Třetí trénink opět ovládlo duo Mercedesu, třetí skončil Max Verstappen.
Třetí trénink si pro jezdce a týmy připravil slunečné a teplé počasí. Jako první se na trať vydal Lando Norris s McLarenem. Brzy jej následoval týmový kolega Carlos Sainz, avšak na měřený čas jsme v prvních deseti minutách třetího tréninku čekali marně.
Připsal si ho po jedenácti minutách už zmíněný Carlos Sainz, bylo to ale spíše zahřívací kolo. Druhý měřený čas zaznamenal Esteban Ocon s Renaultem, zařadil se těsně za Sainze.
Hned poté začal provoz na trati houstnout. Do čela se vyhoupnul Vettel, který si nejrychlejší čas připsal na červených pneumatikách, následoval Bottas a Hamilton se žlutě označeným obutím. Leclerc ztrácel na svého týmového kolegu masivních pět desetin sekundy, navíc se stejnou směsí pneumatik. Ve druhém ostrém kole se Monačan zlepšil a zaujal místo těsně za Vettelem.
Pak přišly první červené vlajky letošní sezony. Tvrdou havárií se o ně postaral pilot Williamsu Nicholas Latifi.
K restarování tréninku došlo 25 minut před vypršením časového limitu, který pro něj byl vypsán. Okruh se přitom okamžitě zaplnil hladovými formulemi. Na čele výsledkového pořadí se vyhříval Hamilton, následovaný tandemem červených Ferrari.
Právě Vettel s Leclercem započali kvalifikační simulace. Lépe z ní vyšel Monačan, když byl oproti Vettelovi rychlejší rozdílem jedné desetiny. Scuderia se ale na čele moc dlouho neohřála. Přesněji řečeno jen do chvíle, než červené pneumatiky nazul Mercedes. Na první příčku se v ten moment propracoval Hamilton, ten Leclerca překonal rozdílem pěti desetin.
Deset minut před koncem třetího tréninku vyjel na nejměkčích pneumatikách Max Verstappen, Zařadil se na třetí pozici, tedy před Leclerca, ale za Bottase.
Ve výborných výkonech pokračoval Pérez, který byl čtvrtý. Místa v první desítce patřila rovněž Norrisovi Strollovi nebo Oconovi. Pěkně zajel také Albon, naopak neviditelný byl Haas.
Tímto pořadím třetí trénink skončil. Největším favoritem je před odpolední kvalifikací rozhodně Mercedes.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.