Rozhovor s Vettelem: Hrozba Red Bullu je skutečná

Sebastian Vettel v Monaku
Sebastian Vettel v Monaku, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 27. května 2016 9:45
Sdílej:

Jestliže u Ferrari doufali, že výkon Red Bullu ve Španělsku byl jen jednorázovou záležitostí, tak první trénink v Monaku musel Maranellské vyvést z omylu. Dokazuje to i rozhovor se Sebastianem Vettelem, který připouští značný tlak, byť Ferrari ve čtvrtek zatím neřekl vše...

Sebastiane, Ferrari v Monaku nevyhrálo od roku 2001. Doufali jste, že letos může tento půst skončit, ale při pohledu na prozatím poslední tréninkové výkony to vypadá jako velice obtížné...Sebastian Vettel: Zatím máme za sebou čtvrtek - ještě nebylo řečeno vše. Nebyl to pro nás dobrý den - nepodařilo se mi zajet čisté kolo a narazil jsem do bariéry, takže samozřejmě nejsem spokojen.

Bylo to otření o zeď jediným důvodem pro neuspokojivé časy?SV: Ne - zkoušeli jsme nějaká řešení a našli na ně odpověď. V sobotu bychom chtěli být podstatně rychlejší. Jen musím zapomenout na čtvrtek a soustředit se na sobotní kvalifikaci.

Nevidíme často, že byste kolidoval se zdí. Potýkal jste se s vyvážením vozu nebo jste dokonce hledal závodní rytmus?SV: Jak jsem řekl, snažili jsme se dosáhnout určitých věcí - tedy snažil jsem se já - a něco z toho prostě nefungovalo. Monako je trať, kde máte tendenci zkusit všechno. Když to děláte, někdy zajdete příliš daleko...

Takže pro závod si neděláte žádné starosti?SV: Ne.

Co říkáte rychlosti Red Bullu? Překvapila vás?SV: Ne tak docela. Odhaduji, že v kvalifikaci budou hodně silní. Právě tady znamená dobrá kvalifikace téměř polovinu výhry. Řekl jsem, že se budeme soustředit na náš vlastní výkon - a za ideálních podmínek bychom chtěli být v první řadě.

Ale při pohledu na výsledkovou listinu je Ferrari až třetí nejrychlejší vůz ve startovním poli...SV: Každý by měl vědět, že páteční časy - tedy ve zdejším prostředí čtvrteční - mnoho neznamenají. Udělat závěr z prvních tréninkových jízd pro celkové výsledky je tak trochu jako věštění z čajových lístků. Ano, čtvrtek nebyl nejlepší den, ale určitě nepatříme tam, kde jsme ve čtvrtek odpoledne skončili. Jsem stoprocentně přesvědčen, že v sobotu budeme mnohem lepší.

Jak jste spokojen s ultraměkkými pneumatikami?SV: Fungují dobře. Jsou nejrychlejší v nabídce a jsou přesně tím, co jsme tady potřebovali. Podle prvních zkušeností si nemyslím, že bychom při závodě měli čelit nějakému nepříjemnému překvapení.

Takže už nepřetrvávají obavy z Barcelony, kde jste měli nějaké problémy s pneumatikami?SV: Tady je situace zcela odlišná, uplně jiná trať a pnejmatiky - takže barcelonské problémy nás tu nestraší.

Když jsme zmínili Barcelonu, spolkl jste své zklamání, že jste tam nevyhrát, ačkoli jste věřil, že vítězství je na dosah?SV: Ano, měl jsem šanci tam vyhrát, ale to už pominulo. Musím přiznat, že to je úžasný úspěch - poprvé usednout do nového vozu a vyhrát. Pro Verstappena to musel být fantastický okamžik - a zasloužený.

Je Ferrari jako tým pod stále rostoucím tlakem?SV: Ne. opravdu ne. Pořád chceme všechno dělat co nejlépe, to je samozřejmé, proto bychom o tlaku mohli mluvit, ale jsme tu proto, abychom uspěli. Nepřijeli jsme, abychom bojovali o osmé místo nebo podobně. Chceme vyhrát.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.