Francouzský pilot se letos bude prezentovat na Marina Bay Street Circuit popáté, a zatím mu singapurský okruh příliš radosti neudělal. Přesto Romain Grosjean očekává, že by se třináctý závod letošního šampionátu mohl zařadit mezi jeho úspěšné.
Jak moc se těšíte na výzvu jménem Marina Bay?Je to impozantní trať, poskládaná z technických pasáží a typických městských míst, jakými jsou pravoúhlé zatáčky. Je tu také pár zajímavých rovinek, ale pořád musíte být ve střehu, ve střehu, ve střehu, co na vás čeká v další zatáčce. Je úžasné projíždět místy jako Anderson Bridge či Raffles Boulevard, je to nádherný pohled nejen pro diváky, ale i z kokpitu. Letos by mohl být závod zajímavý, protože Lotus E23 je auto, kterému věřím, a to na městské trati má svůj význam. Největší výzvou by pro nás byl závod v dešti - to bychom si opravdu tvrdě mákli.
Absolvujete nějakou speciální přípravu s ohledem na fyzické nároky?Klíčovými body tu jsou spánek a správný pitný režim. Je tu velká vlhkost vzduchu, takže se hodně potíte - i při pouhé chůzi po trati, proto je třeba dbát na řádné dpolňování tekutin. Start závodu je v neobvyklé době, to už všichni víme, takže si musíte navyknout na odlišný denní režim: spát chodíte brzy ráno a vstáváte odpoledne. Ale jakmile se tomu přizpůsobíte, je to už pouhá rutina. Není tajemstvím, že rád spím, takže jednou z nejdůležitějších věcí je, aby byl ráno můj pokoj dostatečně zatemněn. Doufám, že náš hotel bude mít řádně neprodyšné závěsy. Pokud by to tak nebylo, máme připravené černé odpadkové pytle, kterými okna zalepíme, abych mohl klidně spát.
Jak na vás působí singapurská atmosféra?Na tuhle trať se podobně jako většina kolegů rád vracím. Mám rád Singapur jako takový, jsou tu velmi přátelští lidé a je příjemné vidět, jak velký zájem o závod mají. Atmosféra je tu naprosto unikátní.
Co říkáte místní kuchyni, dal byste si nějakou místní specialitu?V Singapuru je zvláštní mix jídel. V jistém smyslu jde o relativně malé místo, a přitom je tu úžasná fúze kultur, takže i směs potravin je velice pestrá. To platí jak pro obyčejné pouliční prodavače, tak pro světově proslulé hotely.
Jak vzpomínáte na své účasti na Marina Bay?Velice dobrý byl rok 2013, kdy jsem startoval ze třetího místa, bohužel jsem musel po polovině závodu odstoupit, takže pocity z této Grand Prix mám dost smíšené. Tu kvalifikaci si velice dobře pamatuji, protože na městském okruhu, jako je tento, musí pilot vynaložit k dosažení dobrého času mnohem víc úsilí než na jiných tratích. V roce 2012 jsem tu získal po několika dobrých manévrech body za sedmé místo, takže spíš převažují dobré vzpomínky.
Jaké poznatky z Monzy tu hodláte využít?Opět jsme se přesvědčili, jaká vnitřní síla provází náš tým. Jak jsme se dokázali semknout při řešení problémů. Monza mohla být dobrým závodem, ostatně jsme startovali z první desítky, ale tlačenice v první zatáčce vedla u mého vozu k poškození zadního odpružení. Bylo to velké zklamání, ale je tu Singapur a další možnost, jak získat body.
Myslíte si, že Singapur představuje pro Lotus šanci na dobrý výsledek?I když naše změny nejsou tak výrazné jako u jiných týmů, považuji jízdní vlastnosti Lotusu E23 za vyvážené, takže by měl být všude dobrý. Proto máme šanci na bodový zisk na tratích různého charakteru. Pokaždé, když usednu do kokpitu, si říkám "uvidíme, co to auto dokáže". S výhledem na Singapur, Japonsko a ostatní závody v sezóně jsem naladěn pozitivně.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.