VC KANADY - kvalifikace; jak probíhaly souboje s časem na kanadském okruhu?
Mezi třetím tréninkem a kvalifikací pršelo, šance na déšť během kvalifikace je malá, ale existuje. Trať je suchá. Na konci boxové uličky svítí zelené světlo, na trať vyrážejí mercedesy a ferrari a hned se perou o pozici na trati. Vozy potřebují dvě kola na zahřátí pneumatik, takže první časy nejsou reprezentativní. Všichni mají ultra-měkké pneumatiky.
Po prvních pokusech se na čele usadil Rosberg s 0,8sekundovým náskokem na Vettela. Bottas jde na druhé místo, ztrácí šest desetin. Alonso se mezitím dostává na 6. místo a daří se i force indiím, jsou v první šestce. Ale to už mají za sebou piloti druhé pokusy, Rosberg se zlepšuje na 1:13,714 min, Vettel na něj ztrácí 2 desetiny a Hamilton další 2 desetiny.
Red Bull má za sebou teprve první pokusy, Ricciardo jde na 6. místo, Verstappen je 7. Svůj moment si prožil Palmer, který málem havaroval na stejném místě jako jeho týmový kolega Magnussen ve 3. tréninku. Magnussen se kvalifikace nezúčastní kvůli opravám na voze. Verstappen mezitím hlásí kapky deště a v poslední šikaně následně prbržďuje a zkracuje si trať. Jeho týmový kolega Ricciardo zajíždí 3. nejrychlejší čas.
Pět minut do konce a na posledních příčkách jsou (Magnussen), Harjanto, Nasr, Grosjean, Palmer a Ericsson. Grosjean se zlepšuje, čímž vytlačuje Kvjata z postupového místa. Piloti hlásí více deště. Kvjat se zachraňuje, Palmer nikoliv. Mimo postup je nyní Wehrlein. Vůbec se nedaří sauberům, za nimi je jen Harjanto, který má defekt, jež způsobil kontakt se zdí.
Většina jezdců je před koncem první části kvalifikace v boxech a další do nich míří, žádné další boje s časem už nebudou, začíná více pršet, navíc Harjanto odstavil své auta ve 3. sektoru a vlají tam žluté vlajky.
Z první části kvalifikace vypadávají: Palmer, Wehrlein, Ericsson, Nasr, Harjanto a Magnussen.
Druhá část kvalifikace
Déšť nebyl moc silný, takže trať zůstává suchá, další přeháňky se neočekávají. Na trať se vydává většina pilotů, v boxech zůstaly jen williamsy a mclareny. Piloti téměř nestihli zaznamenat ani jedno měřené kolo a vlají červené vlajky. Sainz bourá do zdi šampionů a setrvačností pokračuje po zdi o pár set metrů dál.
Do konce 2. části zbývá 11:52 min, což je ještě hodně času. Na konci boxové uličky se tvoří menší fronta, williamsy, potom mercedesy, všichni na ultra-měkkých pneumatikách. Na trať míří téměř všichni piloti. Nejdříve jdou tedy do čela williamsy s časy 1:14,1 min. Ostatní ze špičky nezajeli konkurenceschopný čas, pouze zahřívali pneumatiky.
Po dalších pokusech jdou ale do čela mercedesy. Oba s časy 1:13,0, ale Hamilton na první příčce, za ně se zařadily red bully a williamsy se promíchaly s ferrari. Mimo postup jsou oba mclareny, haasy i toro rossa, do konce zbývá 5 minut.
Kvjat jde na 10. místo, ale jen velmi těsně. Oba haasy se téměř nezlepšily a zůstávají 14. a 15., mají ještě jeden pokus, který ale nevyužívají. Jeden pokus mají piloti McLarenu. Button jde na 11. místo, Alonso je 9. O místo v Q3 se ještě perou obě force indie. Hülkenberg posouvá svého týmového kolegu mimo postup a sám je 10.
Z druhé části vypadávají: Pérez, Button, Kvjat, Gutierrez, Grosjean a Sainz.
Třetí část kvalifikace
Všichni až na Massu a Räikkönena vyjeli na trať a zahřívají pneumatiky. S prvním nejrychlejším časem se vytasil Hamilton, zajel okruh ta 1:12,812, Rosberg na něj ztratil 62 tisícin. Na třetí příčku se vtěsnal Verstappen se ztrátou šest desetin na Hamiltona. Na 4. místě je Vettel se ztrátou 5 setin na Verstappena, při svém pokusu políbil Zeď šampionů.
Massa si nechal jen jeden ostrý pokus a jde na 7. místo. Räikkönen s posledním pokusem jde na 6. místo. Massa míří do boxů. Velmi pěkné kolo má rozjeté Vettel, jde na třetí místo jen se ztrátou necelých dvou desetin. Hamilton se nezlepšuje. Ricciardo jde před Verstappena, který jej už nepřekonává. Rosberg svůj poslední pokus nedotahuje do konce, vyhrává tedy Hamilton! Rosberg udělal chybu už v první zatáčce.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.