Felipe Massa patří mezi nejzkušenější piloty startovního pole a často se s fanoušky F1 dělí o své dojmy z uplynulého závodního víkendu. Nejinak tomu bylo i po Grand Prix Španělska, kdy reagoval na všechny podstatné události posledních dní.
I když jsem nakonec ve Španělsku získal nějaké body, což je pro mé postavení v šampionátu důležité, byl závodní víkend v Barceloně mnohem těžší, než jsem čekal. Především kvalifikace byla komplikovaná a rozhodně se nám v ní nedařilo, jak tým očekával.
Pár minut před koncem Q1 jsem měl vyjet k rychlému kolu, abych si bez potíží zajistil postup do další fáze kvalifikace. Ale mezi zatáčkami 3 a 7 byl na trati hodně hustý provoz. Ve chvíli, kdy jsem se vrátil do boxů už nezbývalo dost času, abych se vrátil na trať k druhému pokusu. Moji soupeři, kteří vyjeli na trať dříve, měli možnost využít druhé sady pneumatik, takže mi lepšími časy zamezili v postupu do Q2.
Myslím, že v budoucnu bude potřeba vyrazit aspoň o minutu dříve, pokud setrváme u této taktiky. Je to relativně malé mnozství času, ale umožní mi využít druhou sadu pneumatik, což je, jak se ukázalo, velmi důležité.
Závod ve znamení útokuPo sobotním zklamání vyšel závod rozhodně lépe. Startoval jsem z 18. pozice na trati, která je historicky známá jako nepříliš vstřícná k předjíždění. Ale ještě před startem jsem se cítil pozitivně naladěn. Podařilo se mi dobře odstartovat a předjel jsem čtyři soupeře, ale incident, ke kterému došlo za zatáčkou 3 mě donutil volit zcela odlišnou závodní stopu, než jaká mi vyhovovala. Musel jsem zpomalit, aby můj závod také neskončil po několika stovkách metrů, takže jsem zase klesl zpátky.
Při jízdě za safety carem jsem měl dobré tempo, takže ihned po jeho zajetí do boxů jsem předjel podstatnou část mých soupeřů. Zvolená strategie na tři zastávky se ukázala být jako velmi dobrá, protože díky ní jsem neuvázl v provozu na trati a mohl jsem naplno využít potenciál svého vozu. V Barceloně hraje velký rozdíl, jestli máte před sebou volnou trať, takže mě těšilo, že jsem mohl předvést, co jsme schopní dokázat.
Díky správné strategii a vyvážení vozu jsem předjížděl další soupeře, také práce v boxech byla bezchybná. V této oblasti tým dosáhl opravdu velkého pokroku, protože jak se doposud ukazuje, v této činnosti jsme letos na samotné špici, což rozhodně potěší. Osmé místo bylo dobrou odměnou, byl to závod, kdy vše perfektně fungovalo, s výkonem jsem byl spokojen.
Kolize MercedesůBarcelona byla tím závodem, po němž se strhne mnoho diskusí nejen v paddocku, ale i mezi fanoušky. Také já jsem byl požádán o názor na srážku mezi Rosbergem a Hamiltonem, samozřejmě ji mohu posoudit jen podle toho, co jsem viděl v záznamu.
Víme, že Nico ohledně nastavení pohonné jednotku udělal něco špatně, což ostatně dokazuje rozdíl ve výkonu ve srovnání s Lewisem, když vyrazili ze zatáčky 3. Myslím, že ve chvíli, kdy se Nico zabýval nastavením na svém volantu, zaregistroval svého týmového kolegu, jak se blíží zezadu a má podstatně vyšší rychlost. Proto se mu pokusil "zavřít dveře", aby se Lewis nedostal před něj.
V situaci, jako je tato, se může stát cokoliv, nakonec bych kolizi označil jako závodní incident. Ale vždy, když jsou do nehody zapleteni piloti stejného týmu, je spor daleko více vyhrocený. Měli bychom mít na paměti, že se jedná o dva piloty, kteří bojují o titul, takže je třeba zohlednit všechen tlak a stres, který je s tím spojen. Po závodě to můžeme donekonečna probírat, ale u nehod jako byla tato je třeba brát neustále v úvahu, že v kokpitu máte na rozhodnutí pouhý zlomek vteřiny.
Verstappen musí svůj triumf potvrditNový "objev" Formule 1, Max Verstappen, se ukázal být jako velmi rychlý už při své cestě do této kategorie. Vzhledem ke svému mládí nám občas mohl řipadat jako příliš zbrklý, což se odráželo v některých chybách. Nikdo ale před jeho prvním závodem pro Red Bull nezpochybňoval jeho výkony na trati, dostal vůz, se kterým mohl usilovat o stupně vítězů - a jemu se podařilo vyhrát.
Určitě mu byla nakoněna Štěstěna, protože jeho strategie se nakonec ukázala být lepší než Ricciardova, ale navíc ještě absolvoval vynikající závod. K tomu, aby osmnáctiletý mladík vyhrál, musel snad být předurčen. Předvedl něco, co nám nabízeli velcí mistři minulosti, ale teď se Max musí postavit čelem k další etapě své kariéry - musí svůj výkon ze Španělska potvrdit a dokázat, že nešlo jen o náhodu.
Zatím se kolem něj tvoří krásný příběh, ale pokud v následujících třech závodech neuspěje, celé to šílenství kolem něj poleví. Jsem ochoten se vsadit, že takový scénář nenastane, ale ve sportu se věci mohou snadno a rychle zcela změnit.
Monacké nepředvídatelnostiI když ve Španělsku byly Ferrari a Red Bully rychlejší než naše vozy, myslím, že se Williams stále lepší. Nicméně Monako pro nás papírově bude obtížnějším závodem - vycházím u událostí v posledních dvou sezónách. Samozřejmě doufám, že to letos bude lepší, ale je pravda, že se naše vozy do úzkých uliček Monte Carla příliš nehodí.
Ale Monako je Monako, znám ho - okruh leží pár kroků od mého bydliště - a vím, že se tu může stát cokoliv. Doufám, že tu dojde k nějaké naprosté nepředvídatelnosti, která bude hrát do našich karet. Chtěl bych tam opět solidně bodovat, protože poté budou na programu závody na okruzích, které by nám měly vyhovovat podstatně lépe.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.