Třetí trénink opět ovládlo duo Mercedesu, třetí skončil Max Verstappen.
Třetí trénink si pro jezdce a týmy připravil slunečné a teplé počasí. Jako první se na trať vydal Lando Norris s McLarenem. Brzy jej následoval týmový kolega Carlos Sainz, avšak na měřený čas jsme v prvních deseti minutách třetího tréninku čekali marně.
Připsal si ho po jedenácti minutách už zmíněný Carlos Sainz, bylo to ale spíše zahřívací kolo. Druhý měřený čas zaznamenal Esteban Ocon s Renaultem, zařadil se těsně za Sainze.
Hned poté začal provoz na trati houstnout. Do čela se vyhoupnul Vettel, který si nejrychlejší čas připsal na červených pneumatikách, následoval Bottas a Hamilton se žlutě označeným obutím. Leclerc ztrácel na svého týmového kolegu masivních pět desetin sekundy, navíc se stejnou směsí pneumatik. Ve druhém ostrém kole se Monačan zlepšil a zaujal místo těsně za Vettelem.
Pak přišly první červené vlajky letošní sezony. Tvrdou havárií se o ně postaral pilot Williamsu Nicholas Latifi.
K restarování tréninku došlo 25 minut před vypršením časového limitu, který pro něj byl vypsán. Okruh se přitom okamžitě zaplnil hladovými formulemi. Na čele výsledkového pořadí se vyhříval Hamilton, následovaný tandemem červených Ferrari.
Právě Vettel s Leclercem započali kvalifikační simulace. Lépe z ní vyšel Monačan, když byl oproti Vettelovi rychlejší rozdílem jedné desetiny. Scuderia se ale na čele moc dlouho neohřála. Přesněji řečeno jen do chvíle, než červené pneumatiky nazul Mercedes. Na první příčku se v ten moment propracoval Hamilton, ten Leclerca překonal rozdílem pěti desetin.
Deset minut před koncem třetího tréninku vyjel na nejměkčích pneumatikách Max Verstappen, Zařadil se na třetí pozici, tedy před Leclerca, ale za Bottase.
Ve výborných výkonech pokračoval Pérez, který byl čtvrtý. Místa v první desítce patřila rovněž Norrisovi Strollovi nebo Oconovi. Pěkně zajel také Albon, naopak neviditelný byl Haas.
Tímto pořadím třetí trénink skončil. Největším favoritem je před odpolední kvalifikací rozhodně Mercedes.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.