Má na kontě čtyři mistrovské tituly. Pilotuje třetím rokem vůz Ferrari. Svým vozům dává roztodivná jména. To se o Sebastianu Vettelovi obecně ví. Chtěli byste se o něm dozvědět něco víc? Máte šanci, německý šampion odpovídá na otázky různého charakteru.
Co je tvou zálibou kromě řízení vozu F1?Sebastian Vettel: Rychlost obecně.
Který film tě naposledy dojal až k slzám?SV: Lion z roku 2016, kde hráli Dev Patel a Nicole Kidman.
Čeho se opravdu bojíš?SV: Opotřebení pneumatik (smích)!
Jakou knihu jsi naposledy přečetl?SV: Já toho moc nepřečtu...
Jaké hodnocení jsi dostával od svých učitelů?SV: Jak jsem právě řekl: málo čte!
Máš nějaký osobní hřích?SV: Čokoládu.
Sbíráš něco?SV: Ne, k tomu se dostanu asi až později.
Co ti z tvého domácího prostředí nejvíc chybí na cestách?SV: Právě domov a vše, co s ním souvisí, postel, polštář...
Jaký byl tvůj nejhorší nákup?SV: Bezpochyby nějaká elektronická hračka, možná to byla nabíječka mobilního telefonu nebo podobná zbytečná věc.
Jaká je pro tebe ideální neděle, kdy se nejede závod?SV: Být doma, nemuset brzo vstávat a trávit čas s rodinou a přáteli.
Jaké největší chyby jsi se dopustil?SV: Fuji 2007 (Vettel tehdy narazil do zádě svého tehdy budoucího týmového kolegy Marka Webbera a vyřadil jeho i sebe ze závodu).
Kdy naposledy tě něco opravdu naštvalo?SV: Když německý fotbalový tým prohrál ve Francii v semifinále evropského šampionátu.
Jaké nadpřirozené vlastnosti bys dal přednost - moci létat nebo se stát neviditelným?SV: Asi létání. To by bylo pro život určitě jednodušší (smích).
Co si zpíváš ve sprše?SV: Já neumím zpívat...
Věříš v lásku na první pohled?SV: Už ne - jsem zamilovaný!
Jaká věc je nejhorší, když tě všichni znají?SV: Být slavný!
Co ti kromě F1 přináší největší uspokojení?SV: Trochu lenošit a užívat si volného času s rodinou a přáteli.
Co je na tvém "seznamu přání?"SV: Mít víc času na cestování.
Bez ohledu na to, zda žijí či ne, s jakými třemi lidmi bys rád šel na večeři?SV: Enzo Ferrari, Audrey Hepburn a Albert Einstein. Byla by to určitě hodně zajímavá konverzace při večeři!
Co bylo nejlepší na dobách, kdy jsi byl ještě dítě?SV: Že jsem neměl ponětí o obavách.
O co by se měli všichni lidé aspoň jednou v životě pokusit?SV: Být pár měsíců offline.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.