Technický ředitel Renaultu pro oblast motorů, Rémi Taffin, prozrazuje informace o posledním vývoji ve Viry. Jak byli spokojeni s novou specifikací pohonné jednotky, kterou představili v Kanadě? A jak to vypadá se specifikací C, která má přimět Red Bull k tomu, aby litoval svého odchodu k Hondě?
Jaké je hodnocení B-specifikace motoru z Kanady?Rémi Taffin: Dělá to, co jsme očekávali. Vylepšení motoru dostalo v Kanadě všech šest Renaultem poháněných vozů. Předvedla dobrou výkonnost a ovladatelnost. Čtyři vozy skončili v první desítce včetně pódia a nejrychlejšího kola.
A co ještě máte v zásobě, pokud jde o vývoj motoru?RT: Specifikaci C už máme na dynamometrech ve Viry a brzy bude ve fázi pro nasazení vzhledem k tomu, jak rychle postupují závodní víkendy - obzvlášť s první šňůrou tří závodu Formule 1 za dveřmi.
Jaké jsou pocity ve Viry před domácím závodem?RT: Můžeme opravdu cítit, že jde o domácí velkou cenu, a to je jedinečné. Když se podíváte na polohu Viry, tak je blízko Paříže. Mohli argumentovat tím, že Spa je blíže k Paříži než okruh Paul Ricard. Ale stále jde o naší domovinu a my to cítíme. Všichni se na ni těšíme.
Co víme o okruhu Paul Ricard?RT: Představuje směsicí sektorů, zřejmě ještě pestřejší než kterýkoliv jiný okruh v této sezóně. Neměli bychom očekávat příliš mnoho překvapení a nejedeme tam naslepo. Jsou tam dvě dlouhé rovinky a také několik tvrdých brzdných zón.
Are you ready for your #FrenchGP Technical Briefing? This week we’re focusing on preparing for a new track… Watch this 🎥, then head here 👉 https://t.co/Qc279xySe5 #RSspirit pic.twitter.com/xzZnPaKrIb
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 20, 2018Video: Technický ředitel Nick Chester o přípravách na okruh Paul Ricard
[Zatáčka] Signes na konci zadní rovinky by se měla dát projíždět na plno podobně jako Copse v Silverstone, což vystaví pohonné jednotky a jezdce velkému přetížení, ale nemělo by to pro ně představovat problém.
Jaké máš vzpomínky na Velkou cenu Francie?RT: Když jste francouzskou společností a závodíte ve Velké ceně Francie, tak to je vždy potěšením. Jste v domovské zemi a je tam spousta diváků, jde tedy o příjemné publikum. Je to zvláštní pocit, obzvlášť vítězství, kterého jsme dosáhli v roce 2005 s velmi rychlými modrými vozy a s Fernandem Alonsem... Snad přijdou ještě další vzpomínky na bitvy o ty nejvyšší příčky pódia!
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Zatímco Ferrari slavilo skvělý výkon Charlese Leclerca, Lewis Hamilton musel po kvalifikaci na okruhu v Bahrajnu spolknout hořkou pilulku – zajel až devátý nejrychlejší čas.
Max Verstappen odstartuje do Velké ceny Bahrajnu ze sedmé pozice. V kvalifikaci ho brzdily technické potíže, stěžoval si na špatný pocit z brzd a nedostatek přilnavosti, kvůli kterým nemohl zajet lepší čas.
Oscar Piastri si v dramatické kvalifikaci vyjel pole position pro Velkou cenu Bahrajnu, když ustál těsný tlak soupeřů v závěru. Přestože McLaren vypadal dominantně, finální souboj o čelo byl napínavější, než se čekalo.
Oscar Piastri dominoval třetímu tréninku na Grand Prix v Bahrajnu, když zajel čas 1:31.646. Tento výkon mu zajistil první místo, přičemž na druhého jezdce mimo tým McLaren měl náskok přes osm desetin sekundy.
Lando Norris vede před nedělní Velkou cenou Bahrajnu o 13 bodů před týmovým kolegou Oscarem Piastrim z McLarenu. Max Verstappen je jen o bod za Piastrim, což vytváří napjatý trojstranný souboj o titul, který začíná nabírat reálné kontury.