Jestliže u Ferrari doufali, že výkon Red Bullu ve Španělsku byl jen jednorázovou záležitostí, tak první trénink v Monaku musel Maranellské vyvést z omylu. Dokazuje to i rozhovor se Sebastianem Vettelem, který připouští značný tlak, byť Ferrari ve čtvrtek zatím neřekl vše...
Sebastiane, Ferrari v Monaku nevyhrálo od roku 2001. Doufali jste, že letos může tento půst skončit, ale při pohledu na prozatím poslední tréninkové výkony to vypadá jako velice obtížné...Sebastian Vettel: Zatím máme za sebou čtvrtek - ještě nebylo řečeno vše. Nebyl to pro nás dobrý den - nepodařilo se mi zajet čisté kolo a narazil jsem do bariéry, takže samozřejmě nejsem spokojen.
Bylo to otření o zeď jediným důvodem pro neuspokojivé časy?SV: Ne - zkoušeli jsme nějaká řešení a našli na ně odpověď. V sobotu bychom chtěli být podstatně rychlejší. Jen musím zapomenout na čtvrtek a soustředit se na sobotní kvalifikaci.
Nevidíme často, že byste kolidoval se zdí. Potýkal jste se s vyvážením vozu nebo jste dokonce hledal závodní rytmus?SV: Jak jsem řekl, snažili jsme se dosáhnout určitých věcí - tedy snažil jsem se já - a něco z toho prostě nefungovalo. Monako je trať, kde máte tendenci zkusit všechno. Když to děláte, někdy zajdete příliš daleko...
Takže pro závod si neděláte žádné starosti?SV: Ne.
Co říkáte rychlosti Red Bullu? Překvapila vás?SV: Ne tak docela. Odhaduji, že v kvalifikaci budou hodně silní. Právě tady znamená dobrá kvalifikace téměř polovinu výhry. Řekl jsem, že se budeme soustředit na náš vlastní výkon - a za ideálních podmínek bychom chtěli být v první řadě.
Ale při pohledu na výsledkovou listinu je Ferrari až třetí nejrychlejší vůz ve startovním poli...SV: Každý by měl vědět, že páteční časy - tedy ve zdejším prostředí čtvrteční - mnoho neznamenají. Udělat závěr z prvních tréninkových jízd pro celkové výsledky je tak trochu jako věštění z čajových lístků. Ano, čtvrtek nebyl nejlepší den, ale určitě nepatříme tam, kde jsme ve čtvrtek odpoledne skončili. Jsem stoprocentně přesvědčen, že v sobotu budeme mnohem lepší.
Jak jste spokojen s ultraměkkými pneumatikami?SV: Fungují dobře. Jsou nejrychlejší v nabídce a jsou přesně tím, co jsme tady potřebovali. Podle prvních zkušeností si nemyslím, že bychom při závodě měli čelit nějakému nepříjemnému překvapení.
Takže už nepřetrvávají obavy z Barcelony, kde jste měli nějaké problémy s pneumatikami?SV: Tady je situace zcela odlišná, uplně jiná trať a pnejmatiky - takže barcelonské problémy nás tu nestraší.
Když jsme zmínili Barcelonu, spolkl jste své zklamání, že jste tam nevyhrát, ačkoli jste věřil, že vítězství je na dosah?SV: Ano, měl jsem šanci tam vyhrát, ale to už pominulo. Musím přiznat, že to je úžasný úspěch - poprvé usednout do nového vozu a vyhrát. Pro Verstappena to musel být fantastický okamžik - a zasloužený.
Je Ferrari jako tým pod stále rostoucím tlakem?SV: Ne. opravdu ne. Pořád chceme všechno dělat co nejlépe, to je samozřejmé, proto bychom o tlaku mohli mluvit, ale jsme tu proto, abychom uspěli. Nepřijeli jsme, abychom bojovali o osmé místo nebo podobně. Chceme vyhrát.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.