Po roční pauze vyplněné testováním v týmu Ferrari se šestý mexický pilot v historii F1 vrací na závodní dráhu v barvách týmu Haas. Co očekává od nadcházející sezóny a jaké šance přisuzuje sám sobě se dozvíte v následujícím článku.
Jak jste trávil čas "odpočinku", tedy mimo sezónu?Narodil jsem se v Monterey a tam jsem také s rodinou trávil zimní pauzu. Využil jsem ji k odpočinku, ale také jsem pracoval na své fyzické kondici, protože právě tato doba je tou nejlepší k tomu nabrat síly a dobrý rytmus než nastane všechno to cestování. Na mém ranči jsme si také s přáteli užívali při jízdách na motokárách. Celkově vzato to byl velice příjemně strávený čas, který mi před blížící se sezónou dodal spoustu energie.
Co očekáváte od blížících se testů?Předpokládáme, že se nám podaří absolvovat co nejvíce testovacích kol, kolik to jenom bude možné. To je naší prioritou, protože musíme mít jistotu, že budeme schopni analyzovat veškeré problémy a včas je napravit. Bude také zajímavé hrát si vyladěním vozu během zkoušek před prvním závodem. Jsem si jist, že nás čeká spousta práce. Bude nesmírně důležité držet jako tým pospolu a tím dosahovat stále lepších výsledků.
Jak se těšíte na vývoj vozu, na němž budete absolvovat celou sezónu?Poté, co jsem byl rok jenom náhradníkem se cítím plný energie, jsem hodně natěšený. Mám plno idejí a jsem doslova hladový po závodním kokpitu. Vývoj našeho auta pro nás bude od samého počátku zásadní, abychom si potvrdili naše odhodlání, chceme se ujistili se, že jsme udělali svou práci a co nejlepším způsobem připravili vůz na sezónu.
Jak jste se u Ferrari v minulém roce udržoval v kondici "závodního pilota"?Hodně jsem se zaměřil na přípravu. Což bylo v postatě cokoliv, co mě přibližovalo skutečnému závodění. Dost jsem toho najezdil na motokárách, ve Fioranu jsem pilotoval některé starší vozy Ferrari, mnoho dnů jsem strávil na simulátoru. Před každým závodem jsem se snažil naladit svou mysl do takového módu, jako kdybych já sám měl startovat. Takové představy mi pomáhaly udržet mou mysl v pohotovosti. Také jsem celou dobu bedlivě sledoval dění v týmu, hlavně piloty, abych se od nich naučil co nejvíc.
Jak vypadá z vašeho pohledu jedno kolo na trati v Barceloně?Používáme ji pro testování hodně často, během své kariéry jsem na ní odjel asi nejvíc kol. Přijedu do první zatáčky, musím kontrolovat rychlost a také stopu, abych měl potom dobrý nájezd do zatáček 2 a 3. Hlavně kvůli trojce je to zásadní. Před čtvrtou zatáčkou jdu ostře na brzdy, abych se do ní vešel. Výjezd je poněkud delší, hodně náročný na zadní pneumatiky. Pak následuje zatáčka 5, poněkud z kopce, poměrně pomalá, kvůli brzdění do ní není dobře vidět, proto je podstatné neminout apex. Sedmička je velice ostrá. Zrychlují ji obrubníky, ale toho si naplno všimnete, až když budete v ní. Devítka je na kopci, po maličkém přibrzdění jdu na plný plyn. Výjezd je trochu "na oči" a vůz tu často plave, ovlivněn výkonem. Od zatáčky 10 najíždím do sektoru, hodně náročného na pneumatiky. Jsou už dost zahřáté ze dvou předchozích, takže poslední je důležité místo, na kterém se dá hodně vydělat, ale stejně také ztratit. Je to podle mě nejtechničtější část trati.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.