Tři směsi pro americký Austin vedly týmy k různým variantám, aby vyzkoušely možné alternativy pro dnešní kvalifikaci. Ráz tréninku ale poněkud nabouralo jeho přerušení na konci první čtvrtiny.
Trať byla v americkém dopoledni pochopitelně o něco chladnější než při druhém tréninku - vzduch 17°C, povrch dráhy 21°C, vanul poměrně slušný vítr (12,6 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 53 %.
V první desetiminutovce si piloti odkroužili povinná zaváděcí kola, ale zdaleka ne všichni - zatímco třeba obě Ferrari vytáčela zatáčky na COTA, Lewis Hamilton dělal průvodce herecké dvojici Christoph Waltz a jeho kolegyni Rose Salazar, včetně detailního popisu volantu. První čas si zapsal Esteban Ocon - 1:41,767, poněkud smysluplnější výkon přidal Max Verstappen (1:39,056), ovšem toho dosáhl na středně tvrdé směsi, dalo se čekat, že to jenom overtura k pečlivým zkouškám. Naproti tomu Räikkönen se vytasil se superměkkými pneumatikami a pochopitelně poskočil do vedení časem 1:38,512.
Než se měřeným výkony mohli přidat i další piloti, nezvládl Pascal Wehrlein při nájezdu do zatáčky 19 svůj manor a zůstal uvězněn zády k bariéře ve štěrkovém loži. Sice se ještě pokoušel vyjet, naznačoval pořadatelům, aby ho zkusili vytlačit, ale nakonec došlo na červenou vlajku a odtahový jeřáb. Trénink tak byl na deset minut přerušen a týmy musely přehodnotit svou strategii, protože čas velice rychle plynul.
Na trati se vytvořila docela slušná zácpa, ve které měli někteří piloti problém najít "okénko" pro rychlé kolo. Takhle se v rychlém sledu prvních zatáček málem "potkali" Räikkönen a zezadu přijíždějící Ricciardo, naštěstí se to odbylo jen nepatrným škrtnutím pneumatik. Mercedesy na rozdíl od ostatních zkoušely strategii na měkkých pneu, na nichž šli nejdřív Rosberg (1:37,784) do čela, aby ho vzápětí o 0,3 vteřiny překonal Hamilton, ale bylo evidentní, že v týmu Stříbrných šípů panuje napětí. Verstappen a Ricciardo totiž na superměkké směsi dokázali poskočit vpřed - Verstappen dokonce jako jediný z celého pole šel pod hranici 1:37,0. Před Mercedesy se dostal i Räikkönen, přestože opakovaně nezvládl průjezd zatáčkou 19 a stejně jako při předchozím pokusu byl hodně za hranicí tratě.
Mercedesy nakonec přijaly hozenou rukavici a v samotném závěru Rosberg i Hamilton zkusili supersofts. Jenže Rosberg své měřené kolo, ve kterém byl zhuba na úrovni Verstappena, nakonec vzdal a zamířil do boxů, Hamilton stihl nájezd snad v posledním možném okamžiku, protože se chtěl vzdálit od obou sauberů, ale nakonec na trati dojel Nasra a stejně jako Rosberg skončil bez zaznamenaného pokusu na této sadě.
Poněkud frustrující byl trénink pro Carlose Sainze jr. Ještě před červenými vlajkami v prvním rychlém sektoru na středně tvrdé směsi došlo u jeho Toro Rosso k defektu pravé zadní pneumatiky, která se ale neroztrhla, jen došlo k viditelné ztrátě tlaku. K zamyšlení byla ale obdobná situace, jen s těmi rozdíly, že se to stalo v závěru tréninku, postižena byla levá zadní a superměkká směs. Španěl alespoň stihl zajet jedno rychlé kolo.
Podle tohoto tréninku je setrvalý stav na chvostu startovního pole, jeho špičku musíme brát s určitou rezervou, protože chybí konkrétní srovnání mezi prvními třemi týmy. Pokud měl sloužit poslední volný trénink ke stanovení strategie, díky Wehrleinově incidentu byla taková možnost podstatně zmenšená.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.