Technický ředitel Renaultu pro oblast motorů, Rémi Taffin, prozrazuje informace o posledním vývoji ve Viry. Jak byli spokojeni s novou specifikací pohonné jednotky, kterou představili v Kanadě? A jak to vypadá se specifikací C, která má přimět Red Bull k tomu, aby litoval svého odchodu k Hondě?
Jaké je hodnocení B-specifikace motoru z Kanady?Rémi Taffin: Dělá to, co jsme očekávali. Vylepšení motoru dostalo v Kanadě všech šest Renaultem poháněných vozů. Předvedla dobrou výkonnost a ovladatelnost. Čtyři vozy skončili v první desítce včetně pódia a nejrychlejšího kola.
A co ještě máte v zásobě, pokud jde o vývoj motoru?RT: Specifikaci C už máme na dynamometrech ve Viry a brzy bude ve fázi pro nasazení vzhledem k tomu, jak rychle postupují závodní víkendy - obzvlášť s první šňůrou tří závodu Formule 1 za dveřmi.
Jaké jsou pocity ve Viry před domácím závodem?RT: Můžeme opravdu cítit, že jde o domácí velkou cenu, a to je jedinečné. Když se podíváte na polohu Viry, tak je blízko Paříže. Mohli argumentovat tím, že Spa je blíže k Paříži než okruh Paul Ricard. Ale stále jde o naší domovinu a my to cítíme. Všichni se na ni těšíme.
Co víme o okruhu Paul Ricard?RT: Představuje směsicí sektorů, zřejmě ještě pestřejší než kterýkoliv jiný okruh v této sezóně. Neměli bychom očekávat příliš mnoho překvapení a nejedeme tam naslepo. Jsou tam dvě dlouhé rovinky a také několik tvrdých brzdných zón.
Are you ready for your #FrenchGP Technical Briefing? This week we’re focusing on preparing for a new track… Watch this 🎥, then head here 👉 https://t.co/Qc279xySe5 #RSspirit pic.twitter.com/xzZnPaKrIb
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 20, 2018Video: Technický ředitel Nick Chester o přípravách na okruh Paul Ricard
[Zatáčka] Signes na konci zadní rovinky by se měla dát projíždět na plno podobně jako Copse v Silverstone, což vystaví pohonné jednotky a jezdce velkému přetížení, ale nemělo by to pro ně představovat problém.
Jaké máš vzpomínky na Velkou cenu Francie?RT: Když jste francouzskou společností a závodíte ve Velké ceně Francie, tak to je vždy potěšením. Jste v domovské zemi a je tam spousta diváků, jde tedy o příjemné publikum. Je to zvláštní pocit, obzvlášť vítězství, kterého jsme dosáhli v roce 2005 s velmi rychlými modrými vozy a s Fernandem Alonsem... Snad přijdou ještě další vzpomínky na bitvy o ty nejvyšší příčky pódia!
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.