Na okruzích jako Marina Bay je startovní postavení nesmírně důležité. Proto u Ferrari mohou proklínat technické potíže, kvůli kterým se Vettel bude dívat na záda svých soupeřů z pořádné dálky.
První část kvalifikace byla ze špičky pojata spíše vlažně, ovšem záhy nebe nad Marina Bay velice rychle zčernalo pro Sebastiana Vettela. V průběhu svého rychlého kola si stěžoval na potíže s předním stabilizátorem a při průjezdu zatáčkami bylo zřejmé, že čtyřnásobný mistr světa má problémy - vždy se mu zvedalo vnitřní přední kolo. Jenže když konečně Vettel zamířil do boxů, bylo to necelých šest minut před koncem a na opravu nezbýval čas. Sebastian také půldruhé minuty před závěrem Q1 stáhl rukavice a mohl dumat o tom, jak se z posledního místa dostat rychle kupředu.
První část vyhrál Daniel Ricciardo časem 1:44,255 a pro Vettela může být ještě větším zklamáním, že na druhém místě se objevil jeho týmový kolega Räikkönen (1:44,964). Mercedesy potvrdily, že je v Singapuru čeká těžká práce - Hamilton byl průběžně čtvrtý, Rosberg až osmý.
Do Q2 nepostoupili: Nasr, Palmer, Magnussen, Ocon, Wehrlein, Vettel
Q2 - 15 minutŠpička si zajistila dobré výchozí časy na postup do Q3, tentokrát Mercedes zcela ovládl patnáctiminutový úsek - Rosberg: 1:43,020 a Hamilton 1:43,471. Red Bully zkusily alternativní strategii a oba piloti vyrazili do prostřední části na superměkké směsi. Dosáhli dostatečně rychlé časy, takže pro nedělní start oproti první desítce získali jistou výhodu.
Zatímco první pětice už ke druhém pokusu nenastoupila, včetně Ericssona, který objektivně zhodnotil své možnosti a další snahu dobrovolně ukončil, na poslední chvíli vyrazily na trať oba Williamsy, McLareny a Haasy. Jediný, kdo se ale dokázal protáhnout do elitní desítky, byl Alonso, který měl velké štěstí, že následné problémy se staly až za ním. Grosjean totiž na konci druhé DRS zóny nezvládl svůj vůz, dostal se do smyku a zádí narazil do bariéry. Zavlály žluté vlajky, pod kterými se Pérez dostal před Massu, což zavánělo nedovoleným manévrem, ale do konce kvalifikace nebyl Mexičan nijak vyšetřován. Problém také postihl Buttona, který musel po přepnutí do úsporného módu svůj vůz odstavit, i když měl velice slibně rozjeté rychlé kolo.
Do Q3 nepostoupili: Massa, Bottas, Button, Gutiérrez, Grosjean, Ericsson.
Q3 - 12 minut:Než se bariéra po Grosjeanově nárazu dala do pořádku, uteklo zhruba deset minut, poté se piloti vydali na trať k boji o skutečné pozice. Hülkenbergovův čas 1:44,954 byl měřítkem jen krátce, protože Rosberg zajel fantastický výkon 1:42,584 a konkurence se mu dívala za zadní křídlo s velkým odstupem. Druhý Hamilton ztrácel přes 7 desetin, Räikkönen vteřinu a Red Bully, které měly Mercedes nejvíc ohrožovat, dokonce o více než vteřinu (Ricciardo: 1:43,741, Verstappen: 1:43,843)..
Jediný Daniil Kvjat první polovinu Q3 vynechal a soustředil se plně na jediné rychlé kolo, Mercedesy už své maximum nepřekonaly. O to tvrdší útok podnikly oba Red Bully a Ricciardo nejspíš svou šanci v prvním sektoru propásl díky nedostatečně zahřátým pneumatikám. Poslední sektor projel absolutně nejrycheji, ale i tak ztrácel na Rosberga půl vteřiny. Jedinou radostí mohlo být pro Australana postavení v první řadě.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.