Má na kontě čtyři mistrovské tituly. Pilotuje třetím rokem vůz Ferrari. Svým vozům dává roztodivná jména. To se o Sebastianu Vettelovi obecně ví. Chtěli byste se o něm dozvědět něco víc? Máte šanci, německý šampion odpovídá na otázky různého charakteru.
Co je tvou zálibou kromě řízení vozu F1?Sebastian Vettel: Rychlost obecně.
Který film tě naposledy dojal až k slzám?SV: Lion z roku 2016, kde hráli Dev Patel a Nicole Kidman.
Čeho se opravdu bojíš?SV: Opotřebení pneumatik (smích)!
Jakou knihu jsi naposledy přečetl?SV: Já toho moc nepřečtu...
Jaké hodnocení jsi dostával od svých učitelů?SV: Jak jsem právě řekl: málo čte!
Máš nějaký osobní hřích?SV: Čokoládu.
Sbíráš něco?SV: Ne, k tomu se dostanu asi až později.
Co ti z tvého domácího prostředí nejvíc chybí na cestách?SV: Právě domov a vše, co s ním souvisí, postel, polštář...
Jaký byl tvůj nejhorší nákup?SV: Bezpochyby nějaká elektronická hračka, možná to byla nabíječka mobilního telefonu nebo podobná zbytečná věc.
Jaká je pro tebe ideální neděle, kdy se nejede závod?SV: Být doma, nemuset brzo vstávat a trávit čas s rodinou a přáteli.
Jaké největší chyby jsi se dopustil?SV: Fuji 2007 (Vettel tehdy narazil do zádě svého tehdy budoucího týmového kolegy Marka Webbera a vyřadil jeho i sebe ze závodu).
Kdy naposledy tě něco opravdu naštvalo?SV: Když německý fotbalový tým prohrál ve Francii v semifinále evropského šampionátu.
Jaké nadpřirozené vlastnosti bys dal přednost - moci létat nebo se stát neviditelným?SV: Asi létání. To by bylo pro život určitě jednodušší (smích).
Co si zpíváš ve sprše?SV: Já neumím zpívat...
Věříš v lásku na první pohled?SV: Už ne - jsem zamilovaný!
Jaká věc je nejhorší, když tě všichni znají?SV: Být slavný!
Co ti kromě F1 přináší největší uspokojení?SV: Trochu lenošit a užívat si volného času s rodinou a přáteli.
Co je na tvém "seznamu přání?"SV: Mít víc času na cestování.
Bez ohledu na to, zda žijí či ne, s jakými třemi lidmi bys rád šel na večeři?SV: Enzo Ferrari, Audrey Hepburn a Albert Einstein. Byla by to určitě hodně zajímavá konverzace při večeři!
Co bylo nejlepší na dobách, kdy jsi byl ještě dítě?SV: Že jsem neměl ponětí o obavách.
O co by se měli všichni lidé aspoň jednou v životě pokusit?SV: Být pár měsíců offline.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.