Za docela jiného počasí než páteční tréninky vyrazili jezdci na trať v Albert Parku, aby před novým formátem kvalifikace vyzkoušeli možnosti svých vozů a kvalitu okruhu. Z hlediska výsledků se žádné překvapení nekonalo, ale to byl jen optický klam.
Ještě než se vůbec pořádně rozehřměly motory, byli jsme svědky incidentu v boxech. Rio Harjanto a jeho tým špatně odhadli rychlost Grosjeanova haasu a výsledkem byla kolize obou prakticky bezprostředně po výjezdu z boxového stání - Rio to odnesl poškozením levé koncovky předního spoileru, Francouz musel téměř půl hodinu čekat na prověrku vozu, než mechanici dali do pořádku "hnuté" šasi. Harjanto sdělil rádiem svému týmu omluvné: "Je mi to líto, kluci", ale žádost o prominutí měla putovat spíš do boxového stání amerického týmu.
První časy, absolutně nevypovídající, stanovili piloti Renaultu - Palmer zajel 1:35,894, vzápětí Magnussen 1:33,973. Okamžitě poté začaly hodnoty padat k hranici 1:31,0, tím prvním, kdo se dostal pod půldruhou minutu byl Daniil Kvjat (1:28,231). Byli jsme také svědky jistých potížích, ty největší předvedl Fernando Alonso v zatáčce před nájezdem do boxů, kde vykroužil elegantní hodiny, naštěstí pro něj aniž by se dostal do vážnějších potíží. Vzápětí ho napodobil výjezdem mimo trať na stejném místě Pérez.
Na konci první dvacetiminutovky ovládly startovní pole poněkud překvapivě Red Bully na červeně označených pneumatikách - Ricciardo šel časem 1:27,733 do čela, následoval Vettel, který ale svůj čas 1:27,767 absolvoval na žluté směsi, za nimi se pak s poměrně značným rozdílem kolem čtyř vteřin poskládaly Mercedesy. Rosberg se krátce předtím dostal do potíží, když ho v zatáčce Ascari vyvezl do únikové zóny Magnussen.
Po půl hodině si týmy zkoušely v krátkém úseku část závodní simulace, takže zlepšené výkony nepadaly - jen obě Ferrari na stále měkkých pneumatikách poskočily o něco výš. Pořadí Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Kvjat, Rosberg a Hamilton však nemělo dlouho vydržet.
Uprostřed startovního pole se čas od času rýsovalo překvapení, třeba Wehrlein na Manoru v jednu chvíli okupoval sedmé místo a Massa byla naopak předposlední, Hamilton na chvíli spadl až na 18. místo, ale to nebylo nijak zásadní. Vettel se nakrátko ocitl v čele časem 1:26,911 - a to ještě mohl žehrat na Massu, který se mu poněkud pletl do cesty, vzápětí ho překonal Räikkönen (1:26,435), čtvrt hodiny před koncem, kdy bylo průběžné pořadí Vettel, Rosberg, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo a Sainz jr. začaly události nabírat obvyklý charakter. Nastoupily Mercedesy na měkké směsi a po chvíli to vypadalo jako v loňském roce - Rosberg 1:26,149 a Hamilton 1:26,477 a tedy první dvě místa.
Do samotného závěru pak prakticky celé startovní pole nastoupilo na superměkkých pneumatikách, časy se mírně zrychlily, ale pod hranici 1:26,0 se dostali pouze oba piloti Mercedesu a Sebastian Vettel. Prakticky v hodině dvanácté si hodně polepšil Sainz jr. a dal částečnou odpověď na otázku, jak to bude vypadat v interním duelu Toro Rosso versus Red Bull, naopak žádné překvapení nakonec nepředvedl Manor, jehož piloti obsadili poslední příčky s konstantním odstupem. Zcela na závěr ještě Palmer v úseku Marina proskotačil kačírkem, ale jinak k žádným dramatickým údálostem nedošlo.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.