Jestliže u Ferrari doufali, že výkon Red Bullu ve Španělsku byl jen jednorázovou záležitostí, tak první trénink v Monaku musel Maranellské vyvést z omylu. Dokazuje to i rozhovor se Sebastianem Vettelem, který připouští značný tlak, byť Ferrari ve čtvrtek zatím neřekl vše...
Sebastiane, Ferrari v Monaku nevyhrálo od roku 2001. Doufali jste, že letos může tento půst skončit, ale při pohledu na prozatím poslední tréninkové výkony to vypadá jako velice obtížné...Sebastian Vettel: Zatím máme za sebou čtvrtek - ještě nebylo řečeno vše. Nebyl to pro nás dobrý den - nepodařilo se mi zajet čisté kolo a narazil jsem do bariéry, takže samozřejmě nejsem spokojen.
Bylo to otření o zeď jediným důvodem pro neuspokojivé časy?SV: Ne - zkoušeli jsme nějaká řešení a našli na ně odpověď. V sobotu bychom chtěli být podstatně rychlejší. Jen musím zapomenout na čtvrtek a soustředit se na sobotní kvalifikaci.
Nevidíme často, že byste kolidoval se zdí. Potýkal jste se s vyvážením vozu nebo jste dokonce hledal závodní rytmus?SV: Jak jsem řekl, snažili jsme se dosáhnout určitých věcí - tedy snažil jsem se já - a něco z toho prostě nefungovalo. Monako je trať, kde máte tendenci zkusit všechno. Když to děláte, někdy zajdete příliš daleko...
Takže pro závod si neděláte žádné starosti?SV: Ne.
Co říkáte rychlosti Red Bullu? Překvapila vás?SV: Ne tak docela. Odhaduji, že v kvalifikaci budou hodně silní. Právě tady znamená dobrá kvalifikace téměř polovinu výhry. Řekl jsem, že se budeme soustředit na náš vlastní výkon - a za ideálních podmínek bychom chtěli být v první řadě.
Ale při pohledu na výsledkovou listinu je Ferrari až třetí nejrychlejší vůz ve startovním poli...SV: Každý by měl vědět, že páteční časy - tedy ve zdejším prostředí čtvrteční - mnoho neznamenají. Udělat závěr z prvních tréninkových jízd pro celkové výsledky je tak trochu jako věštění z čajových lístků. Ano, čtvrtek nebyl nejlepší den, ale určitě nepatříme tam, kde jsme ve čtvrtek odpoledne skončili. Jsem stoprocentně přesvědčen, že v sobotu budeme mnohem lepší.
Jak jste spokojen s ultraměkkými pneumatikami?SV: Fungují dobře. Jsou nejrychlejší v nabídce a jsou přesně tím, co jsme tady potřebovali. Podle prvních zkušeností si nemyslím, že bychom při závodě měli čelit nějakému nepříjemnému překvapení.
Takže už nepřetrvávají obavy z Barcelony, kde jste měli nějaké problémy s pneumatikami?SV: Tady je situace zcela odlišná, uplně jiná trať a pnejmatiky - takže barcelonské problémy nás tu nestraší.
Když jsme zmínili Barcelonu, spolkl jste své zklamání, že jste tam nevyhrát, ačkoli jste věřil, že vítězství je na dosah?SV: Ano, měl jsem šanci tam vyhrát, ale to už pominulo. Musím přiznat, že to je úžasný úspěch - poprvé usednout do nového vozu a vyhrát. Pro Verstappena to musel být fantastický okamžik - a zasloužený.
Je Ferrari jako tým pod stále rostoucím tlakem?SV: Ne. opravdu ne. Pořád chceme všechno dělat co nejlépe, to je samozřejmé, proto bychom o tlaku mohli mluvit, ale jsme tu proto, abychom uspěli. Nepřijeli jsme, abychom bojovali o osmé místo nebo podobně. Chceme vyhrát.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.