Valtteri Bottas je společně s Danielem Ricciardem jediným pilotem, kteří ještě v letošní sezóně nezaznamenali ani jedno odpadnutí. Pojďme si tedy v krátkém rozhovoru zhodnotit poslední události u Williamsu v podání finského pilota.
Williams je společně s McLarenem tým, o nějž je s výhledem na příští sezónu největší zájem.
Valtteri Bottas: Williams zatím své piloty pro rok 2017 oficiálně nepotvrdil, ale mě osobně, jako v každé předchozí sezóně, práce pro tým plně uspokojuje.
Je to skvělá doba, navíc jsme ještě nedosáhli toho, co bychom spolu chtěli a měli zvládnout. Můžeme dokázat mnohem víc, ještě jsme společně nevyhráli závod - tedy dosud. Bylo by to fajn - navíc si myslím, že změny pro rok 2017 budou Williamsu jenom vyhovovat. Je to rozhodně velká příležitost dohnat ostatní, protože po několik posledních let se pokoušíme dostat blíž soupeřům.
Spekuluje se, že by mohl přijít Jenson Button. Byla by to pro vás dobrá výzva?
VB: Každý týmový kolega pro mě bude přínosem, takže upřímně - nikoho nepreferuji. Pořád ještě nemám jistotu, kde budu příští rok jezdit, ještě není nic jistého. Takže to může být kdokoliv.
Je to velká příležitost pro mladé piloty...
VB: Ti v dnešní době dostávají jen omezený počet příležitostí prokázat týmu své schopnosti. Pro mnoho z nich je to důležitý den - ale pro mě samotného také. Každý den je důležitý a užívám si ho na 100 %. Musíme se jako tým zaměřit na to, proč máme v poslední době jisté potíže.
Pneumatiky s ohledem na aerodynamický deficit Williamsu nepracují?
VB: Letos jsme s pneumatikami hodně zápolili, víc než ve stejných závodech v minulém roce. Je jisté, že se podmínky proti předchozím letům změnily. Naší největší slabinou je v současné době závodní tempo. Ve většině letošních kvalifikací jsme se víceméně umístili tam, kde jsme očekávali. V závodě jsme ale poněkud poklesli, proto se na tuto oblast nyní stoprocentně zaměřujeme. Pokoušíme se přijít té věci na kloub, zkoušíme různé aerodynamické eventuality. Větší přítlak většinu našich problémů vyřeší.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.