Technický ředitel Renaultu pro oblast motorů, Rémi Taffin, prozrazuje informace o posledním vývoji ve Viry. Jak byli spokojeni s novou specifikací pohonné jednotky, kterou představili v Kanadě? A jak to vypadá se specifikací C, která má přimět Red Bull k tomu, aby litoval svého odchodu k Hondě?
Jaké je hodnocení B-specifikace motoru z Kanady?Rémi Taffin: Dělá to, co jsme očekávali. Vylepšení motoru dostalo v Kanadě všech šest Renaultem poháněných vozů. Předvedla dobrou výkonnost a ovladatelnost. Čtyři vozy skončili v první desítce včetně pódia a nejrychlejšího kola.
A co ještě máte v zásobě, pokud jde o vývoj motoru?RT: Specifikaci C už máme na dynamometrech ve Viry a brzy bude ve fázi pro nasazení vzhledem k tomu, jak rychle postupují závodní víkendy - obzvlášť s první šňůrou tří závodu Formule 1 za dveřmi.
Jaké jsou pocity ve Viry před domácím závodem?RT: Můžeme opravdu cítit, že jde o domácí velkou cenu, a to je jedinečné. Když se podíváte na polohu Viry, tak je blízko Paříže. Mohli argumentovat tím, že Spa je blíže k Paříži než okruh Paul Ricard. Ale stále jde o naší domovinu a my to cítíme. Všichni se na ni těšíme.
Co víme o okruhu Paul Ricard?RT: Představuje směsicí sektorů, zřejmě ještě pestřejší než kterýkoliv jiný okruh v této sezóně. Neměli bychom očekávat příliš mnoho překvapení a nejedeme tam naslepo. Jsou tam dvě dlouhé rovinky a také několik tvrdých brzdných zón.
Are you ready for your #FrenchGP Technical Briefing? This week we’re focusing on preparing for a new track… Watch this 🎥, then head here 👉 https://t.co/Qc279xySe5 #RSspirit pic.twitter.com/xzZnPaKrIb
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 20, 2018Video: Technický ředitel Nick Chester o přípravách na okruh Paul Ricard
[Zatáčka] Signes na konci zadní rovinky by se měla dát projíždět na plno podobně jako Copse v Silverstone, což vystaví pohonné jednotky a jezdce velkému přetížení, ale nemělo by to pro ně představovat problém.
Jaké máš vzpomínky na Velkou cenu Francie?RT: Když jste francouzskou společností a závodíte ve Velké ceně Francie, tak to je vždy potěšením. Jste v domovské zemi a je tam spousta diváků, jde tedy o příjemné publikum. Je to zvláštní pocit, obzvlášť vítězství, kterého jsme dosáhli v roce 2005 s velmi rychlými modrými vozy a s Fernandem Alonsem... Snad přijdou ještě další vzpomínky na bitvy o ty nejvyšší příčky pódia!
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.