ROZHOVOR: Na rozdíl od týmového kolegy tentokrát Venezuelan nebyl za zlého muže a rozšířil bodové konto Lotusu, což mu ale z průběžného šestého místa v Poháru konstruktérů příliš nepomohlo. O to víc se Pastor hodlá snažit v USA.
Co vás napadne při vyslovení Circuit of the Americas?Austin je skvělá trať, náročné místo, kde se ale dobře jezdí. V první řadě je tu prudké stoupání, pak už je to příjemné závodění. Atmosféra je opravdu zvláštní, to jsem cítil už při první návštěvě. Je skvělé vidět lidi kolem trati, kteří tu přebývají celý závodní víkend. Okruh může být oříškem pro pneumatiky. Závod se letos jede o něco dříve, takže doufám, že bude slunečno s nedočkáme se mlhy. Ale počasí tu může být opravdu rozmanité, v minulosti už jsme tu také zažili skutečně chladná rána.
Jak hodnotíte Austin?Fantastické místo se spoustou možností. Je to typ města, které bych rád navštívil, kdyby se tu nejela Grand Prix. Živé prostředí, kde se pořád něco děje. Skvělé jídlo, hudba, lidé, to jsou podle mě tři věci, kvůli kterým se do Austinu rádi vracíme. A fanoušci, to je kapitola sama pro sebe. Jedeme sem teprve počtvrté, ale je to zastávka v kalendáři, na kterou se všichni těšíme.
A váš názor na Ameriku obecně?Je to místo, kde jsem rád a také jsem tu strávil hodně času, konkrétně na Miami.
Co očekáváte od tohoto závodu?Austin nám nabízí dobrou příležitost. Okruh by pro nás neměl být nijak problematický, samozřejmě za předpokladu, že nás nenechají ve štychu pneumatiky. Lotus E23 je vůz, který obecně dobře funguje, takže máme dobrou výchozí pozici. V tomto bodě se cítíme jistí, takže teď jde jen o to dostat z auta co nejvíce, je třeba zajet maximum kol v tréninku, vyzkoušet si simulaci, pak kvalifikaci a pochopitelně vydolovat nějaké body v závodě.
Jak hodnotíte s odstupem závod v Soči?Byl to solidní závod, vůz se choval dobře. Ze superměkkých pneumatik jsme nebyli schopni vytěžit maximum v kvalifikaci, také v závodě nám dělaly určité problémy, ale dokázali jsme se prosadit, zejména ke konci závodu. Ulevilo se mi, že Romain byl po té nehodě v pořádku. Tyhle vozy něco vydrží, ale vypadalo to opravdu na hodně velkou bouračku.
Kdybyste byl postavou ve westernu, kým byste chtěl být?Existuje hodně možností, ale myslím, že dobrý by byl nějaký padouch! Hodlám totiž o víkendu ukrást hodně bodů, takže by to byla vhodná postava.
Loni jste v USA dosáhl nejlepšího postavení na startu (10. místo) a také v cíli jste se umístil v celé sezóně nejlépe. Myslíte, že to letos dokážete zopakovat?Loni se nám tu opravdu dařilo, zvláště když to porovnáme se začátkem letošní sezóny. Není důvod, proč bychom tu teď neměli také uspět. V každém závodě se snažíme maximalizovat naše vylepšení, co nejlépe zvládnout kvalifikaci a závod absolvovat co možná nejlépe. Americký okruh mám rád, E23 je dobré závodní auto, takže jsem si jistý, že tu opět odvedeme dobrý výkon.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.