Šéf Mercedesu s úsměvem popisuje, že oslavu už nečekali. Nakonec ale díky Ferrari mohli zopakovat loňskou show při oslavě Poháru konstruktérů. Ve víru radost však Wolff dobře vnímá, že se Ferrari stává pro Mercedes hrozbou pro příští rok.
Toto, dobyli jste podruhé v řadě Pohár konstruktérů, ale v Soči to ještě nebylo jisté, dokud pořadatelé neoznámili trest pro Kimi Räikkönena...
Wolff: Ano, už jsme naskládali oslavná trička do krabic, abychom je poslali zpátky (smích). Teď máme samozřejmě obrovskou radost, že je zase můžeme vyndat - nosíme je opravdu s velkou hrdostí. Pro tým to je fantastický úspěch - pro všechny zaměstnance i v Brackley a Brixworthu. Teď je na řadě mistrovský titul pro jezdce.
Celý víkend jste si drželi Ferrari od těla - ale nyní Vettel stojí na stříbrném stupínku a stejnou pozici převzal od Rosberga v průběžném hodnocení. A to Ferrari ještě slibuje aktualizaci motoru. Jak moc už vám nakukuje přes rameno?
Wolff: Pro sport je samozřejmě skvělé, když máte vážné konkurenci - a Ferrari nás nutí ke zlepšení a připravit se na boj. Očekávám, že v příštím roce budou velmi silní, prokázali skvělý výkon dřív, než bychom očekávali. Ke konci závodu v Soči bylo vidět, že Sebastian jede stále velmi rychle, takže v budoucnu to určitě budou vzrušující souboje.
Mercedes se obával, že by v Soči mohlo dojít k jisté podobnosti se závodem v Singapuru. Ale když si prohlédneme Hamiltonovy časy, v polovině závodu si vlastně jel svou vlastní ligu, o 1,5 vteřiny rychleji než ostatní. Očekávali jste něco takového i v těch nejdivočejších snech?
Wolff: Superměkké pneumatiky pro nás byly po Singapuru tak trochu otazníkem, a pokud se ohlédnu na závod v minulém roce, tak nám tu extrémně hladký asfalt působil nějaké problémy. Nechtěli jsme se tedy zabývat stejnými otázkami - dovolili jsme si trochu více opatrnosti.
Pokud byste měl shrnout tento víkend, pak jednoznačně patřil Rosbergovi. Jeho závěr pro něj musí být vysloveně zdrcující. Můžete vysvětlit, co se s jeho autem stalo?
Wolff: Mohu potvrdit, že vývoj závodu Nica opravdu sebral. Zlomila se pružina ovlivňující pohyb plynového pedálu. Ten se trvale držel nahoře a pak se prostě pružina zlomila a vytekla hydraulická kapalina. Je to smutné, porotože to byl díl, který má hodnotu pár drobných, ale jeho to stálo možné vítězství. Pokud srovnáte výkony obou našich jezdců, jsou výkonnostně pořád velmi blízko, takže je skutečně smutné, když jeden, v tomto případě Nico, musí odstoupit.
Byl jste v areálu okruhu Soči viděn v družném hovoru s Josem Verstappenem a manažerem jeho syna. Dá se předpokládat, že Mercedes o Maxe Verstappena stojí, ale Red Bull vám ho uzmul...
Wolff (se smíchem): Ale no tak. Znám "šíleného" Jose mnoho let, takže jsme si jen hezky popovídali u kávy!
Jste si jistý? Když to byla milá konverzace nad šálkem, tak proč u toho byl i Maxův manažer?
Wolff (opět se směje): Tak dobře, nejsem si jistý!
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.