Valtteri Bottas je společně s Danielem Ricciardem jediným pilotem, kteří ještě v letošní sezóně nezaznamenali ani jedno odpadnutí. Pojďme si tedy v krátkém rozhovoru zhodnotit poslední události u Williamsu v podání finského pilota.
Williams je společně s McLarenem tým, o nějž je s výhledem na příští sezónu největší zájem.
Valtteri Bottas: Williams zatím své piloty pro rok 2017 oficiálně nepotvrdil, ale mě osobně, jako v každé předchozí sezóně, práce pro tým plně uspokojuje.
Je to skvělá doba, navíc jsme ještě nedosáhli toho, co bychom spolu chtěli a měli zvládnout. Můžeme dokázat mnohem víc, ještě jsme společně nevyhráli závod - tedy dosud. Bylo by to fajn - navíc si myslím, že změny pro rok 2017 budou Williamsu jenom vyhovovat. Je to rozhodně velká příležitost dohnat ostatní, protože po několik posledních let se pokoušíme dostat blíž soupeřům.
Spekuluje se, že by mohl přijít Jenson Button. Byla by to pro vás dobrá výzva?
VB: Každý týmový kolega pro mě bude přínosem, takže upřímně - nikoho nepreferuji. Pořád ještě nemám jistotu, kde budu příští rok jezdit, ještě není nic jistého. Takže to může být kdokoliv.
Je to velká příležitost pro mladé piloty...
VB: Ti v dnešní době dostávají jen omezený počet příležitostí prokázat týmu své schopnosti. Pro mnoho z nich je to důležitý den - ale pro mě samotného také. Každý den je důležitý a užívám si ho na 100 %. Musíme se jako tým zaměřit na to, proč máme v poslední době jisté potíže.
Pneumatiky s ohledem na aerodynamický deficit Williamsu nepracují?
VB: Letos jsme s pneumatikami hodně zápolili, víc než ve stejných závodech v minulém roce. Je jisté, že se podmínky proti předchozím letům změnily. Naší největší slabinou je v současné době závodní tempo. Ve většině letošních kvalifikací jsme se víceméně umístili tam, kde jsme očekávali. V závodě jsme ale poněkud poklesli, proto se na tuto oblast nyní stoprocentně zaměřujeme. Pokoušíme se přijít té věci na kloub, zkoušíme různé aerodynamické eventuality. Větší přítlak většinu našich problémů vyřeší.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.