Kvalifikace na americkou Grand Prix se nesla v duchu otazníku, zda Hamilton vykřeše aspoň maličkou naději v boji o mistrovský titul, což znamenalo skončit před svým rivalem. Nakonec všechno dopadlo tak trochu podle očekávání.
Podmínky pro kvalifikaci byly o něco lepší než v posledním volném tréniínku tréninku - vzduch 23°C, povrch dráhy 33°C, vanul poměrně slušný vítr (5,9 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 35 %.
Q1 - 18 minut:Tradičně první časy zaznamenaly oba manory, jmenovitě Wehrlein byl první - 1:39,319, poté začaly padat časy pilotů ze zadní části, mezi které se téměř identickým časem zařadili piloti domácího Haasu - Gutiérrez (1:38,702) a Grosjean (1:38,520). Teprve pak se vydali na trať favorité a celkem bez potíží zajížděli bezpečné časy pro postup. Hamilton se usadil v čele - 1:36,296, Rosberg zůstal jen o 0,101 vteřiny pozadu.
Verstappen byl opět rychlejší než Ricciardo, ale časem 1:36,613 Mercedesy nepřekonal, Australan na něj ztrácel 0,146 vteřiny. Pod hranici 1:37,0 se vešel ještě Räikkönen (1:36,985) a poněkud překvapivě i Hülkenberg, který se dostal i před Icemana - 1:36,950.
Závěr tréninku byl snahou Jensona Buttona se dostat do Q2, jehož čas 1:39,366 na to rozhodně nestačil. Své druhé rychlé kolo dokončil čtvrt minuty před závěrem první části, ale čas ho v tu chvíli řadil jen na 16. místo a bylo jasné, že to stačit nebude. Zakrátko se přes něj prohnali Ericsson, Gutiérrez a Palmer a pro britského veterána bylo po nadějích.
Q2 - 15 minut:Mercedesy na nic nečekaly a hned po začátku druhé části kvalifikace vyrazily na trať. Oba piloti nasadily se zřejmým záměrem měkké pneumatiky, aby měli čas na případnou reakci. Rosberg proťal měřenou čáru jako první - 1:36,450, Hamilton se dokázal posunout před něj o 0,099 vteřiny, přitom měl určité problémy v první a šestnácté zatáčce.
U Red Bullu zareagovali rozdělením strategie - Verstappen vyrazil na měkkých, Ricciardo na superměkkých. Australan sice zajel nejlepší čas (1:36,255), ale s ohledem na rozdílné pneumatiky to nebyl nijak světoborný výkon. Zvláště, když Verstappen dokázal zajet poměrně kvalitních 1:36,857 a do závodu tak získal výhodu startu na měkké směsi.
Pod 1:37,0 se dostaly o obě Ferrari (Vettel 1:36,462, Räikkönen 1:36,584) a tato šestice se svými pokusy skončila. V závěsu se udržel Hülkenberg (1.37,063) a také už na trať nevyjel. O to intenzivněji se bojovalo o první desítku ve zbývajícím poli jezdců. Dlouho se v Top 10 držel Fernando Alonso, ale cítil, že čas 1:38,127 stačit nebude. Ale k ničemu mu nebylo ani zlepšení, protože se k velkémý výkonu nadechly oba Williamsy a především Carlos Sainz jr., který posledním rychlým kolem vylepšil svůj předchozí výkon 1:38,188. Na poslední chvíli se do poslední části protáhl i Felipe Massa, který si také svůj pokus (1:37,214) schoval na poslední chvíli. Zajímavé bylo, že za svým týmovým kolegou Bottasem zaostal pouze o 0,012 vteřiny.
Q3 - 12 minut:Stejně jako do prostřední části i do poslední vyrazily Mercedesy jako první. Hamilton zajel okruh bezchybně a stanovil výchozí čas 1:35,370, zatímco Rosberg byl široký v první zatáčce a zaostal o 0,072 vteřiny. V první části se na trati objevili ještě piloti stájí Ferrari a Red Bull, ostatní si schovávali svůj jediný pokus do závěru tréninku.
Ze zbývající čtyřky byl nejrychlejší Ricciardo - 1:35,928, což bylo na hony vzdáleno od Mercedesů. Verstappen se nedostal ani pod 1:36,0 (1:36,004), Ferrari byly o dalších téměř 0,5 vteřiny pozadu.
Do finále nastoupili oba piloti Stříbrných šípů plně soustředěni a Rosberg se na chviličku dostal do vedení, ale už z průběžných časů bylo jasné, že pokud Hamilton vysloveně nebude chybovat, získá pole-position on, což se také potvrdilo. Zlepšili se i Ricciardo a Verstappen, i když si své průběžné pořadí zachovali, kosmeticky upravili své původní časy (Vettel 1:36,453 a Räikkönen 1:36,475) i jezdci Ferrari, kteří si v konečném pořadí prohodili svá místa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.