Za docela jiného počasí než páteční tréninky vyrazili jezdci na trať v Albert Parku, aby před novým formátem kvalifikace vyzkoušeli možnosti svých vozů a kvalitu okruhu. Z hlediska výsledků se žádné překvapení nekonalo, ale to byl jen optický klam.
Ještě než se vůbec pořádně rozehřměly motory, byli jsme svědky incidentu v boxech. Rio Harjanto a jeho tým špatně odhadli rychlost Grosjeanova haasu a výsledkem byla kolize obou prakticky bezprostředně po výjezdu z boxového stání - Rio to odnesl poškozením levé koncovky předního spoileru, Francouz musel téměř půl hodinu čekat na prověrku vozu, než mechanici dali do pořádku "hnuté" šasi. Harjanto sdělil rádiem svému týmu omluvné: "Je mi to líto, kluci", ale žádost o prominutí měla putovat spíš do boxového stání amerického týmu.
První časy, absolutně nevypovídající, stanovili piloti Renaultu - Palmer zajel 1:35,894, vzápětí Magnussen 1:33,973. Okamžitě poté začaly hodnoty padat k hranici 1:31,0, tím prvním, kdo se dostal pod půldruhou minutu byl Daniil Kvjat (1:28,231). Byli jsme také svědky jistých potížích, ty největší předvedl Fernando Alonso v zatáčce před nájezdem do boxů, kde vykroužil elegantní hodiny, naštěstí pro něj aniž by se dostal do vážnějších potíží. Vzápětí ho napodobil výjezdem mimo trať na stejném místě Pérez.
Na konci první dvacetiminutovky ovládly startovní pole poněkud překvapivě Red Bully na červeně označených pneumatikách - Ricciardo šel časem 1:27,733 do čela, následoval Vettel, který ale svůj čas 1:27,767 absolvoval na žluté směsi, za nimi se pak s poměrně značným rozdílem kolem čtyř vteřin poskládaly Mercedesy. Rosberg se krátce předtím dostal do potíží, když ho v zatáčce Ascari vyvezl do únikové zóny Magnussen.
Po půl hodině si týmy zkoušely v krátkém úseku část závodní simulace, takže zlepšené výkony nepadaly - jen obě Ferrari na stále měkkých pneumatikách poskočily o něco výš. Pořadí Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Kvjat, Rosberg a Hamilton však nemělo dlouho vydržet.
Uprostřed startovního pole se čas od času rýsovalo překvapení, třeba Wehrlein na Manoru v jednu chvíli okupoval sedmé místo a Massa byla naopak předposlední, Hamilton na chvíli spadl až na 18. místo, ale to nebylo nijak zásadní. Vettel se nakrátko ocitl v čele časem 1:26,911 - a to ještě mohl žehrat na Massu, který se mu poněkud pletl do cesty, vzápětí ho překonal Räikkönen (1:26,435), čtvrt hodiny před koncem, kdy bylo průběžné pořadí Vettel, Rosberg, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo a Sainz jr. začaly události nabírat obvyklý charakter. Nastoupily Mercedesy na měkké směsi a po chvíli to vypadalo jako v loňském roce - Rosberg 1:26,149 a Hamilton 1:26,477 a tedy první dvě místa.
Do samotného závěru pak prakticky celé startovní pole nastoupilo na superměkkých pneumatikách, časy se mírně zrychlily, ale pod hranici 1:26,0 se dostali pouze oba piloti Mercedesu a Sebastian Vettel. Prakticky v hodině dvanácté si hodně polepšil Sainz jr. a dal částečnou odpověď na otázku, jak to bude vypadat v interním duelu Toro Rosso versus Red Bull, naopak žádné překvapení nakonec nepředvedl Manor, jehož piloti obsadili poslední příčky s konstantním odstupem. Zcela na závěr ještě Palmer v úseku Marina proskotačil kačírkem, ale jinak k žádným dramatickým údálostem nedošlo.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.