Ač se to zdá být neuvěřitelné, Red Bullu se na domácí půdě, notabene okruhu nesoucím jeho jméno, nijak extra nedaří. Letos tomu bylo naprosto jinak a jen Hamiltonův boj o prémiový bod nedovolil sebrat týmu "býků" veškerou smetanu.
Ačkoliv se množily "zaručené" i "katastrofální" zvěsti o průtrži mračen a vůbec psím počasí, Red Bull Ring přivítal smečku F1 poměrně vlídným, slunečným počasím s teplotou 26°C (trať sálala hodnotou 52°C) a 55% vlhkostí vzduchu. Pokud se v průběhu závodu objevila poněkud zlověstná temnější obloha, nikoho to příliš nevzrušovalo a také žádné komplikace v tomto směru nenastaly.
Startovní pole mělo pestré složení pneumatik: Na měkkých odstartovali Norris, Pérez, Gasly, Leclerc, Alonso a Cunoda, ostatní s výjimkou Räikkönena na tvrdých pneu sáhli po žlutě zbarvené směsi. Obávaná tlačenice v první zatáčce byla minimální, ale přesto Gasly mírně vytlačil za okraj Leclerca a ten na rovince vedoucí k zatáčce Remus škrtl pravým koncem spoileru o levou zadní pneumatiku pilota AlphyTauri. Gasly až v zatáčce zjistil, že není něco v pořádku a krajně ztrpčil život Latifimu, jenž se následně potkal s Giovinazzim. Francouz sice dojel do boxů, ale s vyvráceným zadním kolem, Latifi vyměnil pneumatiku a Leclerc přední spoiler.
Vpředu si Verstappen uvážlivým manévrem udržel první příčku před Hamiltonem a v podstatě od té chvíle byl duel o první místo rozhodnut. Holanďan v klidu obhajoval svůj post, ve 30. kole absolvoval velmi rychlou výměnu (2,0) a poté už se Hamiltonovi jenom vzdaloval. Lewis si chvílemi stěžoval na vibrace, v 26. kole měl v zatáčce Schlossgold problémy ukrotit nečekaný smyk a zastávku ve 29. kole absolvoval o 0,2 vt. pomaleji než jeho soupeř. Po zbytek závodu už na skvěle fungující spřežení Red Bull-Verstappen nic nevymyslel, proto ho tým v předposledním kole stáhl do boxů pro sice ojeté, ale pořád nejměkčí pneumatiky a Lewis na nich vykroužil aspoň nejrychlejší kolo.
Boj o bronzovou příčku se rozhodoval v boxech. Bottas zpočátku zamrzl na páté pozici a nevypadalo to, že by se nějak přiblížil vozům před sebou. Přitom by se mohlo zdát, že oproti Pérezovi má ve středně tvrdé směsi jistou výhodu, jenže nakonec měnil pneumatiky o pouhé kolo později, než Mexičan. Ovšem měl k tomu pádný důvod - "Checovi" mechanici si dlouho nemohli poradit s levou zadní pneumatikou a proto stál v boxech 4,8 vteřiny. Bottas stihl svou výměnu o 2,2 vteřiny rychleji a tím pádem se posunul před druhý Red Bull. Pérez se sice dostal na odstup cca 1,5 vteřiny, ale dotáhnout se do závětří Mercedesu se mu nedařilo - proto se tým rozhodl pro podobné řešení jako před týdnem ve Francii u Verstappena. Pérez zamířil v 55. kole do boxů pro středně tvrdou směs a během 15. kol potřeboval smazat rozdíl 18 vteřin. Chvílemi se zdálo, že si "Býci" ukousli velké sousto, ale v posledních kolech "Checo" opravdu letěl a v tom závěrečném už byl za Bottasem na dosah DRS. Pořádnou šanci však vlastně nedostal a Fin tak bronz těsně uhájil.
McLareny prožily podivné martyrium. Nejdřív Ricciardo v sedmém kole zčistajasna spadl jako kámen do vody z osmého na 13. pozici a zoufale si stěžoval na malý výkon. O tři kola později něco podobného prožil i Norris a Pérez s Bottasem ho bez větších potíží zbavili třetího resp. čtvrtého místa. Naštěstí pro Brita se jeho vůz opět "chytil" a Lando až do cíle jel de facto osamělý závod. Ricciardo se ze své pozice v hloubi pole vyhrabat nedokázal.
U Ferrari to vypadalo na další blamáž, ale nakonec vytěžily oře z Maranella z minima maximum. Carlos Sainz jr. jel opravdu čistě a podařilo se mu natáhnout svůj úvodní stint až do 43. kola. Sice přišel o pátou příčku, ale nadále si počínal velmi dobře a o dvě kola později bez potíží zdolal Strolla. Leclerc musel začínat závod vlastně znova a z poslední pozice - na tvrdé směsi. V první várce si poradil se Schumacherem (13. kolo), Mazepinem (14.), Giovinazzim (23.) a Oconem (25.). Pak mu do klína spadly další pozice díky zastávkám soupeřů, ale ve 38. kole zamířil k mechanikům podruhé, aby zkusil dotáhnout desítku na středně tvrdé směsi. Ze 14. místa mu musel ustoupit Räikkönen (43. kolo), Giovinazzi (46.), Vettel (50.), Cunoda a Alonso (55.) a konečně i Stroll (60.). Třikrát měl Monačan velké štěstí, nejdřív když ve 43. kole po předjetí Räikkönena "cvrnkl" o jeho levý kraj předního spoileru, v 54. kole ve Schlossgold ošklivě probrzdil v souboji s Cunodou a potřetí vlastně už za zatáčkou ťukl levou koncovkou předního spoileru při předjíždění Alonsa o jeho pravou zadní pneumatiku, naštěstí pro oba bez jakýchkoli následků.
Velmi dobře rozjetý závod měl George Russell, jenž dokázal obhajovat sedmou příčku před Cunodou, Sainzem jr. a Vettelem. Jeho osud se naplnil po první zastávce v boxech ve 26. kole. Mechanici zjišťovali potíže s úbytkem provozních kapalin, takže George stál na pit-lane dlouhých 18,3 vteřiny! Jízdu na konci pole nakonec ukončila druhá zastávka o dvanáct kol později.
Vidět byli i dva veteráni a bývalí mistři světa. Dokonce si to řádně rozdali kolo na kolo - Räikkönen po startu na tvrdé směsi stavěl podstatně později (37. kolo) a v závěru dostihl Vettela jedoucího na 11. místě (u mechaniků byl ve 28. kole). Rozhodující bylo dvojí probrždění Němce, poprvé v Remusu, podruhé už po předjetí Räikkönenem ve Schlossgoldu. Dost možná, že kdyby závod trval ještě dvě tři kola, nejen by se dostal Pérez na stupně vítězů, ale Kimi by opět uzmul bod útěchy.
Solidně odjeli závod Alonso i Stroll, i když Kanaďan tentokrát neobvykle brzy zajel k výměně (29. kolo), většinou to byl on, kdo měnil gumy jako jeden z posledních. Naproti tomu zcela odevzdaný výkon předvedl Ocon a dvojice Mazepin-Schumacher aspoň svedla interní týmový souboj, když už jim soupeři většinou záhy po startu zmizí v dáli.
Příští týden nás čeká repete, tentokrát se na Red Bull Ringu pojede už pod hlavičkou regulérní Grand Prix Rakouska. Týmy nastoupí s pneumatikami o stupínek měkčími, takže mohou nastat překvapivé změny oproti dnešním výsledkům.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.