Tři směsi pro americký Austin vedly týmy k různým variantám, aby vyzkoušely možné alternativy pro dnešní kvalifikaci. Ráz tréninku ale poněkud nabouralo jeho přerušení na konci první čtvrtiny.
Trať byla v americkém dopoledni pochopitelně o něco chladnější než při druhém tréninku - vzduch 17°C, povrch dráhy 21°C, vanul poměrně slušný vítr (12,6 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 53 %.
V první desetiminutovce si piloti odkroužili povinná zaváděcí kola, ale zdaleka ne všichni - zatímco třeba obě Ferrari vytáčela zatáčky na COTA, Lewis Hamilton dělal průvodce herecké dvojici Christoph Waltz a jeho kolegyni Rose Salazar, včetně detailního popisu volantu. První čas si zapsal Esteban Ocon - 1:41,767, poněkud smysluplnější výkon přidal Max Verstappen (1:39,056), ovšem toho dosáhl na středně tvrdé směsi, dalo se čekat, že to jenom overtura k pečlivým zkouškám. Naproti tomu Räikkönen se vytasil se superměkkými pneumatikami a pochopitelně poskočil do vedení časem 1:38,512.
Než se měřeným výkony mohli přidat i další piloti, nezvládl Pascal Wehrlein při nájezdu do zatáčky 19 svůj manor a zůstal uvězněn zády k bariéře ve štěrkovém loži. Sice se ještě pokoušel vyjet, naznačoval pořadatelům, aby ho zkusili vytlačit, ale nakonec došlo na červenou vlajku a odtahový jeřáb. Trénink tak byl na deset minut přerušen a týmy musely přehodnotit svou strategii, protože čas velice rychle plynul.
Na trati se vytvořila docela slušná zácpa, ve které měli někteří piloti problém najít "okénko" pro rychlé kolo. Takhle se v rychlém sledu prvních zatáček málem "potkali" Räikkönen a zezadu přijíždějící Ricciardo, naštěstí se to odbylo jen nepatrným škrtnutím pneumatik. Mercedesy na rozdíl od ostatních zkoušely strategii na měkkých pneu, na nichž šli nejdřív Rosberg (1:37,784) do čela, aby ho vzápětí o 0,3 vteřiny překonal Hamilton, ale bylo evidentní, že v týmu Stříbrných šípů panuje napětí. Verstappen a Ricciardo totiž na superměkké směsi dokázali poskočit vpřed - Verstappen dokonce jako jediný z celého pole šel pod hranici 1:37,0. Před Mercedesy se dostal i Räikkönen, přestože opakovaně nezvládl průjezd zatáčkou 19 a stejně jako při předchozím pokusu byl hodně za hranicí tratě.
Mercedesy nakonec přijaly hozenou rukavici a v samotném závěru Rosberg i Hamilton zkusili supersofts. Jenže Rosberg své měřené kolo, ve kterém byl zhuba na úrovni Verstappena, nakonec vzdal a zamířil do boxů, Hamilton stihl nájezd snad v posledním možném okamžiku, protože se chtěl vzdálit od obou sauberů, ale nakonec na trati dojel Nasra a stejně jako Rosberg skončil bez zaznamenaného pokusu na této sadě.
Poněkud frustrující byl trénink pro Carlose Sainze jr. Ještě před červenými vlajkami v prvním rychlém sektoru na středně tvrdé směsi došlo u jeho Toro Rosso k defektu pravé zadní pneumatiky, která se ale neroztrhla, jen došlo k viditelné ztrátě tlaku. K zamyšlení byla ale obdobná situace, jen s těmi rozdíly, že se to stalo v závěru tréninku, postižena byla levá zadní a superměkká směs. Španěl alespoň stihl zajet jedno rychlé kolo.
Podle tohoto tréninku je setrvalý stav na chvostu startovního pole, jeho špičku musíme brát s určitou rezervou, protože chybí konkrétní srovnání mezi prvními třemi týmy. Pokud měl sloužit poslední volný trénink ke stanovení strategie, díky Wehrleinově incidentu byla taková možnost podstatně zmenšená.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.