Na okruzích jako Marina Bay je startovní postavení nesmírně důležité. Proto u Ferrari mohou proklínat technické potíže, kvůli kterým se Vettel bude dívat na záda svých soupeřů z pořádné dálky.
První část kvalifikace byla ze špičky pojata spíše vlažně, ovšem záhy nebe nad Marina Bay velice rychle zčernalo pro Sebastiana Vettela. V průběhu svého rychlého kola si stěžoval na potíže s předním stabilizátorem a při průjezdu zatáčkami bylo zřejmé, že čtyřnásobný mistr světa má problémy - vždy se mu zvedalo vnitřní přední kolo. Jenže když konečně Vettel zamířil do boxů, bylo to necelých šest minut před koncem a na opravu nezbýval čas. Sebastian také půldruhé minuty před závěrem Q1 stáhl rukavice a mohl dumat o tom, jak se z posledního místa dostat rychle kupředu.
První část vyhrál Daniel Ricciardo časem 1:44,255 a pro Vettela může být ještě větším zklamáním, že na druhém místě se objevil jeho týmový kolega Räikkönen (1:44,964). Mercedesy potvrdily, že je v Singapuru čeká těžká práce - Hamilton byl průběžně čtvrtý, Rosberg až osmý.
Do Q2 nepostoupili: Nasr, Palmer, Magnussen, Ocon, Wehrlein, Vettel
Q2 - 15 minutŠpička si zajistila dobré výchozí časy na postup do Q3, tentokrát Mercedes zcela ovládl patnáctiminutový úsek - Rosberg: 1:43,020 a Hamilton 1:43,471. Red Bully zkusily alternativní strategii a oba piloti vyrazili do prostřední části na superměkké směsi. Dosáhli dostatečně rychlé časy, takže pro nedělní start oproti první desítce získali jistou výhodu.
Zatímco první pětice už ke druhém pokusu nenastoupila, včetně Ericssona, který objektivně zhodnotil své možnosti a další snahu dobrovolně ukončil, na poslední chvíli vyrazily na trať oba Williamsy, McLareny a Haasy. Jediný, kdo se ale dokázal protáhnout do elitní desítky, byl Alonso, který měl velké štěstí, že následné problémy se staly až za ním. Grosjean totiž na konci druhé DRS zóny nezvládl svůj vůz, dostal se do smyku a zádí narazil do bariéry. Zavlály žluté vlajky, pod kterými se Pérez dostal před Massu, což zavánělo nedovoleným manévrem, ale do konce kvalifikace nebyl Mexičan nijak vyšetřován. Problém také postihl Buttona, který musel po přepnutí do úsporného módu svůj vůz odstavit, i když měl velice slibně rozjeté rychlé kolo.
Do Q3 nepostoupili: Massa, Bottas, Button, Gutiérrez, Grosjean, Ericsson.
Q3 - 12 minut:Než se bariéra po Grosjeanově nárazu dala do pořádku, uteklo zhruba deset minut, poté se piloti vydali na trať k boji o skutečné pozice. Hülkenbergovův čas 1:44,954 byl měřítkem jen krátce, protože Rosberg zajel fantastický výkon 1:42,584 a konkurence se mu dívala za zadní křídlo s velkým odstupem. Druhý Hamilton ztrácel přes 7 desetin, Räikkönen vteřinu a Red Bully, které měly Mercedes nejvíc ohrožovat, dokonce o více než vteřinu (Ricciardo: 1:43,741, Verstappen: 1:43,843)..
Jediný Daniil Kvjat první polovinu Q3 vynechal a soustředil se plně na jediné rychlé kolo, Mercedesy už své maximum nepřekonaly. O to tvrdší útok podnikly oba Red Bully a Ricciardo nejspíš svou šanci v prvním sektoru propásl díky nedostatečně zahřátým pneumatikám. Poslední sektor projel absolutně nejrycheji, ale i tak ztrácel na Rosberga půl vteřiny. Jedinou radostí mohlo být pro Australana postavení v první řadě.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.