Poslední generálka před odpolední kvalifikací se jela za slušného, mírně zataženého počasí. Prozatím dominovaly tréninkům Mercedesy, i když včerejší odpolední část byla značně ovlivněna procházející přeháňkou, která téměř celou první polovinu tréninku donutila piloty zůstat v boxech.
S ohledem na včerejší déšť se některé týmy jako Mercedes rozhodly v první části tréninku vyzkoušet spíše závodní simulace, i proto figurovali Rosberg a Hamilton až na konci druhé desítky průběžného pořadí. První časy zajely Saubery, první byl Nasr (1:12,418) a hned po něm Ericsson (1:12,348), vzápětí se prakticky o půdruhou vteřinu zlepšili (1:10,807 / 1:10,763).
Ferrari kroužily na trati zpočátku v rozdílné konfiguraci, Vettel na ultraměkkých, Räikkönen na superměkkých. Vettel se také záhy propracoval do čela časem 1:07,797, což bylo na hony vzdálené tomu, co předváděly Mercedesy: Rosberg - 1:10,959 a Hamilton 1:10,591. Bylo ale evidentní, i z dalších časů, že Mercedes šel cestou závodní simulace, kroužil i na použitých pneumatikách a točil časy od 1:11,0 až po 1:14,0. Vettel pak šel do čela časem 1:07,307, což byl lepší výkon než předvedl v pátek Rosberg.
Dlouho jsme čekali na Bottase a oba piloty McLarenu, trvalo jim to 25 minut, než se objevili na trati. Překvapivě vysoko, ale s ohledem na různé strategie pochopitelně se objevil Wehrlein (1:09,990) a pohyboval se na konci první desítky. Pak dokonce zajel ještě o vteřinu lepší čas - 1:08,997 a ukázal, že mu Red Bull Ring sedí.
I tentokrát byly poměrně časté problémy v zatáčce Jochena Rindta - únikovou cestu tu volili Hamilton, Hülkenberg, Pérez, Ericsson si přeskákal žluté obrubníky, ale kupodivu mu to vyneslo zlepšení jeho maxima. Bottas ve svém rychlém kole zkazil nájezd do zatáčky Jochena Rindta, v následující udělal hodiny a skončil mimo trať.
Dvacet minut před koncem vyjel na trať Rosberg a zdálo se, že se pokusí zajet kvalifikační kolo, také na konci prvního sektoru měl čas o 0,137 lepší než do té doby vedoucí Räikkönen. Jenže po výjezdu ze zatáčky Remus došlo ke zhroucení levého zadního závěsu, evidentně povolilo horní rameno. Nico narazil nejdřív přídí a po otočení zádí do venkovní bariéry. Za jím jedoucí Pérez, kterého Němec ještě před Remusem předjel, se protáhl bez úhony. Byly vyvěšeny červené vlajky, Rosberg z vozu vystoupil bez známky jakýchkoli potíží.
Trénink byl přerušen na osm minut a pak se opět (pochopitelně až na postiženého pilota Mercedesu) většina zúčastněných vydala na trať. Snažil se především Vettel a dokázal opravdu zabrat - překonal svého týmového kolegu a dostal se na dosah hranice 1:07,0. Za ním se jen kosmeticky měnily výkony jednotlivých soupeřů, nejvíc pozornosti se soustředilo na Lewise Hamiltona. Ten evidentně jinak neovlivněn problémy Rosberga zkusil zaútočit na pozice Ferrari, ale první pokus byl téměř o půl vteřiny pomalejší - 1:07,757, nestačil tak ani na Ricciarda. Druhý pokus byl sice rychlejší než Rosbergův páteční nejlepší čas, ale v sobotním dopoledni zaostal za předchozím Vettelovým výkonem o jednu tisícinu. Ani jeho závěrečný okruh nepřinesl zlepšení, z tratí se ve třetím tréninku rozloučil časem 1:07,346.
Zůstává otázkou, jak se mechanici a inženýři Mercedesu vypořádají s problémem, který se jim nečekaně vynořil. Kvalifikace začíná už za dvě hodiny, takže na pořadu dne bude mimořádná blesková směna. Bezprostředně po tréninku bylo ze strany Mercedesu uvedeno, že došlo k poškození převodovky, kterou bude nutné kompletně vyměnit. Takže i Nico Rosberg musí počítat s posunem o pět míst na startovním roštu dozadu, podobně jako Sebastian Vettel.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.