Poslední generálka před odpolední kvalifikací se jela za slušného, mírně zataženého počasí. Prozatím dominovaly tréninkům Mercedesy, i když včerejší odpolední část byla značně ovlivněna procházející přeháňkou, která téměř celou první polovinu tréninku donutila piloty zůstat v boxech.
S ohledem na včerejší déšť se některé týmy jako Mercedes rozhodly v první části tréninku vyzkoušet spíše závodní simulace, i proto figurovali Rosberg a Hamilton až na konci druhé desítky průběžného pořadí. První časy zajely Saubery, první byl Nasr (1:12,418) a hned po něm Ericsson (1:12,348), vzápětí se prakticky o půdruhou vteřinu zlepšili (1:10,807 / 1:10,763).
Ferrari kroužily na trati zpočátku v rozdílné konfiguraci, Vettel na ultraměkkých, Räikkönen na superměkkých. Vettel se také záhy propracoval do čela časem 1:07,797, což bylo na hony vzdálené tomu, co předváděly Mercedesy: Rosberg - 1:10,959 a Hamilton 1:10,591. Bylo ale evidentní, i z dalších časů, že Mercedes šel cestou závodní simulace, kroužil i na použitých pneumatikách a točil časy od 1:11,0 až po 1:14,0. Vettel pak šel do čela časem 1:07,307, což byl lepší výkon než předvedl v pátek Rosberg.
Dlouho jsme čekali na Bottase a oba piloty McLarenu, trvalo jim to 25 minut, než se objevili na trati. Překvapivě vysoko, ale s ohledem na různé strategie pochopitelně se objevil Wehrlein (1:09,990) a pohyboval se na konci první desítky. Pak dokonce zajel ještě o vteřinu lepší čas - 1:08,997 a ukázal, že mu Red Bull Ring sedí.
I tentokrát byly poměrně časté problémy v zatáčce Jochena Rindta - únikovou cestu tu volili Hamilton, Hülkenberg, Pérez, Ericsson si přeskákal žluté obrubníky, ale kupodivu mu to vyneslo zlepšení jeho maxima. Bottas ve svém rychlém kole zkazil nájezd do zatáčky Jochena Rindta, v následující udělal hodiny a skončil mimo trať.
Dvacet minut před koncem vyjel na trať Rosberg a zdálo se, že se pokusí zajet kvalifikační kolo, také na konci prvního sektoru měl čas o 0,137 lepší než do té doby vedoucí Räikkönen. Jenže po výjezdu ze zatáčky Remus došlo ke zhroucení levého zadního závěsu, evidentně povolilo horní rameno. Nico narazil nejdřív přídí a po otočení zádí do venkovní bariéry. Za jím jedoucí Pérez, kterého Němec ještě před Remusem předjel, se protáhl bez úhony. Byly vyvěšeny červené vlajky, Rosberg z vozu vystoupil bez známky jakýchkoli potíží.
Trénink byl přerušen na osm minut a pak se opět (pochopitelně až na postiženého pilota Mercedesu) většina zúčastněných vydala na trať. Snažil se především Vettel a dokázal opravdu zabrat - překonal svého týmového kolegu a dostal se na dosah hranice 1:07,0. Za ním se jen kosmeticky měnily výkony jednotlivých soupeřů, nejvíc pozornosti se soustředilo na Lewise Hamiltona. Ten evidentně jinak neovlivněn problémy Rosberga zkusil zaútočit na pozice Ferrari, ale první pokus byl téměř o půl vteřiny pomalejší - 1:07,757, nestačil tak ani na Ricciarda. Druhý pokus byl sice rychlejší než Rosbergův páteční nejlepší čas, ale v sobotním dopoledni zaostal za předchozím Vettelovým výkonem o jednu tisícinu. Ani jeho závěrečný okruh nepřinesl zlepšení, z tratí se ve třetím tréninku rozloučil časem 1:07,346.
Zůstává otázkou, jak se mechanici a inženýři Mercedesu vypořádají s problémem, který se jim nečekaně vynořil. Kvalifikace začíná už za dvě hodiny, takže na pořadu dne bude mimořádná blesková směna. Bezprostředně po tréninku bylo ze strany Mercedesu uvedeno, že došlo k poškození převodovky, kterou bude nutné kompletně vyměnit. Takže i Nico Rosberg musí počítat s posunem o pět míst na startovním roštu dozadu, podobně jako Sebastian Vettel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.