Kvalifikace na americkou Grand Prix se nesla v duchu otazníku, zda Hamilton vykřeše aspoň maličkou naději v boji o mistrovský titul, což znamenalo skončit před svým rivalem. Nakonec všechno dopadlo tak trochu podle očekávání.
Podmínky pro kvalifikaci byly o něco lepší než v posledním volném tréniínku tréninku - vzduch 23°C, povrch dráhy 33°C, vanul poměrně slušný vítr (5,9 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 35 %.
Q1 - 18 minut:Tradičně první časy zaznamenaly oba manory, jmenovitě Wehrlein byl první - 1:39,319, poté začaly padat časy pilotů ze zadní části, mezi které se téměř identickým časem zařadili piloti domácího Haasu - Gutiérrez (1:38,702) a Grosjean (1:38,520). Teprve pak se vydali na trať favorité a celkem bez potíží zajížděli bezpečné časy pro postup. Hamilton se usadil v čele - 1:36,296, Rosberg zůstal jen o 0,101 vteřiny pozadu.
Verstappen byl opět rychlejší než Ricciardo, ale časem 1:36,613 Mercedesy nepřekonal, Australan na něj ztrácel 0,146 vteřiny. Pod hranici 1:37,0 se vešel ještě Räikkönen (1:36,985) a poněkud překvapivě i Hülkenberg, který se dostal i před Icemana - 1:36,950.
Závěr tréninku byl snahou Jensona Buttona se dostat do Q2, jehož čas 1:39,366 na to rozhodně nestačil. Své druhé rychlé kolo dokončil čtvrt minuty před závěrem první části, ale čas ho v tu chvíli řadil jen na 16. místo a bylo jasné, že to stačit nebude. Zakrátko se přes něj prohnali Ericsson, Gutiérrez a Palmer a pro britského veterána bylo po nadějích.
Q2 - 15 minut:Mercedesy na nic nečekaly a hned po začátku druhé části kvalifikace vyrazily na trať. Oba piloti nasadily se zřejmým záměrem měkké pneumatiky, aby měli čas na případnou reakci. Rosberg proťal měřenou čáru jako první - 1:36,450, Hamilton se dokázal posunout před něj o 0,099 vteřiny, přitom měl určité problémy v první a šestnácté zatáčce.
U Red Bullu zareagovali rozdělením strategie - Verstappen vyrazil na měkkých, Ricciardo na superměkkých. Australan sice zajel nejlepší čas (1:36,255), ale s ohledem na rozdílné pneumatiky to nebyl nijak světoborný výkon. Zvláště, když Verstappen dokázal zajet poměrně kvalitních 1:36,857 a do závodu tak získal výhodu startu na měkké směsi.
Pod 1:37,0 se dostaly o obě Ferrari (Vettel 1:36,462, Räikkönen 1:36,584) a tato šestice se svými pokusy skončila. V závěsu se udržel Hülkenberg (1.37,063) a také už na trať nevyjel. O to intenzivněji se bojovalo o první desítku ve zbývajícím poli jezdců. Dlouho se v Top 10 držel Fernando Alonso, ale cítil, že čas 1:38,127 stačit nebude. Ale k ničemu mu nebylo ani zlepšení, protože se k velkémý výkonu nadechly oba Williamsy a především Carlos Sainz jr., který posledním rychlým kolem vylepšil svůj předchozí výkon 1:38,188. Na poslední chvíli se do poslední části protáhl i Felipe Massa, který si také svůj pokus (1:37,214) schoval na poslední chvíli. Zajímavé bylo, že za svým týmovým kolegou Bottasem zaostal pouze o 0,012 vteřiny.
Q3 - 12 minut:Stejně jako do prostřední části i do poslední vyrazily Mercedesy jako první. Hamilton zajel okruh bezchybně a stanovil výchozí čas 1:35,370, zatímco Rosberg byl široký v první zatáčce a zaostal o 0,072 vteřiny. V první části se na trati objevili ještě piloti stájí Ferrari a Red Bull, ostatní si schovávali svůj jediný pokus do závěru tréninku.
Ze zbývající čtyřky byl nejrychlejší Ricciardo - 1:35,928, což bylo na hony vzdáleno od Mercedesů. Verstappen se nedostal ani pod 1:36,0 (1:36,004), Ferrari byly o dalších téměř 0,5 vteřiny pozadu.
Do finále nastoupili oba piloti Stříbrných šípů plně soustředěni a Rosberg se na chviličku dostal do vedení, ale už z průběžných časů bylo jasné, že pokud Hamilton vysloveně nebude chybovat, získá pole-position on, což se také potvrdilo. Zlepšili se i Ricciardo a Verstappen, i když si své průběžné pořadí zachovali, kosmeticky upravili své původní časy (Vettel 1:36,453 a Räikkönen 1:36,475) i jezdci Ferrari, kteří si v konečném pořadí prohodili svá místa.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.