Dnes se zaměříme na monopost Renault R31. Jak se během předsezónního testování změnil po svém představení 1. února ve Valencii?
Renault před sezónou hlásal, že by letos chtěl proniknout mezi tři nejlepší týmy šampionátu. V zimních testech předvedl solidní formu a dobrý potenciál. Tým, který ohromil paddock vyústěním výfuků vepředu pod bočnicemi, vyzkoušel řadu novinek jak v přední, tak i v zadní části vozu.
Horké plyny nesměřoval klasicky dovnitř difuzoru přes otvor pro startér či boční strany, ale rozhodl se je směřovat dopředu. Inovativní výfukové potrubí ústící vpředu, odkud se snaží energizovat proudění vzduchu proudící dole po stranách (zejména pod podlahou) vozu směrem k zádi do difuzoru.
Před poškozením v oblasti výfuků použil Renault teplotní stínění. K monitorování teplot používal zelené proužky pod a červené proužky na horní straně podlahy, aby monitoroval možné problémy.
Přední částRenault v Jerezu přemístil křidélko s kamerou (1) z boční části nosu na vnitřní stranu nosníků předního křídla po vzoru loňského Red Bull. Křídlo by díky tomu mělo vytvářet o něco vyšší přítlak.
Nové přední křídlo testované během prvního testu v Barceloně obsahovalo prodloužený venkovní vertikální prvek bočnic (3) a mezeru mezi špičkou druhé a třetí klapky (2). Estetickou změnu představuje změna nátěru (z červené na černou) boční strany kaskády (4).
Menší úpravy mají drobný vliv na výkonnost vozu, ale neustálé (byť malé) úpravy pomáhají držet vývojové tempo a neustále zvyšovat rychlost. Toho se loni Renault v oblasti předního křídla důsledně držel, podobným trendem by tedy letos nepřekvapili.
Brzdové kanálky
Během předsezónních testů vyzkoušel tým dvě verze brzdových kanálků - jedny menší a větší, hranatější. Nové přední křídlo však nasadil pouze v kombinaci s menšími brzdovými kanálky.
Deflektory pod nosem
Pro zvýšení množství vzduchu proudícího pod nosem Renault zvětšil deflektory pod zavěšením.
PodlahaKvůli zesílenému proudění došlo také k úpravě podlahy podobně jako u Ferrari - po bocích se objevily dodatečné vertikální prvky.
Poloviční oválný tvar byl nahrazen kombinací dvou prvků složitějších tvarů. První je o něco menší než ten původní a zefektivňuje směrování vzduchu. Druhý je docela dlouhý a vyvýšený. Brání v mísení proudů vzduchu nad a pod podlahou. Drobný výřez snižuje aerodynamický odpor.
Změny na zádi
Kvůli výše popsaným změnám bylo třeba upravit také difuzor. Snížení jeho okrajů dokládá, jak důležitá je vazba mezi předním části vozu a difuzorem.
V honbě za vyšším přítlakem se objevil výčnělek uprostřed spodního zadního křídla.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.