Nico Rosberg, Lewis Hamilton a Sebastian Vettel se sešli po kvalifikaci na tiskové konferenci. Pole-position si po třiadvacetileté závodní pauze, v níž Mexiko čekalo na závod F1, vydobyl Nico Rosberg.
Nico, především gratulujeme - čtvrtý nejlepší trénink v řadě. Kvalifikace se ukazuje jako vaše silná stránka, co bylo dnes klíčové pro vítězství?
Rosberg: Přesné vysvětlení opravdu nemám. Jen se zatím po celý víkend cítím dobře. Ve všech dnech jsem byl rychlý a v kvalifikaci jsem zajel optimálně. Takže děkuji inženýrům, kteří mi pomohli dosáhnout velice dobrého času na jedno kolo.
Děkujeme. Lewisi, teď vy. Byl jste velice rychlý v druhé části, ale jak se ukazuje, 50. pole-position asi bude ještě problémem. Měl jste ve vašem posledním kole nějaké potíže?
Hamilton: Ani ne, ne. Tenhle víkend je Nico hodně rychlý a já na něj prostě nestačil. Bylo to pár okamžiků, kdy se vůz choval poněkud podivně, ale jinak existují určité oblasti, ve kterých bych se jistojistě mohl zlepšit, ať jde o řízení nebo také nastavení. Ale to máme v tomto víkendu dost odlišné, takže cesta, po které jsem se rozhodl jít, nemusí být perfektní pro kvalifikaci, ale třeba bude dobrá pro závod.
Děkuji. Sebastiane, snažil jste se, ale Mercedesy byly příliš rychlé. Zradil vás pokles teploty v poslední části kvalifikace?
Vettel: Nemám ten dojem. Doufali jsme, že budeme blíž, ale nakonec to nevyšlo. V druhé části, tedy vlastně v první, abych byl přesný, jsme na tvrdých pneumatikách byli velmi rychlí, takže to bylo těžké. Zkoušel jsem, co se dalo. První pokus ve třetí části byl velmi uspokojivý. Při druhém pokusu jsem tlačil ještě víc, ale rychlejší jsem nebyl. Asi by bylo nespravedlivé to svádět na podmínky na trati. Ale kdo ví, co se stane zítra. Zdá se, že okruh je velmi povedený, je také hezké vidět, kolik lidí přišlo. Zítra by to pro nás mohla být opravdu velká zábava.
Děkuji, Nico, zpátky k vám. Jak hodláte využít vítězství v tréninku a jak moc chcete zítra vyhrát?
Rosberg: Je to dobrý počin, startovat z nejlepší pozice. Rovinka je tu hodně dlouhá, do první zatáčky daleko, takže to bude hodně ostrý souboj. Jsem si jist, že naše vozy jsou dobré. Také bude zajímavá hra s pneumatikami. Máme za sebou páteční příhodu, která nám naznačila, že s nimi v závodě nebude tak snadné manipulovat, ale jsme dobře připraveni, takže se na závod těším.
DALŠÍ DOTAZYNico, gratuluji. Po celý víkend působíte nesmírně uvolněně, stane se z vás zase "zlý Nico"?
Rosberg: Ne, rozhodně ne. Nedělám žádné rozdíly, vždy se snažím útočit. Máme před sebou ještě tři závody, je skvělé být v Mexiku, trať je vynikající, opravdu mě to tu hodně baví.
Lewisi, v poslední době se zdá, jako by vám druhé místo na startu nedělalo žádné potíže. Teď to je k první zatáčce hodně daleko, je vaším cílem být v ní opět první?
Hamilton: Pro závod je pochopitelně zásadní mít dobrou výchozí pozici - k první zatáčce to je opravdu daleko, takže je třeba být druhý či třetí. Je to tu podobné jako v Rusku, nevím přesně, jestli to je dál než v Soči. Se svým umístěním jsem celkem spokojený. Jak jsem říkal, závody pro mě dopadají dobře, takže se těším i na ten zítřejší.
Sebastiane, byl jste tentokrát hodně blízko, byla šance na pole-position?
Vettel: Vždyť jsme sotva dokončili kvalifikaci... ne! Pokud budeme mluvit o další desetině, myslím, že je běžné říci »jedna desetina sem nebo tam, stačilo trošku přidat«. Já jsem s výkonem spokojený a mám za to, že jsme ztráceli čtyři desetiny, což je docela hodně. Musíme být spravedliví a poblahopřát Nikovi, který tu kvalifikaci odjel skvěle a zvládl perfektní kolo.
OTÁZKY Z PLÉNALuigi Perna (La Gazetta dello Sport): Sebastiane, dle vašeho názoru, bude zítra možné konkurovat Mercedesům zvláště na tvrdých pneumatikách?
Vettel: Nemůžu předvídat, co se stane, ale obvykle jsme na nich v porovnání s nimi o něco silnější. Jak Nico řekl, mohly by zítra pneumatiky rozhodnout, okruh je značně kluzký a já čekám, že to zítra nebude jiné. V noci by mohlo zapršet, takže by to zase podmínky na trati změnilo. Pokud chcete na vaši otázku odpověď, počkejme do zítřka a uvidíme - ale doufám, že ano.
Michael Schmidt (Auto Motor und Sport): Co se stalo na konci kvalifikace, proč jste byli pomalejší než předtím?
Rosberg: Byl jsem o desetinu pomalejší než při mém nejlepším kole, myslím, že to bylo dobře zajeté kolo, jen ne tak výborné, jako předtím.
Vettel: To zní jako dobrá výmluva! Já udělal to samé, také jsem byl o desetinu pomalejší, taky to bylo dobré kolo, ale taky ne tak dobré jako to předchozí.
Hamilton: Jo, já taky nebyl rychlejší...
Christopher Joseph (Chicane): Všem přítomným - ve čtvrtek jste si zkusili zdejší nadmořskou výšku. Zajímalo by mě, jestli jste pocítili nějaké fyzické účinky po kvalifikaci, nebo obecně, když jste v Mexico City?
Hamilton: Žádné potíže necítím. Je to prostě stejně obtížné jako obvykle, ale závod v této nadmořské výšce bude zajímavý. Rozdíl tu přeci jenom je. Mimochodem, nejlepší chvíle jsem strávil včera, když jsem si dal skvělé tacos, dneska si je dám také stejně jako zítra večer a pravděpodobně i další večer. Prostě si tu svůj pobyt užívám.
Rosberg: Jenom ve čtvrtek, když jsem běžel po trati, tak jsem cítil vyšší tepovou frekvenci, ale v autě bylo všechno zcela bez problémů.
Vettel: Myslím, že je to fajn, máme velmi, velmi dlouhé rovinky, na kterých si odpočineme. Myslím, že pro nás je skvělé, že tu je tolik lidí, co nám fandí. Tribuny se zdají být dvakrát tak velké, jsou stále plné, takže to je hodně zvláštní.
Livio Oricchio (Globo Esporte): Lewisi a Nico, s ohledem na několik posledních závodů, budete se před zítřejším startem domlouvat o tom, jak odstartovat?
Rosberg: Bude to stejné jako jindy, vždycky budeme bojovat, co se stalo, stalo se, nyní jdeme kupředu, nic se nemění.
Hamilton: Souhlasím s tím, co řekl.
Vettel: Takže se budete starat o sebe a mě necháte projet? Ano? (oba piloti Mercedesu vyluzují strnulé úsměvy) Ne? No nic, jen jsem to zkusil.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.