Královský park v Monze čekal dramatickou kvalifikaci, na jedné straně se prognózy střídaly v předpovědích, zda v domácí baště Ferrari konečně splní své předpovědi, pak tu byl stále se táhnoucí případ Verstappen. A jak známo, když někoho kritizujete, mohou v něm "bouchnout saze" a zajede fantastický výsledek.
Za pěkného počasí (teplota vzduchu: 29°C, teplota trati 41°C, mírný vítr a vlhkost vzduchu 46%) se pustilo všech 22 pilotů do boje o pozice na startu, ale krátce po zahájení kvalifikace už jich bylo o jednoho méně - Esteban Ocon skončil svůj pobyt na trati hned v nájezdu do první začátky odstavil svůj manor kvůli potížím, které měl už v pátek a bylo jasné, že bude žádat o výjimku pro start v závodě.
Q1 - 18 minut:
Základní čas stanovil Magnussen, u něhož byla obec F1 zvědavá, zda na něm nezanechala nehoda ve Spa nějakou stopu. Čas byl však spíš orientační - 1:25,074. Špička vsadila na jediné rychlé kolo, zatímco piloti Mercedesu a Red Bullu ho odjeli na superměkké směsi, Ferrari vyzkoušelo měkkou, i tak se však dostali do další fáze kvalifikace. Rosberg poslal vizitku Hamiltonovi (1:22,497), ale ten ji s přehledem vrátil - 1:21,854! Vysoko se pohybovaly oba vozy Haas, i když Grosjean jel s vědomím, že ho čeká penalizace. Renault nenavázal na předchozí nadějné výkony v Belgii, Magnussen navíc zazdil svou šanci v posledním možném kole chybou ve výjezdu z Variante Ascari. Naproti tomu opět překvapil Pascal Wehrlein postupem do druhé části kvalifikace - pomalu už je to u něj tradicí.
Z první části nepostoupili: Kvjat, Magnussen, Palmer, Nasr, Sauber, Ocon.
Q2 - 15 minut:
Do Q2 odmítli piloti Mercedesu čekat a na měkké směsi se strategickým záměrem hned vyrazili na okruh. Rosberg nejdřív zajel 1:21,809, ale Hamilton, i přes probrždění v první zatáčce, výrazně dominoval - 1:21,498. Stejně tak Red Bull zkusil variantu se žlutou směsí, ale Verstappen i Ricciardo nedokázali zajet čas, který by je nechal v klidu ohledně postupu do Q3 - Australan nedokázal projít přes hranici 1:23,0 (1:23,004) a Verstappen se dokonce krčil až na desátém místě (1:23,096). Oba tak museli v závěru nasadit superměkkou směs, posunuli se kupředu, ale taktická varianta pro závod byla ta tam, navíc jejich časy na červených pneumatikách byly stejně jen o málo rychlejší (Ricciardo: 1:22,638, Verstappen 1:22,857).
Poslední pokusy si nechalo prakticky celé pole mimo Vettela a Bottase na poslední minutu, ale ke zlepšení se dostal pouze Nico Hülkenberg a poskočil z 13. příčky do první desítky, zmínění Verstappen a Ricciardo, jinak piloti vzdávali své pokusy nebo se nedokázali zlepšit. Propadl se také Felipe Massa, který až do těchto pokusů držel sympatickou šestou příčku, náladu u Williamsu tak spravil aspoň Bottas.
Po druhé části kvalifikace vypadli: Massa, Grosjean, Alonso, Wehrlein, Button a Sainz jr.
Q3 - 12 minut:
V poslední části už nebylo proč taktizovat - první čas opět stanovil velice pilný Rosberg, který zajel své dosavadní maximum - 1:21,646. Jenže měl za zády Hamiltona, který mu dokázal naložit poměrně dost velký náklad - překonal ho o 0,288 vteřiny. Pak se týmy seřadily podle příslušnosti, dvojice Ferrari, vklíněný Bottas na Williamsu, dva Red Bully a obě Force Indie. Estéban Gutiérrez udělal chybu v druhé zatáčce Lesmo, vyjel mimo trať a snahu o měřený čas vzdal.
Tři minuty před koncem kvalifikace opět vozy vyrazily na trať, aby zvládly tradičně jediné měřené kolo. Rosberg se sice nepatrně zlepšil, ale Hamilton mu vrátil úder ve smrtícím stylu - nechybělo málo a svého kolegu zdolal půlvteřinovým rozdílem. V interním duelu se revanšoval Vettel Räikkönenovi a srdnatě zabojoval Bottas, který sice s vypětím všech sil, ale o tisíciny uhájil svou vynikající pátou příčku.
Lewis Hamilton tak získal páté pole-position na Monze, dokonce třetí v řadě, čímž se zařadil za Ayrtona Sennu, který v letech 1988-1991 startoval z první pozice nepřetržitě. V počtu nejrychlejších kvalifikací či dříve tréninků se vyrovnal Juanu Manuelu Fangiovi a již zmíněnému Sennovi.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.