Jestliže u Ferrari doufali, že výkon Red Bullu ve Španělsku byl jen jednorázovou záležitostí, tak první trénink v Monaku musel Maranellské vyvést z omylu. Dokazuje to i rozhovor se Sebastianem Vettelem, který připouští značný tlak, byť Ferrari ve čtvrtek zatím neřekl vše...
Sebastiane, Ferrari v Monaku nevyhrálo od roku 2001. Doufali jste, že letos může tento půst skončit, ale při pohledu na prozatím poslední tréninkové výkony to vypadá jako velice obtížné...Sebastian Vettel: Zatím máme za sebou čtvrtek - ještě nebylo řečeno vše. Nebyl to pro nás dobrý den - nepodařilo se mi zajet čisté kolo a narazil jsem do bariéry, takže samozřejmě nejsem spokojen.
Bylo to otření o zeď jediným důvodem pro neuspokojivé časy?SV: Ne - zkoušeli jsme nějaká řešení a našli na ně odpověď. V sobotu bychom chtěli být podstatně rychlejší. Jen musím zapomenout na čtvrtek a soustředit se na sobotní kvalifikaci.
Nevidíme často, že byste kolidoval se zdí. Potýkal jste se s vyvážením vozu nebo jste dokonce hledal závodní rytmus?SV: Jak jsem řekl, snažili jsme se dosáhnout určitých věcí - tedy snažil jsem se já - a něco z toho prostě nefungovalo. Monako je trať, kde máte tendenci zkusit všechno. Když to děláte, někdy zajdete příliš daleko...
Takže pro závod si neděláte žádné starosti?SV: Ne.
Co říkáte rychlosti Red Bullu? Překvapila vás?SV: Ne tak docela. Odhaduji, že v kvalifikaci budou hodně silní. Právě tady znamená dobrá kvalifikace téměř polovinu výhry. Řekl jsem, že se budeme soustředit na náš vlastní výkon - a za ideálních podmínek bychom chtěli být v první řadě.
Ale při pohledu na výsledkovou listinu je Ferrari až třetí nejrychlejší vůz ve startovním poli...SV: Každý by měl vědět, že páteční časy - tedy ve zdejším prostředí čtvrteční - mnoho neznamenají. Udělat závěr z prvních tréninkových jízd pro celkové výsledky je tak trochu jako věštění z čajových lístků. Ano, čtvrtek nebyl nejlepší den, ale určitě nepatříme tam, kde jsme ve čtvrtek odpoledne skončili. Jsem stoprocentně přesvědčen, že v sobotu budeme mnohem lepší.
Jak jste spokojen s ultraměkkými pneumatikami?SV: Fungují dobře. Jsou nejrychlejší v nabídce a jsou přesně tím, co jsme tady potřebovali. Podle prvních zkušeností si nemyslím, že bychom při závodě měli čelit nějakému nepříjemnému překvapení.
Takže už nepřetrvávají obavy z Barcelony, kde jste měli nějaké problémy s pneumatikami?SV: Tady je situace zcela odlišná, uplně jiná trať a pnejmatiky - takže barcelonské problémy nás tu nestraší.
Když jsme zmínili Barcelonu, spolkl jste své zklamání, že jste tam nevyhrát, ačkoli jste věřil, že vítězství je na dosah?SV: Ano, měl jsem šanci tam vyhrát, ale to už pominulo. Musím přiznat, že to je úžasný úspěch - poprvé usednout do nového vozu a vyhrát. Pro Verstappena to musel být fantastický okamžik - a zasloužený.
Je Ferrari jako tým pod stále rostoucím tlakem?SV: Ne. opravdu ne. Pořád chceme všechno dělat co nejlépe, to je samozřejmé, proto bychom o tlaku mohli mluvit, ale jsme tu proto, abychom uspěli. Nepřijeli jsme, abychom bojovali o osmé místo nebo podobně. Chceme vyhrát.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.