Boj o novou podobu F1 vstupuje do finální fáze. FIA po svém úterním zasedání se Strategickou skupinou F1 a Komisí F1 odhalila podrobnosti posledního návrhu, jehož výsledkem mají být širší a rychlejší vozy. K dispozici jsou přesné rozměry.
Ačkoliv je zřejmé, že Mercedes, Red Bull a Toro Rosso s uvedenými hodnotami nesouhlasili a hlasovali proti takzvanému "modelu McLaren" (blížší informace zde), návrh měl dostatečnou podporu, aby prošel přes Komisi F1. Případné alternativní řešení by muselo být schváleno většinovým podílem, pokud se tak do 30. dubna 2016 nestane, vstoupí v platnost níže uvedené technické detaily.
Základní změny ve specifikaci vozů:
Sezóna 2016 2017 Přední pneu 245 mm 305 mm Zadní pneu 325 mm 405 mm Rozchod kol (zavěšení) 1800 mm 1800 mm Přední křídlo (šírka) 1650 mm 1800 mm Zadní křídlo (šířka) 750 mm 950 mm Zadní křídlo (výška) 950 mm 800 mm Karosérie (šířka) 1600 mm 1800 mm Hmotnost (včetně pneu) 702 kg 722 kgStřídmý odhad praví, že tyto změny zajistí v sezóně 2017 vyšší rychlost přibližně o tři vteřiny na kolo oproti vozům, které uvidíme v roce 2016, přičemž parametry zatížení budou spadat do přijatelných hodnot používaných pneumatik.
Motory
Výrobci pohonných jednotek a FIA nadále hodlají debatovat o otázkách snížení nákladů a jistotách dodávek agregátů.
Je zřejmé, že nadále panují rozdíly v názorech o potřebách automobilek, aby byly schopny obhospodařit stanovený počet týmů, jakož i zajistit výkony jednotlivých ohonných jednotek. Současně se jak výrobci tak FIA zaměřují na otázku zvýšení hladiny hluku motorů.
Kryté kokpity - koncept Halo
FIA potvrdila, že řešení krytu kokpitu, zvané Halo koncept, by s největší pravděpodobností mělo být připraveno pro úvod sezóny 2017.
"Všechny zúčastněné strany na této otázce pracují společně, aby byla proměněna v realitu. Koncept Halo je v současné době preferovanou eventualitou. Další možnosti, jako například transparentní ochrana kokpitu, budou nadále prověřovány a vyhodnocovány," praví se v oficiálním vyjádření FIA.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.