Do Formule 1 nahlédl poprvé jako náhradník za Nelsinha Piqueta v roce 2009, poslední čtyři sezóny strávil v barvách Lotusu. Co ho čeká v nově organizovaném americkém týmu a jak se chystá na první sezónu po změně zaměstnavatele?
Jak jste trávil čas "odpočinku", tedy mimo sezónu?
Pobýval jsem dlouhou dobu mimo rodinu, proto pro mě bylo důležité jí to vynahradit. A také jsem si potřeboval odpočinout. V prosinci jsem byl zapojen do několika charitativních akcí, po Vánocích jsem si užil dovolenou s rodinou. Pak jsem se vrátil do Evropy, absolvoval jsem několik testů na simulátoru a nechal si odlít závodní sedačku. Zima je také dobrý čas pro fyzickou přípravu, tvrdá práce začala. Někdy jsem byl trochu rozlámaný, ale jinak mám dobrý pocit a na novou sezónu se cítím být připraven.
Co očekáváte od blížících se testů?
První důležitou věcí je, aby auto dobře jelo a nemělo potíže. Doufám, že najedeme hodně kilometrů. Jsem členem nového týmu, takže musíme všichni spojit své síly, inženýři, mechanici i piloti. Je třeba, abychom získali co nejvíc dat, důležité také je co nejdříve dosáhnout spolehlivosti, protože krátce po testech už zamíříme do Melbourne.
Existuje nějaký způsob, jak budete testovat, nebo se v tomto směru zcela podřizujete týmu?
Od každého něco. Jako pilot se chci v kokpitu cítit dobře. Sžít se s volantem, seznámit se s přístrojovou deskou. Zvyknout si na komunikaci se svými závodními inženýry. Tým má zase své požadavky, kterých se musím držet. Potřebují maximum najetých kilometrů. Je to velký test, jaký v průběhu sezóny nebude. Je také potřeba zkoordinovat společnou práci. Pro poslední den je obvyklá závodní simulace, při níž nás bude čekat klasická zastávka, musíme si vyzkoušet strategii. Musíme mít jistotu, že než vyrazíme do Melbourne, zbavíme se všech problémů.
Strávil jste pět let u Lotusu, což bude pro vás asi určité měřítko spolupráce s týmem. Jak budete pracovat na obdobném vztahu s novým týmem?
Od prvního okamžiku svého působení u Haas F1 Team jsem cítil vřelé přijetí, ať šlo o Gene Haase nebo Günthera Steinera nebo další příslušníky týmu. Je tu příjemné ovzduší, něco jako duch Ameriky. Každý se na závody těší. Je to velmi vzrušující, protože všichni to vnímáme jako velkou výzvu. Je to jedinéčné, když se na startovním roštu F1 po třiceti letech objeví zase americký tým. Je doslova hmatatelné, jak jsou všichni plní očekávání. Každý má silnou motivaci, vyhlíží testy a samotné závody.
Jak vypadá z vašeho pohledu jedno kolo na trati v Barceloně?
Circuit de Catalunya je patrně nejlepší okruh na světě. Od každého tu něco najdete. Dlouhá rovinka, dvě první zatáčky, vpravo a vlevo. Najíždím do nich poměrně rychle, potom následuje slavná zatáčka 3. Tu se snaží každý jet co nejvíce pod plynem. Čtyřka je hodně na brzdy, vlásenka k pětce, trať tam klesá, vrchol vidím až na poslední chvíli, takže je to velmi ošidné místo. Úsek 7 a 8 mě žene zase do kopce a nabírám tam rychlost, devítka má nové obrubníky. Podobně problematická na brzdy je i desítka. Soustava mezi jedenáctkou až patnáctkou je vlastně jeden komplex, je tam velice obtížné zůstat ve správné stopě, je potřeba najít opravdu dobrou rovnováhu. Poslední 16 je třeba projet stálou rychlostí, abych neztratil šanci pro kvalitní čas na kolo.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.