Po roční pauze vyplněné testováním v týmu Ferrari se šestý mexický pilot v historii F1 vrací na závodní dráhu v barvách týmu Haas. Co očekává od nadcházející sezóny a jaké šance přisuzuje sám sobě se dozvíte v následujícím článku.
Jak jste trávil čas "odpočinku", tedy mimo sezónu?Narodil jsem se v Monterey a tam jsem také s rodinou trávil zimní pauzu. Využil jsem ji k odpočinku, ale také jsem pracoval na své fyzické kondici, protože právě tato doba je tou nejlepší k tomu nabrat síly a dobrý rytmus než nastane všechno to cestování. Na mém ranči jsme si také s přáteli užívali při jízdách na motokárách. Celkově vzato to byl velice příjemně strávený čas, který mi před blížící se sezónou dodal spoustu energie.
Co očekáváte od blížících se testů?Předpokládáme, že se nám podaří absolvovat co nejvíce testovacích kol, kolik to jenom bude možné. To je naší prioritou, protože musíme mít jistotu, že budeme schopni analyzovat veškeré problémy a včas je napravit. Bude také zajímavé hrát si vyladěním vozu během zkoušek před prvním závodem. Jsem si jist, že nás čeká spousta práce. Bude nesmírně důležité držet jako tým pospolu a tím dosahovat stále lepších výsledků.
Jak se těšíte na vývoj vozu, na němž budete absolvovat celou sezónu?Poté, co jsem byl rok jenom náhradníkem se cítím plný energie, jsem hodně natěšený. Mám plno idejí a jsem doslova hladový po závodním kokpitu. Vývoj našeho auta pro nás bude od samého počátku zásadní, abychom si potvrdili naše odhodlání, chceme se ujistili se, že jsme udělali svou práci a co nejlepším způsobem připravili vůz na sezónu.
Jak jste se u Ferrari v minulém roce udržoval v kondici "závodního pilota"?Hodně jsem se zaměřil na přípravu. Což bylo v postatě cokoliv, co mě přibližovalo skutečnému závodění. Dost jsem toho najezdil na motokárách, ve Fioranu jsem pilotoval některé starší vozy Ferrari, mnoho dnů jsem strávil na simulátoru. Před každým závodem jsem se snažil naladit svou mysl do takového módu, jako kdybych já sám měl startovat. Takové představy mi pomáhaly udržet mou mysl v pohotovosti. Také jsem celou dobu bedlivě sledoval dění v týmu, hlavně piloty, abych se od nich naučil co nejvíc.
Jak vypadá z vašeho pohledu jedno kolo na trati v Barceloně?Používáme ji pro testování hodně často, během své kariéry jsem na ní odjel asi nejvíc kol. Přijedu do první zatáčky, musím kontrolovat rychlost a také stopu, abych měl potom dobrý nájezd do zatáček 2 a 3. Hlavně kvůli trojce je to zásadní. Před čtvrtou zatáčkou jdu ostře na brzdy, abych se do ní vešel. Výjezd je poněkud delší, hodně náročný na zadní pneumatiky. Pak následuje zatáčka 5, poněkud z kopce, poměrně pomalá, kvůli brzdění do ní není dobře vidět, proto je podstatné neminout apex. Sedmička je velice ostrá. Zrychlují ji obrubníky, ale toho si naplno všimnete, až když budete v ní. Devítka je na kopci, po maličkém přibrzdění jdu na plný plyn. Výjezd je trochu "na oči" a vůz tu často plave, ovlivněn výkonem. Od zatáčky 10 najíždím do sektoru, hodně náročného na pneumatiky. Jsou už dost zahřáté ze dvou předchozích, takže poslední je důležité místo, na kterém se dá hodně vydělat, ale stejně také ztratit. Je to podle mě nejtechničtější část trati.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.