První kvalifikace sezony patřila Mercedesu. První skončil Valtteri Bottas, hned za ním následuje Lewis Hamilton a třetí příčka patří Maxi Verstappenovi. Propadlo Ferrari, Leclerc skončil sedmý, Vettel až jedenáctý.
První kvalifikace sezony přinesla slunečné počasí a očekávaný průběh. Hned od úvodu totiž udával tempo Mercedes.
Stříbrným šípům nikdo nestačil. Z úvodního kvalifikačního segmentu nepostoupil Nicholas Latifi, obě Alfy Romeo George Russell ani Kevin Magnussen.
Druhá kvalifikace přinesla pohromu pro Ferrari. Charles Leclerc v ní skončil desátý, Sebastian Vettel až jedenáctý, takže čtyřnásobný mistr světa se do Q3 nepodíval.
Onboard with @ValtteriBottas as he takes the Pirelli Pole Position Award in Austria - and the first pole of the 2020 F1 season! ⏱ 🚀#AustrianGP 🇦🇹 #F1 @pirellisport pic.twitter.com/luZvmz9TQS
— Formula 1 (@F1) July 4, 2020Naopak jediný Max Verstappen se zvládl do závěrečné části kvalifikovat na tvrdších gumách, zítra proto pojede opačnou strategii. Kromě Vettela nepostoupili Gasly, Kvyat, Ocon a Grosjean.
Závěrečná část kvalifikace přinesla souboj obou Mercedesů. Lépe z něj vyšel Valtteri Bottas, to i přesto, že ve svém druhém pokusu chyboval a vyjel mimo trať. Lewis Hamilton ztratil na svého kolegu mikroskopických 0.012 sekundy.
Třetí Verstappen nabral manko přes půl vteřiny. Holanďana doplní ve druhé řadě Norris s McLarenem. Za Norissem se seřadili Alex Albon, Sergio Pérez, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lance Stroll a Daniel Ricciardo.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.