GP KANADY - ZÁVOD; Jak probíhal závod v kanadském Montrealu?
Před samotným závodem se hlavně probíraly otázky počasí a pneumatik, ty se musí dobře zahřát a některé týmy s tím mají problémy. Pršet trošku začalo asi hodinu před závodem a následně nad okruhem přecházely drobné přeháňky. Asi 15 minut před závodem se lehce zintenzivnily, ale bylo by potřeba mnohem více vody, aby jezdci přezuli na intermediálky.
Jenson is cold & it's raining at Circuit Gilles Villeneuve ☔Live build-up: https://t.co/F8hq32Gf95 #F1#CanadianGP pic.twitter.com/frcfFMIjKI
— BBCF1 (@bbcf1) 12. června 2016Podle Sky Sports je šance na déšť během závodu 40 %. Na poslední chvíli dostal penalizaci pěti míst na startu Sainz za výměnu převodovky po nehodě v kvalifikaci. Magnussen startuje z boxů po větší nehodě ve třetím tréninku. První desítka startuje na ultra-měkkých pneumatikách, ve druhé desítce se objevují piloti na super-měkké i měkké gumě.
Na startu měl nejlepší postřeh Vettel, který se téměř okamžitě dostal do čela. Rosbeg se také dostal na úroveň Hamiltona, ten jej ale vytlačil mimo trať. Od té doby se Rosberg se začal propadat až na desáté místo. Po prvním kole je na čele Vettel, za ním Hamilton, Verstappen a Ricciardo.
Rosberg se musí prokousat polem, Alonso pro něj nebyl problém, ale Hülkenberg už ano. Ricciardo je nalepený na Verstappenovi - přijde řeč na týmovou režii? Ano, Verstappen už má příkazy ve sluchátkách. Button mezitím odstupuje ze závodu, problém s motorem a ke slovu se hlásí virtuální safety car.
Vettel toho využívá k zastávce v boxech! Přezouvá na super-měkké pneumatiky, Räikkönen volí stejnou strategii. Vettel se řadí za dvojici Verstappen Ricciardo, která navzdory týmovým příkazům pokračuje v nezměněném pořadí. Vettel svádí pěkné souboje s Ricciardem, ale ani s DRS ho nedokázal na první dva pokusy předjet. Povedlo se mu to až ve vlásence, jeho dalším soupeřem je Verstappen. Ten pro něj kvůli DRS nebyl problémem.
Ze závodu odstupuje Palmer - problémy s brzdami. Vettel je v čistém vzduchu znatelně rychlejší než Hamilton na starých pneumatikách. Ve 21. kole jede Verstappen do boxů a má měkké pneumatiky. Řadí se před Räikkönena. O kolo později jsou u mechaniků Ricciardo a Rosberg. Räikkönen se díky zastávkám dostal před Ricciarda.
Vettel stahuje Hamiltona o vteřinu na kolo, Hamilton už má problémy s pneumatikami, dokonce vyjel mimo trať. Nenápadný závod jedou williamsy, Bottas se po zastávce málem dostal před Ricciarda na 5. místě. Hamiton míří do boxů pro měkké pneumatiky ve 25. kole.
Nejtěsnější souboj se odehrává o Räikkönenovo 4. místo, na které tlačí Ricciardo a za ním Bottas. Po páru kolech se za ně přidává hladový Rosberg. A v 31. kole míří Räikkönen do boxů, Bottas už nemá DRS, ale ani to Rosbergovi nepomohlo. Massa odstupuje ze závodu. V 38. kole míří k mechanikům Vettel, řadí se na 2. místo. Bottas mezitím předjel Ricciarda, který chyboval, ten se nyní musí bránit přes Rosbergem. Němec s ním díky DRS nemá problém. Ricciardo ihned míří do boxů pro další sadu měkkých pneumatik.
Vettel s čerstvými pneumatikami stahuje Hamiltona o půlsekundu za kolo. Rosberg mezitím bojuje s Bottasem o 4. místo. Bottas má ale tempo na to, aby se dotáhl na 3. Verstappena. Rosberg si ale do rádia stěžuje, že se mu na volantu ukazuje několik problémů. V 47. kole míří Verstappen ze 3. místa do boxů pro ultra-měkké pneumatiky.
V 52. kole jede Rosberg do boxů, má pomalý defekt. Po zastávce se dotahuje na dvojici Räikkönen Ricciardo, Australan se už pár kol pokouší předjet pilota Ferrari. Ricciardo nebyl pro Rosberga problém. S Räikkönenem se už pral déle, ale také si s ním poradil. Další na řadě je Verstappen.
Vettel se sice dotahoval na Hamiltona, ale několikrát chyboval v poslední šikaně. Rosberg je nalepený na Verstappenovi. Ten se Němci úspěšně brání, a to už pár kol. Nakonec Rosberg probržďuje a dovoluje Verstappenovi lehce vydechnout. Bottas si mezitím jede klidný závod na třetím místě.
V předposledním kole to Rosberg znova zkusil, ale chyboval a roztočil se v poslední šikaně. Naštěstí pro něj může pokračovat, dokonce ani neztratil žádnou pozici. Hamilton tedy vyhrává! Druhý je Vettel a třetí Bottas. Verstappen udržel 4. místo.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.