Frédéric Vasseur je stálicí mezi vedoucími postavami motorsportu už více než po jedno desetiletí. Díky svému působení v týmu ART Grand Prix je jeho osoba důležitá v rozvoji kariér pilotů jako Lewis Hamilton, Nico Rosberg nebo Valtteri Bottas.
Tituly týmu ART přiváželi v kategorii GP2 Nico Rosberg (2005) i Lewis Hamilton (2006). Podobné úspěchy sklízeli v GP3 Mexičan Esteban Gutiérrez (2010) a jeho následovník Valtteri Bottas (2011). Pokud bychom si dělali obvyklé čárky, tak ART a jeho předchůdce ASM pod Vasseurovým vedením dobylo 51 z 80 závodů F3 Euro Series (2004-2009) a všichni šampioni se rekrutovali z této stáje - ona šestice vyhrávala v tomto pořadí: Jamie Green, Lewis Hamilton, Paul di Resta, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg a Jules Bianchi.
Dejme tedy prostor Vasseurovi, novému závodnímu řediteli Renaultu, aby nám řekl něco bližšího o chystaném útoku francouzské značky na výsluní.
V krátké době vás čeká poměrně velký počet změn. Jak se vám je daří zvládat?
Máme plán a ten musíme naplnit během tří sezón. Nejdříve je třeba vybudovat tým jako jednolitou organizaci a ujistit se, že všichni dobře spolupracují. Naší prioritou je zajistit, aby všechno šlo hladce. Nechci se zaměřit jen na určitý proces, vím, že musíme usilovat rovněž o úspěchy a to co nejrychleji. Není toho opravdu málo.
Renault se účastní závodů v F1 déle než 40 let, existuje tu skutečná kultura závodění, o čemž se můžeme každý den ve Viry-Châtillon ujišťovat. V Enstone je to stejné, můžeme na to být velmi hrdí. Moje první návštěva Enstone mi ukázala skutečnou vazbu k Renaultu, někteří lidé ještě spolupracovali s týmem v období, kdy Fernando Alonso vyhrál šampionát. Máme velice silné základy pro vybudování následných úspěchů.
Ve Formuli 1 se představíte poprvé, jak se těšíte?
To je pravda, ale už jsem nějakou dobu působil v juniorských kategoriích, takže jsem vlastně jenom čekal, až budu nabyté zkušenosti získané v průběhu mnoha let zúročit právě v F1. Je to pro mě nová zkušenost, ale závody jsou pořád závody a cíl je pokaždé stejný. Potřeba vítězit nebere ohled na rozdílné kategorie.
Co nakonec vedlo k rozhodnutí angažovat Kevina Magnussena?
Kevin je příkladem dobrého poměru zkušenosti a mládí. Absolvoval velice slušnou sezónu v F1 u McLarenu (2014) a také prokázal své schopnosti v kategoriích, jako je Formule Renault 3.5. Dokáže vyhrávat závody i šampionáty a je opravdu talentovaný. Nedostatek absolvovaných kilometrů v loňském roce ho může jen motivovat a určitě vyvine nemalé úsilí, aby se opět do závodního procesu vrátil. Je to pro nás důležité, protože víme, že ročník 2016 nebude vůbec jednoduchý. Je nám jasné, na jakém bodě začínáme a potřebujeme motivované piloty jako je Kevin, aby nám v naší tvrdé práci pomohli.
Bude to také velká výzva pro nováčka Palmera?
Jolyon postoupil z pozice testpilota soukromého týmu, teď bude pilotovat vůz týmu, který už v F1 nasbíral mnoho zkušeností. Je otevřený přijímání nových poznatků a je známo, že v roce 2014 získal titul v sérii GP2. To se může pozitivně odrazit do výsledků na trati. Bude to jeho nováčkovská sezóna, ale také víme, co takový rookie může týmu přinést, proto jsme spokojeni, že ho máme v našem kokpitu.
Testovat pro vás bude jeden ze špičkových mladých francouzských pilotů, Esteban Ocon. Jaký to je pocit, mít ho rovněž v týmu?
Esteban je šampionem GP3 a porazil Maxe Verstappena v evropském šampionátu F3 (2014). Považuji ho za jednoho z nejúspěšnějších mladíků za poslední roky. Má před sebou skvělý rok na pozici třetího pilota a náhradníka, stejně jako další programy u Mercedesu. Pro něj to je velká příležitost a my za značce Mercedes-Benz děkujeme za podporu, i ze strany Genii, věřím že svůj talent a schopnosti prokáže.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.