Francouzský pilot se letos bude prezentovat na Marina Bay Street Circuit popáté, a zatím mu singapurský okruh příliš radosti neudělal. Přesto Romain Grosjean očekává, že by se třináctý závod letošního šampionátu mohl zařadit mezi jeho úspěšné.
Jak moc se těšíte na výzvu jménem Marina Bay?Je to impozantní trať, poskládaná z technických pasáží a typických městských míst, jakými jsou pravoúhlé zatáčky. Je tu také pár zajímavých rovinek, ale pořád musíte být ve střehu, ve střehu, ve střehu, co na vás čeká v další zatáčce. Je úžasné projíždět místy jako Anderson Bridge či Raffles Boulevard, je to nádherný pohled nejen pro diváky, ale i z kokpitu. Letos by mohl být závod zajímavý, protože Lotus E23 je auto, kterému věřím, a to na městské trati má svůj význam. Největší výzvou by pro nás byl závod v dešti - to bychom si opravdu tvrdě mákli.
Absolvujete nějakou speciální přípravu s ohledem na fyzické nároky?Klíčovými body tu jsou spánek a správný pitný režim. Je tu velká vlhkost vzduchu, takže se hodně potíte - i při pouhé chůzi po trati, proto je třeba dbát na řádné dpolňování tekutin. Start závodu je v neobvyklé době, to už všichni víme, takže si musíte navyknout na odlišný denní režim: spát chodíte brzy ráno a vstáváte odpoledne. Ale jakmile se tomu přizpůsobíte, je to už pouhá rutina. Není tajemstvím, že rád spím, takže jednou z nejdůležitějších věcí je, aby byl ráno můj pokoj dostatečně zatemněn. Doufám, že náš hotel bude mít řádně neprodyšné závěsy. Pokud by to tak nebylo, máme připravené černé odpadkové pytle, kterými okna zalepíme, abych mohl klidně spát.
Jak na vás působí singapurská atmosféra?Na tuhle trať se podobně jako většina kolegů rád vracím. Mám rád Singapur jako takový, jsou tu velmi přátelští lidé a je příjemné vidět, jak velký zájem o závod mají. Atmosféra je tu naprosto unikátní.
Co říkáte místní kuchyni, dal byste si nějakou místní specialitu?V Singapuru je zvláštní mix jídel. V jistém smyslu jde o relativně malé místo, a přitom je tu úžasná fúze kultur, takže i směs potravin je velice pestrá. To platí jak pro obyčejné pouliční prodavače, tak pro světově proslulé hotely.
Jak vzpomínáte na své účasti na Marina Bay?Velice dobrý byl rok 2013, kdy jsem startoval ze třetího místa, bohužel jsem musel po polovině závodu odstoupit, takže pocity z této Grand Prix mám dost smíšené. Tu kvalifikaci si velice dobře pamatuji, protože na městském okruhu, jako je tento, musí pilot vynaložit k dosažení dobrého času mnohem víc úsilí než na jiných tratích. V roce 2012 jsem tu získal po několika dobrých manévrech body za sedmé místo, takže spíš převažují dobré vzpomínky.
Jaké poznatky z Monzy tu hodláte využít?Opět jsme se přesvědčili, jaká vnitřní síla provází náš tým. Jak jsme se dokázali semknout při řešení problémů. Monza mohla být dobrým závodem, ostatně jsme startovali z první desítky, ale tlačenice v první zatáčce vedla u mého vozu k poškození zadního odpružení. Bylo to velké zklamání, ale je tu Singapur a další možnost, jak získat body.
Myslíte si, že Singapur představuje pro Lotus šanci na dobrý výsledek?I když naše změny nejsou tak výrazné jako u jiných týmů, považuji jízdní vlastnosti Lotusu E23 za vyvážené, takže by měl být všude dobrý. Proto máme šanci na bodový zisk na tratích různého charakteru. Pokaždé, když usednu do kokpitu, si říkám "uvidíme, co to auto dokáže". S výhledem na Singapur, Japonsko a ostatní závody v sezóně jsem naladěn pozitivně.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.