokojený. Doufali jsme, že naše ztráta bude o něco menší, ale nevzdáváme se. Máme solidní základ, zítra startujeme na opačné strategii, budeme bojovat a snad získáme dobrý výsledek.
Alex Albon, 5. místoJe dobré zase být ve voze. Na začátku kvalifikace jsem se trochu trápil, ale nakonec to dopadlo ok. První řada byla moc daleko, ale s ostatními jezdci jsem dokázal držet krok. Je škoda, že při mém druhém pokusu v Q3 zavlály žluté vlajky, ale nedá se nic dělat. Těším se na zítřek.
McLarenLando Norris, 4. místoAuto ožilo. Věděli jsme, že tahle trať nám bude vyhovovat i když včera to bylo trošku složitější. Nemysleli jsme si, že bychom mohli porazit Racing Point, od začátku víkendu byli extrémně rychlí. Těším se na závod. Snad to v něm bude taky tak dobré.
Carlos Sainz, 8. místoPro tým je to skvělý den. Důkaz toho, že naše auto funguje. Gratuluji všem. Osobně se ale trochu trápím, hlavně s vyvážením v určitých zatáčkách. Každopádně se už nemůžu dočkat zítřka, kdy si to rozdáme o první body této sezony.
FerrariCharles Leclerc, 7. místoBylo to těžké. Je opravdu těžké, abychom na dnešku našli nějaká pozitiva. Musíme dál tvrdě pracovat, abychom jako tým tyto těžké časy zvládly.
Sebastian Vettel, 11. místoJe to překvapení! Nečekali jsme, že na tom budeme až takhle špatně. Ostatní ale zřejmě jezdili v trénincích s větším množstvím paliva. Taky nám uškodila vyšší teplota trati. S autem jsem se trápil při vjezdu do zatáček. V závodech býváme obvykle o něco silnější, snad tomu tak bude i zítra.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.