Trvalo to dlouhých 16 let, než rudé oře z Maranella opět projely pod šachovnicovou vlajkou v Monte Carlu na prvních dvou místech. Ovšem v zákulisí se mohutně debatuje, jak to vlastně bylo. Dohady a spekulace možná objasní rozhovor s vítězem závodu Sebastianem Vettelem.
Německý pilot pochopitelně odmítá variantu, že by nedělní strategie Ferrari byla úmyslně nastavená tak, aby zvýhodnila jeho a ne Kimi Räikkönena, který v sobotní kvalifikaci dosáhl pole-position. Vettel vidí v podobných názorech spíše snahu o senzaci za každou cenu nebo vnutit veřejnosti dojem, že u Ferrari dochází k rozporům...
Před třemi dny jste řekl, že je načase, aby se Scuderia vrátila na vrchol. Jak sladké tedy pro vás je vítězství v Monaku?
Sebastian Vettel: To se ani nedá popsat. V noci jsem přemítal, jak bych se na startu mohl dostat před Kimiho. Ale byl to jen sen, nezafungovalo to a to mě hodně zklamalo. Bylo mi jasné, že musím být během prvního stintu trpělivý. Kromě toho mi začaly odcházet zadní pneumatiky a Valtteri se začal zezadu přibližovat, takže to byla docela těžká fáze. Bylo jasné, že zastávka v boxech bude rozhodující. Měl jsem také štěstí, že se auto postupně stabilizovalo.
Když povolali Bottase do boxů, bylo zřejmé, že na to Kimi musí reagovat a já zůstanu venku. Takový byl od samého začátku náš plán - vůz, který bude ve vedení, pojede do boxů jako první. Zůstal jsem tedy na trati a v těch kolech jsem ze sebe vydal úplně vše. Věřte tomu nebo ne, ale ty dvě nebo tři kola, co jsem kroužil ulicemi, byla lepší než ta kvalifikační v sobotu! Jel jsem absolutně na limitu - vyplatilo se to a šel jsem do vedení. Pak už to bylo jednodušší, protože jsem závod kontroloval.
Co pro Ferrari toto vítězství znamená? Maranello tu slaví první vítězství od roku 2001...
SV: Je opravdu těžké najít ta správná slova. V sobotu jsem byl opravdu naštvaný a byla jen hodně malá naděje, že se to otočí - ale dnes jsem to dokázal. Je to samozřejmě vynikající výsledek pro tým - to je hlavní věc. Jistě, v závodě z mé strany byly rozhodující okamžiky, kdy jsem zůstal na trati a kroužil rychlá kola, po nichž jsem se dostal do vedení. Safety car byl dalším bodem, pneumatiky rychle chladly a bylo těžké odhadnout, jak se budou chovat, když se trať opět uvolní, jaké budou odstupy? Najednou jsem se cítil v autě velice komfortně - od té chvíle to byl pro mě "domácí závod".
Překvapilo vás, jaký výkon jste dokázal ze svého vozu dostat?
SV: Trochu ano. Na boxovou zídku jsem hlásil, že jsem byl asi o půl vteřiny rychlejší, ale nakonec to byla vteřina. Zcela upřímně už jsem neměl jak zrychlit, byl to absolutní limit. Ale když Kimi vyjel z boxů, pneumatiky ho záhadně zpomalily. Pravděpodobně mi také pomohlo, že přede mnou nikdo nebyl, takže jsem mohl jet opravdu naplno.
Lze říci, že jste vyhrál závod v boxech?
SV: Ne, v boxech určitě ne. Tak bych to nedefinoval. Bylo to na trati se starými pneumatikami, ze kterých jsem mohl dostat maximum. V první řadě jsem závodil proti Valtterimu - dokud držely, nebyl důvod zajíždět do boxů. Co se týče Kimiho, měl před sebou asi poněkud větší provoz a možná i jiné problémy, které mu nedovolily zahřát pneumatiky na optimální teplotu. Časy, které zajížděl Valtteri, byly velmi rychlé, takže jsem byl opravdu hodně překvapen, že jsem se na trať vrátil jako první.
Kimi při vyhlašování vítěze vypadal hodně zklamaně, mluvil jste s ním?
SV: Ne, ale slyšel jsem, že byl hodně rozladěný. Chápu to, kdyby to bylo naopak, tak bych reagoval stejně. Ale jak už jsem řekl, náš plán byl takový, že první zastaví v boxech vůz v čele - a tak se to také stalo. Nikdo skutečně nemohl předpokládat, že opačná cesta dnes povede k vítězství.
Byl jste překvapen, že musíte "obhajovat" své vítězství?
SV: Je to pochopitelné, pokud vyrazíte z pole-position a projedete první zatáčku na vedoucí pozici, dá se očekávat - a zvláště zde v Monaku - že máte polovinu vítězství v kapse. Proto chápu, že Kimi není příliš nadšený. Jen jsem věděl, že když Kimi zajel do boxů, byl jsem na tahu - teď nebo nikdy - a jako každý jsem zkusil všechno možné. Tentokrát to zafungovalo v můj prospěch.
Snad všichni piloti říkají, že pokud by si mohli vybrat trať na které by chtěli vyhrát, bylo by to Monako. Vy jste tu zvítězil už dvakrát - jaké to je si triumf zopakovat?
SV: Něco neuvěřitelného. Když si vzpomenete na všechna esa F1, která tu už vyhrála, můžete být na sebe pyšní. Pro mě a pro tým to je fantastický okamžik - něco skutečně zvláštního. Teď je pro nás důležité, jestli dokážeme z tohoto triumfu vytěžit něco dalšího.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.