Francouzský pilot se letos bude prezentovat na Marina Bay Street Circuit popáté, a zatím mu singapurský okruh příliš radosti neudělal. Přesto Romain Grosjean očekává, že by se třináctý závod letošního šampionátu mohl zařadit mezi jeho úspěšné.
Jak moc se těšíte na výzvu jménem Marina Bay?Je to impozantní trať, poskládaná z technických pasáží a typických městských míst, jakými jsou pravoúhlé zatáčky. Je tu také pár zajímavých rovinek, ale pořád musíte být ve střehu, ve střehu, ve střehu, co na vás čeká v další zatáčce. Je úžasné projíždět místy jako Anderson Bridge či Raffles Boulevard, je to nádherný pohled nejen pro diváky, ale i z kokpitu. Letos by mohl být závod zajímavý, protože Lotus E23 je auto, kterému věřím, a to na městské trati má svůj význam. Největší výzvou by pro nás byl závod v dešti - to bychom si opravdu tvrdě mákli.
Absolvujete nějakou speciální přípravu s ohledem na fyzické nároky?Klíčovými body tu jsou spánek a správný pitný režim. Je tu velká vlhkost vzduchu, takže se hodně potíte - i při pouhé chůzi po trati, proto je třeba dbát na řádné dpolňování tekutin. Start závodu je v neobvyklé době, to už všichni víme, takže si musíte navyknout na odlišný denní režim: spát chodíte brzy ráno a vstáváte odpoledne. Ale jakmile se tomu přizpůsobíte, je to už pouhá rutina. Není tajemstvím, že rád spím, takže jednou z nejdůležitějších věcí je, aby byl ráno můj pokoj dostatečně zatemněn. Doufám, že náš hotel bude mít řádně neprodyšné závěsy. Pokud by to tak nebylo, máme připravené černé odpadkové pytle, kterými okna zalepíme, abych mohl klidně spát.
Jak na vás působí singapurská atmosféra?Na tuhle trať se podobně jako většina kolegů rád vracím. Mám rád Singapur jako takový, jsou tu velmi přátelští lidé a je příjemné vidět, jak velký zájem o závod mají. Atmosféra je tu naprosto unikátní.
Co říkáte místní kuchyni, dal byste si nějakou místní specialitu?V Singapuru je zvláštní mix jídel. V jistém smyslu jde o relativně malé místo, a přitom je tu úžasná fúze kultur, takže i směs potravin je velice pestrá. To platí jak pro obyčejné pouliční prodavače, tak pro světově proslulé hotely.
Jak vzpomínáte na své účasti na Marina Bay?Velice dobrý byl rok 2013, kdy jsem startoval ze třetího místa, bohužel jsem musel po polovině závodu odstoupit, takže pocity z této Grand Prix mám dost smíšené. Tu kvalifikaci si velice dobře pamatuji, protože na městském okruhu, jako je tento, musí pilot vynaložit k dosažení dobrého času mnohem víc úsilí než na jiných tratích. V roce 2012 jsem tu získal po několika dobrých manévrech body za sedmé místo, takže spíš převažují dobré vzpomínky.
Jaké poznatky z Monzy tu hodláte využít?Opět jsme se přesvědčili, jaká vnitřní síla provází náš tým. Jak jsme se dokázali semknout při řešení problémů. Monza mohla být dobrým závodem, ostatně jsme startovali z první desítky, ale tlačenice v první zatáčce vedla u mého vozu k poškození zadního odpružení. Bylo to velké zklamání, ale je tu Singapur a další možnost, jak získat body.
Myslíte si, že Singapur představuje pro Lotus šanci na dobrý výsledek?I když naše změny nejsou tak výrazné jako u jiných týmů, považuji jízdní vlastnosti Lotusu E23 za vyvážené, takže by měl být všude dobrý. Proto máme šanci na bodový zisk na tratích různého charakteru. Pokaždé, když usednu do kokpitu, si říkám "uvidíme, co to auto dokáže". S výhledem na Singapur, Japonsko a ostatní závody v sezóně jsem naladěn pozitivně.
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.