Třetí trénink opět ovládlo duo Mercedesu, třetí skončil Max Verstappen.
Třetí trénink si pro jezdce a týmy připravil slunečné a teplé počasí. Jako první se na trať vydal Lando Norris s McLarenem. Brzy jej následoval týmový kolega Carlos Sainz, avšak na měřený čas jsme v prvních deseti minutách třetího tréninku čekali marně.
Připsal si ho po jedenácti minutách už zmíněný Carlos Sainz, bylo to ale spíše zahřívací kolo. Druhý měřený čas zaznamenal Esteban Ocon s Renaultem, zařadil se těsně za Sainze.
Hned poté začal provoz na trati houstnout. Do čela se vyhoupnul Vettel, který si nejrychlejší čas připsal na červených pneumatikách, následoval Bottas a Hamilton se žlutě označeným obutím. Leclerc ztrácel na svého týmového kolegu masivních pět desetin sekundy, navíc se stejnou směsí pneumatik. Ve druhém ostrém kole se Monačan zlepšil a zaujal místo těsně za Vettelem.
Pak přišly první červené vlajky letošní sezony. Tvrdou havárií se o ně postaral pilot Williamsu Nicholas Latifi.
K restarování tréninku došlo 25 minut před vypršením časového limitu, který pro něj byl vypsán. Okruh se přitom okamžitě zaplnil hladovými formulemi. Na čele výsledkového pořadí se vyhříval Hamilton, následovaný tandemem červených Ferrari.
Právě Vettel s Leclercem započali kvalifikační simulace. Lépe z ní vyšel Monačan, když byl oproti Vettelovi rychlejší rozdílem jedné desetiny. Scuderia se ale na čele moc dlouho neohřála. Přesněji řečeno jen do chvíle, než červené pneumatiky nazul Mercedes. Na první příčku se v ten moment propracoval Hamilton, ten Leclerca překonal rozdílem pěti desetin.
Deset minut před koncem třetího tréninku vyjel na nejměkčích pneumatikách Max Verstappen, Zařadil se na třetí pozici, tedy před Leclerca, ale za Bottase.
Ve výborných výkonech pokračoval Pérez, který byl čtvrtý. Místa v první desítce patřila rovněž Norrisovi Strollovi nebo Oconovi. Pěkně zajel také Albon, naopak neviditelný byl Haas.
Tímto pořadím třetí trénink skončil. Největším favoritem je před odpolední kvalifikací rozhodně Mercedes.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.