KANADA - ZÁVOD; Závod skončil 4 hodiny po startu - a vítězí Button, který byl v polovině závodu poslední a Vettela předjel v posledním kole!
V Montrealu pršelo a na trati stojí voda, ale podle zpráv od týmů by během příští hodiny nemělo pršet. Jezdci se pomalu řadí na startu, pouze Alguersuariho mechanici se rozhodli ještě pracovat na voze a pilot tak odstartuje z pit-lane.Deset minut před startem padá rozhodnutí - závod odstartuje safety car a DRS se nebude používat. Všichni startují na mokrých pneumatikách. Safety-car přestává blikat - na konci 4. kola zajede do boxů. Massa pro změnu dostává zprávu, že během dvaceti minut může přijít hustý déšť.Závod je odstartován! Vettel podcenil rozjezd před Alonsem a ten jej ohrožuje na startovní rovince, ale Vettel pozici před oběma Ferrari uhájil. Hamilton bojuje s Webberem, ale nárazem do zadního kola jej posílá do hodin. Oba pokračují, Webber s mnohem větší ztrátou.Schumacher se dostává před oba McLareny, kterým letmý start moc nevyšel. Hamilton se po prvním kole snaží odpovědět ve vlásence, ale na Schumachera nevyzrál a propadá se za Buttona.Vettel si rychle buduje náskok, díky kterému si může dovolit i krátký výlet do trávy. Hamilton je rychlejší než Button a snaží se ho předjet na startovní rovince, ale Button jej pravděpodobně nevidí a tlačí týmového kolegu až na zeď. Vozy do sebe naráží, Button se zlobí do rádia a musí do boxů pro nové pneumatiky (volí přechodné), zatímco Hamilton odstupuje ze závodu a na trati je znovu safety car.Safety car vede startovní pole v pořadí Vettel, Alonso, Massa, Rosberg, Schumacher, Kobajaši, Heidfeld, Petrov, Webber, Di Resta, Maldonado, Button, Sutil, Barrichello, Buemi, Trulli, de la Rosa, Kovalainen, Glock, Alguesuari, Karthikeyan, D'Ambrosio, Liuzzi.Déšť znovu houstne, Button na přechodných pneumatikách bude pravděpodobně v nevýhodě. Traťoví komisaři vyšetřují nehody Webbera s Hamiltonem a Hamiltona s Buttonem. Button navíc nedodržel rychlostní limit za safety carem a dostane penalizace v podobě průjezdu boxy. Webber má problém s podřazováním kvůli ovládání na volantu, v boxech na něj čeká nový volant.Závod je znovu odstartován ve 13. kole a Button si okamžitě vybírá svoji penalizaci, zařazuje se na 15. místo. Webber se snaží dostat před 8. Petrova, Button se díky lepší trakci ve stoupání rychle vypořádal s Buemim a o chvíli později i se Sutilem a Maldonadem. Barrichello navíc jede přezouvat a Button už je 11. - přechodné pneumatiky fungují dobře.Dopředu postupuje i Webber, konečně zdolal Heidfelda a je 7. Alonso přezouvá současně s Rosbergem, oba volí přechodné pneumatiky. Od komisařů přichází další zpráva - nehoda mezi piloty McLarenu bude vyšetřována po závodě. Na přechodných pneumatikách se daří i Alonsovi, rychle předjíždí Heidfelda. Na toho útočí také týmový kolega Petrov.
Za dvojicí renaultů je už i Button. Ale začíná opravdový liják, není vůbec nic vidět, na trati je safety car a všichni na přechodných pneumatikách míří do boxů pro mokré. Přezouvají také Vettel a Webber (ten dostává nový volant).
Závod byl zastaven kvůli hustému dešti (foto: McLaren)
Déšť nepolevuje a na konci 24. kola je závod zastaven. Aktuální pořadí: Vettel, Kobajaši, Massa, Heidfeld, Petrov, Di Resta, Webber, Alonso, de la Rosa, Button, Rosberg, Schumacher, Sutil, Alguersuari, Glock, Barrichello, Liuzzi, Buemi, Karthikeyan, Maldonado, Kovalainen, Trulli, D'Ambrosio.Týmy jsou se vším vybavením znovu na startovním roštu. Restart závodu je však zatím v nedohledu, piloti opouští svoje monoposty.
20:07: Traťoví maršalové se snaží odvodňovat trať pomocí speciální techniky, ale déšť je stále příliš hustý.
20:12: Dlouho nejsou nové zprávy, jediným vozidlem na trati hodinu a čtvrt po startu závodu je truck vezoucí Hamiltonův rozbitý McLaren do boxů.
20:30: Meteorologové neočekávají změnu počasí do 20:45.
21:00: Kolem 15:00 místního času začíná déšť trochu polevovat, mezi mechaniky je znovu nadějně rušno.
21:01: Déšť má ustat během deseti minut!
21:10: Opravdu téměř přestalo pršet, každým okamžikem je očekáváno hlášení 10 minut před startem.
21:21: Na okruhu přibývá světla, mají přijít další přeháňky, ale ne hustý déšť.
21:35: Restart bude v 15:50 místního času (21:50 SELČ). Start bude za safety carem, povinné jsou mokré pneumatiky.
21:50: Vozy se rozjely, pole zatím vede safety car.
Piloti dokončili první kolo od restartu, ale vody je zatím přecejen hodně. Pole dál vede safety car, zatím vozy "suší" trať. Zatím není jasné, kolik kol safety car odkrouží. Massa hlásí do rádia, že viditelnost je "OK". Velmi pomalu a s podivným zvukem jede Kovalainen, patrně pro něj závod skončil.
Tři hodiny od startu to stále nevypadá na závod, safety car dál vede startovní pole a nepřichází žádná zpráva, ale začíná se objevovat slunce a Button hlásí týmu, že může závodit.
Safety car opustí trať na konci 34. kola (22:08)! Massa hned na startovní rovince předjíždí Kobajašiho, ale v šikaně pozici neuhájil. Hned po prvním ostrém kole jedou někteří piloti včetně Buttona pro přechodné pneumatiky.
V dalším kole přezouvají i Massa, Alonso, Webber a další. D'Ambrosio dostává penalizaci "průjezd boxy" za nesprávné pneumatiky během SC fáze (přezul když byl safety car ještě na trati a byly povinné mokré pneumatiky).
Na přechodné pneumatiky už přezul i Vettel, zůstává v čele. Button je rychlý a útočí na Alonsa, ale naráží předním kolem do jeho zadního a Alonso po hodinách končí, Button jede s defektem do boxů! I tato nehoda bude vyšetřována po závodě.
Na trati je znovu safety car. Pořadí na konci 37. kola: Vettel, Kobajaši, Massa, Heidfeld, Resta, Webber, Schumacher, Petrov, Rosberg, Sutil, Barrichello, Maldonado, Alguersuari, Buemi, D'Ambrosio, Glock, de la Rosa, Trulli, Karthikeyan, Liuzzi, Button.
Znovu se bude závodit od 41. kola. Piloti jsou ve vlásence, tempo už určuje Vettel. Všichni jsou opatrní, pouze Schumacher útočí na Webbera, ale také raději zabrzdil. Di Resta nedobrzdil za Heidfeldem a musí pro nové přítlačné křídlo.
Zpráva od komisařů: Sutil předjížděl za safety carem a dostává penalizaci "průjezd boxy".
Zpráva od komisařů: Jezdci mohou využívat DRS.
Ideální stopa je už na většině okruhu suchá. Vettel vede v 50. kole 6s před vyrovnanou dvojicí Kobajaši - Massa. Nejrychlejší kolo aktuálně drží Schumacher, který má sekundový náskok před Heidfeldem - ten se musí více soustředit na dotírajícího Webbera. Button už je před Maldonadem i Alguersuarim.
Di Resta dostává penalizaci "průjezd boxy" za nehodu s Heidfeldem. Kobajaši už neuhájil pozici před Massou, ale oba při tom předjel Schumacher - je druhý! Webber jako první přezouvá na slicky v 51. kole.
Schumacher je v boxech současně s Massou, pořadí mezi nimi se nemění. V 53. kole přezouvá na suché pneumatiky i Vettel. Massa předjíždí Karthikeyana, ale dostává na suchých pneumatikách smyk a odráží se od zdi, naštěstí to vypadá jen na rozbité přední křídlo.
Webber už je 3., útočí na Schumachera, zatím neúspěšně. Heidfeld v první šikaně zavadil o Kobajašiho a poškodil si křídlo, které mu o 100m dál upadlo pod přední kola a poslalo vůz do zdi. Na trati jsou kusy křídla, znovu vyjíždí safety car!
Heidfeldovy trosky jsou rozesety na velké ploše, maršalové je sbírají mezi i za safety carem hodně rychle projíždějícími vozy a vznikají nezvykle nebezpečné situace. Safety car opustí trať na konci 59. kola.
Závod je restartován, Schumacher útočí na Vettela, ale rychle musí naopak bránit druhou pozici před Webberem. Vettel znovu rychle ujíždí, ale i trojice Schumacher-Webber-Button jede rychle. Kobajaši se propadl za za Petrova.
Webber na rovince předjíždí Schumachera, ale nezvládl poslední šikanu a musí proto pozici "vrátit" Schumacherovi. O kolo později je znovu blízko, ale znovu si zkrátil trať a vzdává se tak i Buttonovi.
Button je podstatně rychlejší, přes Schumachera se dostává okamžitě a je těsně za Vettelem! Suchá stopa před poslední šikanou je už tak široká, že Schumachera dokázal předjet i Webber. Di Resta bourá v 9. zatáčce. Button vjíždí do posledního kola v těsném závěsu za Vettelem!
Vettel dělá chybu a propadá se za Buttona! Button bezpěčně přiváží své první letošní vítězství, Vettel přijíždí za ním! Webber je třetí, ale nakonec musel pozici bránit před Schumacherem. Massa se konečně dostal před Kobajašiho - na cílové čáře vede asi o půl metru!
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.