Rozhovor s Markem: Red Bull při prvním testu 2016 nebude chybět

Christian Horner a Helmut Marko v Abú Zabí
Christian Horner a Helmut Marko v Abú Zabí, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 4. prosince 2015 14:25
Sdílej:

Odborný poradce stáje Red Bull dr. Helmut Marko, bývalý pilot F1, jehož kariéru přerušilo těžké zranění oka, nepotvrdil prognózy, že s ohledem na pozdní rozhodnutí o dodávkách motorů tým bude muset omezit testovací program. Označil je dokonce za nepravdivé.

Jak nyní vypadá spolupráce s Renaultem?dr. Marko: Získáme od Renaultu motory stejné úrovně, jaké bude mít tovární tým. Švýcar Mario Illien a jeho společnost Ilmor se budou podílet na jejich vývoji. Pro něj je to zakázka od Renaultu ve Viry-Châtillon. Naše motory ponesou jméno TAG-Heuer.

Jste rád, že ta hra na schovávanou je u konce?dr. Marko: Jsem hlavně rád, že se Renault konečně rozhodl převzít Lotus a zůstane ve Formuli 1.

Zvládne Red Bull účast na prvním zimním testu, který proběhne 22. února příštího roku? Nebo bude potřebovat víc času?dr. Marko: I když se musíme vypořádat s dvouměsíčním zpožděním, zvládneme to. V Barceloně chybět nebudeme.

Dostala stáj Toro Rosso zelenou pro její dohodu na dodávky motorů Ferrari?dr. Marko: Samozřejmě. Bylo to jasné, jen jsme museli počkat na vyřešení dalších náležitostí.

Dojde k nějakým změnám v jezdeckých sestavách?dr. Marko: Ne. Už dříve jsme potvrdili pro rok 2016 všechny čtyři piloty. Ricciardo a Kvjat budou u Red Bullu, Verstappen a Sainz jr. v Toro Rosso.

Na jak dlouho jste uzavřeli nový kontrakt s Renaultem?dr. Marko: Jde o jednoletou smlouvu. Pak budeme doufat, že získáme alternativní motor. Ale pokud se bude Renault v roce 2016 dobře vyvvíjet, můžeme zažádat o prodloužení smlouvy.

Jste ohledně sezóny 2016 optimistický? Bude lepší než ta právě ukončená?dr. Marko: První navržené koncepty Renaultu vypadají dobře. Nyní je musíme vyzkoušet a uvést do praxe, abychom zjistili, jak moc se liší od teorie. Otázkou zůstává, jak rychle se nám to podaří.

Stalo se