GP KANADY - ZÁVOD; Jak probíhal závod v kanadském Montrealu?
Před samotným závodem se hlavně probíraly otázky počasí a pneumatik, ty se musí dobře zahřát a některé týmy s tím mají problémy. Pršet trošku začalo asi hodinu před závodem a následně nad okruhem přecházely drobné přeháňky. Asi 15 minut před závodem se lehce zintenzivnily, ale bylo by potřeba mnohem více vody, aby jezdci přezuli na intermediálky.
Jenson is cold & it's raining at Circuit Gilles Villeneuve ☔Live build-up: https://t.co/F8hq32Gf95 #F1#CanadianGP pic.twitter.com/frcfFMIjKI
— BBCF1 (@bbcf1) 12. června 2016Podle Sky Sports je šance na déšť během závodu 40 %. Na poslední chvíli dostal penalizaci pěti míst na startu Sainz za výměnu převodovky po nehodě v kvalifikaci. Magnussen startuje z boxů po větší nehodě ve třetím tréninku. První desítka startuje na ultra-měkkých pneumatikách, ve druhé desítce se objevují piloti na super-měkké i měkké gumě.
Na startu měl nejlepší postřeh Vettel, který se téměř okamžitě dostal do čela. Rosbeg se také dostal na úroveň Hamiltona, ten jej ale vytlačil mimo trať. Od té doby se Rosberg se začal propadat až na desáté místo. Po prvním kole je na čele Vettel, za ním Hamilton, Verstappen a Ricciardo.
Rosberg se musí prokousat polem, Alonso pro něj nebyl problém, ale Hülkenberg už ano. Ricciardo je nalepený na Verstappenovi - přijde řeč na týmovou režii? Ano, Verstappen už má příkazy ve sluchátkách. Button mezitím odstupuje ze závodu, problém s motorem a ke slovu se hlásí virtuální safety car.
Vettel toho využívá k zastávce v boxech! Přezouvá na super-měkké pneumatiky, Räikkönen volí stejnou strategii. Vettel se řadí za dvojici Verstappen Ricciardo, která navzdory týmovým příkazům pokračuje v nezměněném pořadí. Vettel svádí pěkné souboje s Ricciardem, ale ani s DRS ho nedokázal na první dva pokusy předjet. Povedlo se mu to až ve vlásence, jeho dalším soupeřem je Verstappen. Ten pro něj kvůli DRS nebyl problémem.
Ze závodu odstupuje Palmer - problémy s brzdami. Vettel je v čistém vzduchu znatelně rychlejší než Hamilton na starých pneumatikách. Ve 21. kole jede Verstappen do boxů a má měkké pneumatiky. Řadí se před Räikkönena. O kolo později jsou u mechaniků Ricciardo a Rosberg. Räikkönen se díky zastávkám dostal před Ricciarda.
Vettel stahuje Hamiltona o vteřinu na kolo, Hamilton už má problémy s pneumatikami, dokonce vyjel mimo trať. Nenápadný závod jedou williamsy, Bottas se po zastávce málem dostal před Ricciarda na 5. místě. Hamiton míří do boxů pro měkké pneumatiky ve 25. kole.
Nejtěsnější souboj se odehrává o Räikkönenovo 4. místo, na které tlačí Ricciardo a za ním Bottas. Po páru kolech se za ně přidává hladový Rosberg. A v 31. kole míří Räikkönen do boxů, Bottas už nemá DRS, ale ani to Rosbergovi nepomohlo. Massa odstupuje ze závodu. V 38. kole míří k mechanikům Vettel, řadí se na 2. místo. Bottas mezitím předjel Ricciarda, který chyboval, ten se nyní musí bránit přes Rosbergem. Němec s ním díky DRS nemá problém. Ricciardo ihned míří do boxů pro další sadu měkkých pneumatik.
Vettel s čerstvými pneumatikami stahuje Hamiltona o půlsekundu za kolo. Rosberg mezitím bojuje s Bottasem o 4. místo. Bottas má ale tempo na to, aby se dotáhl na 3. Verstappena. Rosberg si ale do rádia stěžuje, že se mu na volantu ukazuje několik problémů. V 47. kole míří Verstappen ze 3. místa do boxů pro ultra-měkké pneumatiky.
V 52. kole jede Rosberg do boxů, má pomalý defekt. Po zastávce se dotahuje na dvojici Räikkönen Ricciardo, Australan se už pár kol pokouší předjet pilota Ferrari. Ricciardo nebyl pro Rosberga problém. S Räikkönenem se už pral déle, ale také si s ním poradil. Další na řadě je Verstappen.
Vettel se sice dotahoval na Hamiltona, ale několikrát chyboval v poslední šikaně. Rosberg je nalepený na Verstappenovi. Ten se Němci úspěšně brání, a to už pár kol. Nakonec Rosberg probržďuje a dovoluje Verstappenovi lehce vydechnout. Bottas si mezitím jede klidný závod na třetím místě.
V předposledním kole to Rosberg znova zkusil, ale chyboval a roztočil se v poslední šikaně. Naštěstí pro něj může pokračovat, dokonce ani neztratil žádnou pozici. Hamilton tedy vyhrává! Druhý je Vettel a třetí Bottas. Verstappen udržel 4. místo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.