Šéf Mercedesu s úsměvem popisuje, že oslavu už nečekali. Nakonec ale díky Ferrari mohli zopakovat loňskou show při oslavě Poháru konstruktérů. Ve víru radost však Wolff dobře vnímá, že se Ferrari stává pro Mercedes hrozbou pro příští rok.
Toto, dobyli jste podruhé v řadě Pohár konstruktérů, ale v Soči to ještě nebylo jisté, dokud pořadatelé neoznámili trest pro Kimi Räikkönena...
Wolff: Ano, už jsme naskládali oslavná trička do krabic, abychom je poslali zpátky (smích). Teď máme samozřejmě obrovskou radost, že je zase můžeme vyndat - nosíme je opravdu s velkou hrdostí. Pro tým to je fantastický úspěch - pro všechny zaměstnance i v Brackley a Brixworthu. Teď je na řadě mistrovský titul pro jezdce.
Celý víkend jste si drželi Ferrari od těla - ale nyní Vettel stojí na stříbrném stupínku a stejnou pozici převzal od Rosberga v průběžném hodnocení. A to Ferrari ještě slibuje aktualizaci motoru. Jak moc už vám nakukuje přes rameno?
Wolff: Pro sport je samozřejmě skvělé, když máte vážné konkurenci - a Ferrari nás nutí ke zlepšení a připravit se na boj. Očekávám, že v příštím roce budou velmi silní, prokázali skvělý výkon dřív, než bychom očekávali. Ke konci závodu v Soči bylo vidět, že Sebastian jede stále velmi rychle, takže v budoucnu to určitě budou vzrušující souboje.
Mercedes se obával, že by v Soči mohlo dojít k jisté podobnosti se závodem v Singapuru. Ale když si prohlédneme Hamiltonovy časy, v polovině závodu si vlastně jel svou vlastní ligu, o 1,5 vteřiny rychleji než ostatní. Očekávali jste něco takového i v těch nejdivočejších snech?
Wolff: Superměkké pneumatiky pro nás byly po Singapuru tak trochu otazníkem, a pokud se ohlédnu na závod v minulém roce, tak nám tu extrémně hladký asfalt působil nějaké problémy. Nechtěli jsme se tedy zabývat stejnými otázkami - dovolili jsme si trochu více opatrnosti.
Pokud byste měl shrnout tento víkend, pak jednoznačně patřil Rosbergovi. Jeho závěr pro něj musí být vysloveně zdrcující. Můžete vysvětlit, co se s jeho autem stalo?
Wolff: Mohu potvrdit, že vývoj závodu Nica opravdu sebral. Zlomila se pružina ovlivňující pohyb plynového pedálu. Ten se trvale držel nahoře a pak se prostě pružina zlomila a vytekla hydraulická kapalina. Je to smutné, porotože to byl díl, který má hodnotu pár drobných, ale jeho to stálo možné vítězství. Pokud srovnáte výkony obou našich jezdců, jsou výkonnostně pořád velmi blízko, takže je skutečně smutné, když jeden, v tomto případě Nico, musí odstoupit.
Byl jste v areálu okruhu Soči viděn v družném hovoru s Josem Verstappenem a manažerem jeho syna. Dá se předpokládat, že Mercedes o Maxe Verstappena stojí, ale Red Bull vám ho uzmul...
Wolff (se smíchem): Ale no tak. Znám "šíleného" Jose mnoho let, takže jsme si jen hezky popovídali u kávy!
Jste si jistý? Když to byla milá konverzace nad šálkem, tak proč u toho byl i Maxův manažer?
Wolff (opět se směje): Tak dobře, nejsem si jistý!
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.