Dnes se zaměříme na monopost Renault R31. Jak se během předsezónního testování změnil po svém představení 1. února ve Valencii?
Renault před sezónou hlásal, že by letos chtěl proniknout mezi tři nejlepší týmy šampionátu. V zimních testech předvedl solidní formu a dobrý potenciál. Tým, který ohromil paddock vyústěním výfuků vepředu pod bočnicemi, vyzkoušel řadu novinek jak v přední, tak i v zadní části vozu.
Horké plyny nesměřoval klasicky dovnitř difuzoru přes otvor pro startér či boční strany, ale rozhodl se je směřovat dopředu. Inovativní výfukové potrubí ústící vpředu, odkud se snaží energizovat proudění vzduchu proudící dole po stranách (zejména pod podlahou) vozu směrem k zádi do difuzoru.
Před poškozením v oblasti výfuků použil Renault teplotní stínění. K monitorování teplot používal zelené proužky pod a červené proužky na horní straně podlahy, aby monitoroval možné problémy.
Přední částRenault v Jerezu přemístil křidélko s kamerou (1) z boční části nosu na vnitřní stranu nosníků předního křídla po vzoru loňského Red Bull. Křídlo by díky tomu mělo vytvářet o něco vyšší přítlak.
Nové přední křídlo testované během prvního testu v Barceloně obsahovalo prodloužený venkovní vertikální prvek bočnic (3) a mezeru mezi špičkou druhé a třetí klapky (2). Estetickou změnu představuje změna nátěru (z červené na černou) boční strany kaskády (4).
Menší úpravy mají drobný vliv na výkonnost vozu, ale neustálé (byť malé) úpravy pomáhají držet vývojové tempo a neustále zvyšovat rychlost. Toho se loni Renault v oblasti předního křídla důsledně držel, podobným trendem by tedy letos nepřekvapili.
Brzdové kanálky
Během předsezónních testů vyzkoušel tým dvě verze brzdových kanálků - jedny menší a větší, hranatější. Nové přední křídlo však nasadil pouze v kombinaci s menšími brzdovými kanálky.
Deflektory pod nosem
Pro zvýšení množství vzduchu proudícího pod nosem Renault zvětšil deflektory pod zavěšením.
PodlahaKvůli zesílenému proudění došlo také k úpravě podlahy podobně jako u Ferrari - po bocích se objevily dodatečné vertikální prvky.
Poloviční oválný tvar byl nahrazen kombinací dvou prvků složitějších tvarů. První je o něco menší než ten původní a zefektivňuje směrování vzduchu. Druhý je docela dlouhý a vyvýšený. Brání v mísení proudů vzduchu nad a pod podlahou. Drobný výřez snižuje aerodynamický odpor.
Změny na zádi
Kvůli výše popsaným změnám bylo třeba upravit také difuzor. Snížení jeho okrajů dokládá, jak důležitá je vazba mezi předním části vozu a difuzorem.
V honbě za vyšším přítlakem se objevil výčnělek uprostřed spodního zadního křídla.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.