Boj o novou podobu F1 vstupuje do finální fáze. FIA po svém úterním zasedání se Strategickou skupinou F1 a Komisí F1 odhalila podrobnosti posledního návrhu, jehož výsledkem mají být širší a rychlejší vozy. K dispozici jsou přesné rozměry.
Ačkoliv je zřejmé, že Mercedes, Red Bull a Toro Rosso s uvedenými hodnotami nesouhlasili a hlasovali proti takzvanému "modelu McLaren" (blížší informace zde), návrh měl dostatečnou podporu, aby prošel přes Komisi F1. Případné alternativní řešení by muselo být schváleno většinovým podílem, pokud se tak do 30. dubna 2016 nestane, vstoupí v platnost níže uvedené technické detaily.
Základní změny ve specifikaci vozů:
Sezóna 2016 2017 Přední pneu 245 mm 305 mm Zadní pneu 325 mm 405 mm Rozchod kol (zavěšení) 1800 mm 1800 mm Přední křídlo (šírka) 1650 mm 1800 mm Zadní křídlo (šířka) 750 mm 950 mm Zadní křídlo (výška) 950 mm 800 mm Karosérie (šířka) 1600 mm 1800 mm Hmotnost (včetně pneu) 702 kg 722 kgStřídmý odhad praví, že tyto změny zajistí v sezóně 2017 vyšší rychlost přibližně o tři vteřiny na kolo oproti vozům, které uvidíme v roce 2016, přičemž parametry zatížení budou spadat do přijatelných hodnot používaných pneumatik.
Motory
Výrobci pohonných jednotek a FIA nadále hodlají debatovat o otázkách snížení nákladů a jistotách dodávek agregátů.
Je zřejmé, že nadále panují rozdíly v názorech o potřebách automobilek, aby byly schopny obhospodařit stanovený počet týmů, jakož i zajistit výkony jednotlivých ohonných jednotek. Současně se jak výrobci tak FIA zaměřují na otázku zvýšení hladiny hluku motorů.
Kryté kokpity - koncept Halo
FIA potvrdila, že řešení krytu kokpitu, zvané Halo koncept, by s největší pravděpodobností mělo být připraveno pro úvod sezóny 2017.
"Všechny zúčastněné strany na této otázce pracují společně, aby byla proměněna v realitu. Koncept Halo je v současné době preferovanou eventualitou. Další možnosti, jako například transparentní ochrana kokpitu, budou nadále prověřovány a vyhodnocovány," praví se v oficiálním vyjádření FIA.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.