Za docela jiného počasí než páteční tréninky vyrazili jezdci na trať v Albert Parku, aby před novým formátem kvalifikace vyzkoušeli možnosti svých vozů a kvalitu okruhu. Z hlediska výsledků se žádné překvapení nekonalo, ale to byl jen optický klam.
Ještě než se vůbec pořádně rozehřměly motory, byli jsme svědky incidentu v boxech. Rio Harjanto a jeho tým špatně odhadli rychlost Grosjeanova haasu a výsledkem byla kolize obou prakticky bezprostředně po výjezdu z boxového stání - Rio to odnesl poškozením levé koncovky předního spoileru, Francouz musel téměř půl hodinu čekat na prověrku vozu, než mechanici dali do pořádku "hnuté" šasi. Harjanto sdělil rádiem svému týmu omluvné: "Je mi to líto, kluci", ale žádost o prominutí měla putovat spíš do boxového stání amerického týmu.
První časy, absolutně nevypovídající, stanovili piloti Renaultu - Palmer zajel 1:35,894, vzápětí Magnussen 1:33,973. Okamžitě poté začaly hodnoty padat k hranici 1:31,0, tím prvním, kdo se dostal pod půldruhou minutu byl Daniil Kvjat (1:28,231). Byli jsme také svědky jistých potížích, ty největší předvedl Fernando Alonso v zatáčce před nájezdem do boxů, kde vykroužil elegantní hodiny, naštěstí pro něj aniž by se dostal do vážnějších potíží. Vzápětí ho napodobil výjezdem mimo trať na stejném místě Pérez.
Na konci první dvacetiminutovky ovládly startovní pole poněkud překvapivě Red Bully na červeně označených pneumatikách - Ricciardo šel časem 1:27,733 do čela, následoval Vettel, který ale svůj čas 1:27,767 absolvoval na žluté směsi, za nimi se pak s poměrně značným rozdílem kolem čtyř vteřin poskládaly Mercedesy. Rosberg se krátce předtím dostal do potíží, když ho v zatáčce Ascari vyvezl do únikové zóny Magnussen.
Po půl hodině si týmy zkoušely v krátkém úseku část závodní simulace, takže zlepšené výkony nepadaly - jen obě Ferrari na stále měkkých pneumatikách poskočily o něco výš. Pořadí Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Kvjat, Rosberg a Hamilton však nemělo dlouho vydržet.
Uprostřed startovního pole se čas od času rýsovalo překvapení, třeba Wehrlein na Manoru v jednu chvíli okupoval sedmé místo a Massa byla naopak předposlední, Hamilton na chvíli spadl až na 18. místo, ale to nebylo nijak zásadní. Vettel se nakrátko ocitl v čele časem 1:26,911 - a to ještě mohl žehrat na Massu, který se mu poněkud pletl do cesty, vzápětí ho překonal Räikkönen (1:26,435), čtvrt hodiny před koncem, kdy bylo průběžné pořadí Vettel, Rosberg, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo a Sainz jr. začaly události nabírat obvyklý charakter. Nastoupily Mercedesy na měkké směsi a po chvíli to vypadalo jako v loňském roce - Rosberg 1:26,149 a Hamilton 1:26,477 a tedy první dvě místa.
Do samotného závěru pak prakticky celé startovní pole nastoupilo na superměkkých pneumatikách, časy se mírně zrychlily, ale pod hranici 1:26,0 se dostali pouze oba piloti Mercedesu a Sebastian Vettel. Prakticky v hodině dvanácté si hodně polepšil Sainz jr. a dal částečnou odpověď na otázku, jak to bude vypadat v interním duelu Toro Rosso versus Red Bull, naopak žádné překvapení nakonec nepředvedl Manor, jehož piloti obsadili poslední příčky s konstantním odstupem. Zcela na závěr ještě Palmer v úseku Marina proskotačil kačírkem, ale jinak k žádným dramatickým údálostem nedošlo.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.