Lamželezo, ničitel vozů, neřízená střela - taková přízviska si Maldonado vysloužil několika krkolomnými haváriemi, které stály cenná umístění nejen jeho, ale i soupeře. Teď se Venezuelan zpovídá ze svých pocitů před GP Maďarska.
Těšíte se do Budapešti?Je to jeden z nejlepších závodů v sezóně. Jsme poměrně blízko města, mám to tam rád. Také se na závodní víkend schází velká komunita fanoušků a lidé bývají velmi přátelští. Letos to může být ale hodně obtížné. Je tu většinou dost horko, takže závod je i po fyzické stránce těžký. Když se ale podívám na současný vývoj počasí, tak jen doufám, že nepřijdou tropy. Maďarsko je jeden ze závodů, který mě hodně baví, protože má specifické požadavky a takové výzvy mám rád.
Roveďte ta specifika Hungaroringu...Pro piloty je hodně náročný, protože je tu jen velmi omezená možnost předjíždění. Tím je ovlivněna i rychlost, ovšem naší E23 vyhovují pomalé zatáčky, takže jsem sám zvědav, jak dopadneme. Neřeknu nic nového, že kvalifikace na této trati je zvlášť důležitá, právě kvůli velmi malým možnostem předjíždění, ale v minulosti se mi tu dařilo, tak i letos budu doufat v dobrou startovní pozici. Na Hungaroringu jsem vyhrával i v jiných kategoriích, rád tedy na Maďarsko vzpomínám. Také fanoušci tu dokáží vytvořit dobrou atmosféru. Na trati jako je tato, mám hodně dobrý pocit, proto se na závodní víkend těším.
Vraťme se k Silverstone, moc jste toho neujel...A přesto to byl skvělý závod. Bohužel v mém případě jen u monitoru v motorhomu. Tak jsem ho prožívat určitě nechtěl, ale bylo příjemné sledovat kolegy, jak se potýkají s proměnlivými podmínkami na okruhu. Přiznávám, že mě hodně mrzelo, že jsem skončil tak brzy.
A co se vlastně stalo?Poté, co se před ním roztočil Daniel Ricciardo, do mě narazil Romain Grosjean. Měl jsem dojem, že mé auto je v pořádku, myslel jsem, že pouze došlo k defektu pneu, takže jsem chtěl dojet do boxů k výměně. Bohužel nešlo o pneumatiku, ale únik paliva. Jakmile mi můj inženýr poslal rádiem zprávu, abych vůz zastavil, bylo mi jasné, že je konec.
Co nastane po tak krátkém závodě?Jakmile jsem viděl, že jsou všichni v pořádku, a došlo mi, že pro mě závod skončil, přemýšlel jsem, jak se dostanu do boxů. Když jsem dorazil, ještě jsem prohodil pár slov s týmem, ale k vysvětlování toho moc nebylo. Pak jsem sledoval závod s našimi hosty a personálem v motorhomu. Každý závodník vám řekne, že není nic horšího, než sledovat závod, ve kterém jste mohli jet, ale jak už jsem uvedl, byl to dobrý závod, tak jsem se s chutí podíval.
Maďarská Grand Prix dělí sezónu na polovinu, je to také poslední závod před letní přestávkou. Jak hodnotíte první polovinu a jaké jsou vaše vyhlídky do půle druhé?Moje cíle se nemění - chci dojíždět závody do cíle, získat co nejvíc bodů a co nejlepší umístění. Náš výkon v první polovině hodnotím následovně: vyvinuli jsme velké úsilí, ale chyběly nám dobré výsledky. Takže proto chci věřit, že ta část sezóny, která na nás ještě čeká, bude pro nás podstatně lepší.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.