ROZHOVOR: Na rozdíl od týmového kolegy tentokrát Venezuelan nebyl za zlého muže a rozšířil bodové konto Lotusu, což mu ale z průběžného šestého místa v Poháru konstruktérů příliš nepomohlo. O to víc se Pastor hodlá snažit v USA.
Co vás napadne při vyslovení Circuit of the Americas?Austin je skvělá trať, náročné místo, kde se ale dobře jezdí. V první řadě je tu prudké stoupání, pak už je to příjemné závodění. Atmosféra je opravdu zvláštní, to jsem cítil už při první návštěvě. Je skvělé vidět lidi kolem trati, kteří tu přebývají celý závodní víkend. Okruh může být oříškem pro pneumatiky. Závod se letos jede o něco dříve, takže doufám, že bude slunečno s nedočkáme se mlhy. Ale počasí tu může být opravdu rozmanité, v minulosti už jsme tu také zažili skutečně chladná rána.
Jak hodnotíte Austin?Fantastické místo se spoustou možností. Je to typ města, které bych rád navštívil, kdyby se tu nejela Grand Prix. Živé prostředí, kde se pořád něco děje. Skvělé jídlo, hudba, lidé, to jsou podle mě tři věci, kvůli kterým se do Austinu rádi vracíme. A fanoušci, to je kapitola sama pro sebe. Jedeme sem teprve počtvrté, ale je to zastávka v kalendáři, na kterou se všichni těšíme.
A váš názor na Ameriku obecně?Je to místo, kde jsem rád a také jsem tu strávil hodně času, konkrétně na Miami.
Co očekáváte od tohoto závodu?Austin nám nabízí dobrou příležitost. Okruh by pro nás neměl být nijak problematický, samozřejmě za předpokladu, že nás nenechají ve štychu pneumatiky. Lotus E23 je vůz, který obecně dobře funguje, takže máme dobrou výchozí pozici. V tomto bodě se cítíme jistí, takže teď jde jen o to dostat z auta co nejvíce, je třeba zajet maximum kol v tréninku, vyzkoušet si simulaci, pak kvalifikaci a pochopitelně vydolovat nějaké body v závodě.
Jak hodnotíte s odstupem závod v Soči?Byl to solidní závod, vůz se choval dobře. Ze superměkkých pneumatik jsme nebyli schopni vytěžit maximum v kvalifikaci, také v závodě nám dělaly určité problémy, ale dokázali jsme se prosadit, zejména ke konci závodu. Ulevilo se mi, že Romain byl po té nehodě v pořádku. Tyhle vozy něco vydrží, ale vypadalo to opravdu na hodně velkou bouračku.
Kdybyste byl postavou ve westernu, kým byste chtěl být?Existuje hodně možností, ale myslím, že dobrý by byl nějaký padouch! Hodlám totiž o víkendu ukrást hodně bodů, takže by to byla vhodná postava.
Loni jste v USA dosáhl nejlepšího postavení na startu (10. místo) a také v cíli jste se umístil v celé sezóně nejlépe. Myslíte, že to letos dokážete zopakovat?Loni se nám tu opravdu dařilo, zvláště když to porovnáme se začátkem letošní sezóny. Není důvod, proč bychom tu teď neměli také uspět. V každém závodě se snažíme maximalizovat naše vylepšení, co nejlépe zvládnout kvalifikaci a závod absolvovat co možná nejlépe. Americký okruh mám rád, E23 je dobré závodní auto, takže jsem si jistý, že tu opět odvedeme dobrý výkon.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.