Technický ředitel Renaultu pro oblast motorů, Rémi Taffin, prozrazuje informace o posledním vývoji ve Viry. Jak byli spokojeni s novou specifikací pohonné jednotky, kterou představili v Kanadě? A jak to vypadá se specifikací C, která má přimět Red Bull k tomu, aby litoval svého odchodu k Hondě?
Jaké je hodnocení B-specifikace motoru z Kanady?Rémi Taffin: Dělá to, co jsme očekávali. Vylepšení motoru dostalo v Kanadě všech šest Renaultem poháněných vozů. Předvedla dobrou výkonnost a ovladatelnost. Čtyři vozy skončili v první desítce včetně pódia a nejrychlejšího kola.
A co ještě máte v zásobě, pokud jde o vývoj motoru?RT: Specifikaci C už máme na dynamometrech ve Viry a brzy bude ve fázi pro nasazení vzhledem k tomu, jak rychle postupují závodní víkendy - obzvlášť s první šňůrou tří závodu Formule 1 za dveřmi.
Jaké jsou pocity ve Viry před domácím závodem?RT: Můžeme opravdu cítit, že jde o domácí velkou cenu, a to je jedinečné. Když se podíváte na polohu Viry, tak je blízko Paříže. Mohli argumentovat tím, že Spa je blíže k Paříži než okruh Paul Ricard. Ale stále jde o naší domovinu a my to cítíme. Všichni se na ni těšíme.
Co víme o okruhu Paul Ricard?RT: Představuje směsicí sektorů, zřejmě ještě pestřejší než kterýkoliv jiný okruh v této sezóně. Neměli bychom očekávat příliš mnoho překvapení a nejedeme tam naslepo. Jsou tam dvě dlouhé rovinky a také několik tvrdých brzdných zón.
Are you ready for your #FrenchGP Technical Briefing? This week we’re focusing on preparing for a new track… Watch this 🎥, then head here 👉 https://t.co/Qc279xySe5 #RSspirit pic.twitter.com/xzZnPaKrIb
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 20, 2018Video: Technický ředitel Nick Chester o přípravách na okruh Paul Ricard
[Zatáčka] Signes na konci zadní rovinky by se měla dát projíždět na plno podobně jako Copse v Silverstone, což vystaví pohonné jednotky a jezdce velkému přetížení, ale nemělo by to pro ně představovat problém.
Jaké máš vzpomínky na Velkou cenu Francie?RT: Když jste francouzskou společností a závodíte ve Velké ceně Francie, tak to je vždy potěšením. Jste v domovské zemi a je tam spousta diváků, jde tedy o příjemné publikum. Je to zvláštní pocit, obzvlášť vítězství, kterého jsme dosáhli v roce 2005 s velmi rychlými modrými vozy a s Fernandem Alonsem... Snad přijdou ještě další vzpomínky na bitvy o ty nejvyšší příčky pódia!
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.