McLaren se už dostal na hranici pěti použitých motorů, ale existuje poměrně reálná naděje, že nebude nejhůř. Vše má v rukou Světová rada motorsportu FIA, která může posvětit závěry Strategické skupiny. Honda navíc plánuje další využití žetonů a zvýšení výkonu již před Maďarskem, pokud vše klapne.
S ohledem na fakt, že Honda je v poli dodavatelů motorů nováčkem, mohla by mít možnost využít jednoho agregátu navíc (informace zde). Výjimka ještě čeká na požehnání Světové rady FIA, která zasedá tento týden v Mexiku. Základem bylo jednání Strategické skupiny, která 1. července navrhla úlevy pro nové výrobce motorů. Původně pro ně měla platit stejná pravidla.
U Hondy se nyní rozbíhá dramatická matematika. Alonso i Button už mají využito ve většině případů pět součástí pohonné jednotky (viz tabulka níže), Button je v případě TC a MGU-H dokonce nad limitem. Z toho vyplývá, že zpětně přijaté pravidlo o bonusu jedné pohonné jednotky by pro McLaren znamenalo určitou úlevu.
Očekávání pro MaďarskoPokud Mexiku vyjde Světová rada FIA japonskému výrobci motorů vstříc, chtějí u McLarenu použít nové motory už na Hungaroringu. V opačném případě se další nasazení odloží až do Spa, protože dle názoru týmu tam nebudou mít případné penalizace takový dopad jako na maďarské trati.
Honda rovněž hodlá modifikovat ICE z důvodu dosažení vyššího výkonu, za což vydá další 3 žetony. První dva Japonci využili v Kanadě, takto by Hondě do konce sezóny zbyly 4 poslední žetony - dva z celkových devíti využila už před Kanadou.
Přitom stále není zcela jasné, jak hodlá FIA obecně revidovat žetonový systém. Strategická skupina F1 se rozhodla pomoci Hondě a Renaultu, aby mohli stáhnout náskok stájí Mercedes a Ferrari, ovšem odborníci jsou v této oblasti skeptičtí, kladou si otázku, zda zvýšení výkonu vyřeší vyšší počet žetonů.
"Problém není až tak počet jako jejich využití," podotýká šéf Motorsport Renault Rob White. Jeho kolega Andy Cowell od Mercedesu dodává: "S 25 žetony, které budou k dispozici v zimě, můžete přestavět celý motor."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.