Rok museli Mexičané čekat na návrat formule 1 na autodrom bratří Rodríguezů. Navíc měli své žhavé želízko v ohni, i když největší pozornost se upírala poněkud jiným směrem. Nejčastěji kladená otázka zněla - dokáže dvojblok Mercedesu snížit Verstappenovy šance?
Slunečné počasí a relativní teplo sice s ohledem na výsledky kvalifikace mohly nahrávat Mercedesu, ale jak bývají předpovědi šálivé. V každém případě celé startovní pole se před masou 372 000 diváků vydalo do závodu na středně tvrdé směsi - jedinou výjimku představovala dvojice Ocon-Cunoda, ti zvolili nejměkčí směs.
Mercedesy v první řadě měly ideální možnost uhájit vedení před Red Bully útočícími z druhé řady, ale záměr nevyšel: Verstappen se hladce prosmýkl po levém vnějším okraji do první zatáčky a rázem byl před oběma Stříbrnými šípy. K dovršení všeho Ricciardo zachytil svým spoilerem o pravé zadní kolo Bottasova vozu a Fin se roztočil - pokračovat mohl až poté, co celé startovní pole projelo. Tedy celé: Ocon ještě před druhou zatáčkou zpomalil a přes jeho pneumatiky svorně přeletěli Cunoda a Mick Schumacher. Ještě v průběhu prvního kola vyrazil na trať safety car, ale kromě postižených Bottase a Ricciarda zůstali ostatní piloti na trati. Bottas dostal tvrdé pneumatiky, Ricciardo navíc musel měnit přední křídlo. Pérez a Alonso rovněž při skrumáži použili únikových zón, ale bez větších dopadů na jejich další působení.
Restart v 5. kole absolvovali piloti v pořadí Verstappen, Hamilton, Pérez, Gasly, Leclerc, Giovinazzi, Vettel, Russell, Räikkönen, Mazepin, Alonso, Latifi, Ocon, Norris, Stroll, Bottas a Ricciardo. Verstappen si okamžitě začal budovat náskok, zatímco Hamilton za sebou dokázal držet Péreze zhruba ve stejném odstupu. Nedokázal najít na Holanďana žádnou zbraň, proto se čekalo, jestli se nepovede vymyslet něco po zastávkách v boxech.
Hamilton byl ze špice první, kdo zamířil k mechanikům - na trať se vrátil na páté příčce a ne zrovna v ideálním místě. Verstappen bez potíží absolvoval svůj pit-stop v 34. kole, Péreze nechalo vedení stáje na okruhu až do 41. kola. Mexičan hnán domácím publikem pak nasadil ke stíhací jízdě, zatímco Max se v pohodě opět vzdaloval trápícímu se Britovi. Lewis si stěžoval na přehřáté "... vlastně všechno" a "Checo" Pérez, jenž ho měl podle prognóz Mercedesu dojet v posledním kole, začal na obhájce titulu útočit už jedenáct kol před cílem. Od 62. kola mu Hamilton opět poodjel, největší rozestup činil 2,1 vteřiny, ale v předposledním kole to Pérez zkusil ještě jednou, ale i přes využití DRS a opět minimálního odstupu neuspěl - Lewis neudělal jedinou chybičku a stříbrnou příčku uhájil.
Cunoda skončil zhruba po kilometru, čest AlphaTauri tak zachraňoval Gasly. A velmi úspěšně - po celý závod vlastně jel osaměle, Ferrari na něj ztrácelo od čtyř do devíti vteřin, vyšla mu i zastávka v 32. kole a po zásluze přidal do měšce týmu důležité body. Ferrari většinu závodu odkroužily svorně na 5. a 6. pozici. Leclerc stavěl kolo před Gaslym, Sainze jr. nechala boxová zídka na trati až do 43. kola. Španěl pak na boxovou zídku hlásil, že jeho kolega dělá příliš mnoho chyb a proto došlo v 58. kole k týmovému pokynu k prohození pozic. Sainz jr. sice stáhl na Gaslyho čtyři vteřiny, ale v předposledním kole gentlemansky pátou příčku svému týmovému kolegovi vrátil, protože Gaslyho už dohnat nedokázal.
Solidní závod zajeli Vettel a Räikkönen, vyvarovali se chyb a skvěle zvládli strategii. Stavěli také v téměř shodné pasáži (Kimi ve 33. kole, Sebastian o okruh později) a odměnou jim bylo slušné umístění. Zklamán byl asi Giovinazzi, jenž byl prakticky ihned po restartu předjet Sainzem, ale poté držel dlouho sedmou příčku. Po výměně se propadl na dvanáctou pozici, nakonec mu ale ke kýženému bodu chybělo pořád mnoho - Norris dokázal vytěžit maximum a především vydělal na hodně pozdní zastávce (45. kolo).
Doslova martyrium prožil Bottas. Po prvním kole a zastávce v boxech vyjel na trať na 18. místě, když ho dokázal překvapit Ricciardo, ale dlouho se nemohl dostat kupředu. Až ve 12. kole se posunul před Latifiho, vydělal na zastávkách soupeřů, ale zuby si vylámal na Ricciardovi - deset kol se marně snažil Australana předjet, nakonec mu Daniel ve 39. kole uhnul do boxů. Valtteri k mechanikům zajel ve 41. kole a nazul středně tvrdou směs, jenže mechanikům se nepodařilo uvolnit levé přední kolo. Fin tak ztratil v boxech 11,7 vteřiny a opět se propadl na 15. místo. Ve 47. kole předjel Ocona a opět se dostal za Ricciarda, ale znovu před něj nenašel cestu. V 65. kole pak dostal pokyn ke třetí návštěvě boxů, nazul měkkou směs a pokusil se uzmout Red Bullu nejrychlejší kolo, jenže vyjel na trať právě za Verstappenem. V 68. kole ho dokonce předjel, což Max nelibě komentoval do radiokomunikace. Valtteri tedy zamířil znovu do boxů a v posledním svém kole na trati skutečně nejrychlejší kolo vybojoval, zároveň i rekord trati, což bylo ale ještě horší než Pyrrhovo vítězství.
Zklamáním byly výkony Williamsů, jejichž závodní rychlost byla prabídná a už tradiční bodové paběrkování Alpine. Verstappen přidal ke svému náskoku dalších osm bodů a pomalu, ale jistě si vyhlíží místo, kam uloží trofej pro mistra světa.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.