Lamželezo, ničitel vozů, neřízená střela - taková přízviska si Maldonado vysloužil několika krkolomnými haváriemi, které stály cenná umístění nejen jeho, ale i soupeře. Teď se Venezuelan zpovídá ze svých pocitů před GP Maďarska.
Těšíte se do Budapešti?Je to jeden z nejlepších závodů v sezóně. Jsme poměrně blízko města, mám to tam rád. Také se na závodní víkend schází velká komunita fanoušků a lidé bývají velmi přátelští. Letos to může být ale hodně obtížné. Je tu většinou dost horko, takže závod je i po fyzické stránce těžký. Když se ale podívám na současný vývoj počasí, tak jen doufám, že nepřijdou tropy. Maďarsko je jeden ze závodů, který mě hodně baví, protože má specifické požadavky a takové výzvy mám rád.
Roveďte ta specifika Hungaroringu...Pro piloty je hodně náročný, protože je tu jen velmi omezená možnost předjíždění. Tím je ovlivněna i rychlost, ovšem naší E23 vyhovují pomalé zatáčky, takže jsem sám zvědav, jak dopadneme. Neřeknu nic nového, že kvalifikace na této trati je zvlášť důležitá, právě kvůli velmi malým možnostem předjíždění, ale v minulosti se mi tu dařilo, tak i letos budu doufat v dobrou startovní pozici. Na Hungaroringu jsem vyhrával i v jiných kategoriích, rád tedy na Maďarsko vzpomínám. Také fanoušci tu dokáží vytvořit dobrou atmosféru. Na trati jako je tato, mám hodně dobrý pocit, proto se na závodní víkend těším.
Vraťme se k Silverstone, moc jste toho neujel...A přesto to byl skvělý závod. Bohužel v mém případě jen u monitoru v motorhomu. Tak jsem ho prožívat určitě nechtěl, ale bylo příjemné sledovat kolegy, jak se potýkají s proměnlivými podmínkami na okruhu. Přiznávám, že mě hodně mrzelo, že jsem skončil tak brzy.
A co se vlastně stalo?Poté, co se před ním roztočil Daniel Ricciardo, do mě narazil Romain Grosjean. Měl jsem dojem, že mé auto je v pořádku, myslel jsem, že pouze došlo k defektu pneu, takže jsem chtěl dojet do boxů k výměně. Bohužel nešlo o pneumatiku, ale únik paliva. Jakmile mi můj inženýr poslal rádiem zprávu, abych vůz zastavil, bylo mi jasné, že je konec.
Co nastane po tak krátkém závodě?Jakmile jsem viděl, že jsou všichni v pořádku, a došlo mi, že pro mě závod skončil, přemýšlel jsem, jak se dostanu do boxů. Když jsem dorazil, ještě jsem prohodil pár slov s týmem, ale k vysvětlování toho moc nebylo. Pak jsem sledoval závod s našimi hosty a personálem v motorhomu. Každý závodník vám řekne, že není nic horšího, než sledovat závod, ve kterém jste mohli jet, ale jak už jsem uvedl, byl to dobrý závod, tak jsem se s chutí podíval.
Maďarská Grand Prix dělí sezónu na polovinu, je to také poslední závod před letní přestávkou. Jak hodnotíte první polovinu a jaké jsou vaše vyhlídky do půle druhé?Moje cíle se nemění - chci dojíždět závody do cíle, získat co nejvíc bodů a co nejlepší umístění. Náš výkon v první polovině hodnotím následovně: vyvinuli jsme velké úsilí, ale chyběly nám dobré výsledky. Takže proto chci věřit, že ta část sezóny, která na nás ještě čeká, bude pro nás podstatně lepší.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.