Lamželezo, ničitel vozů, neřízená střela - taková přízviska si Maldonado vysloužil několika krkolomnými haváriemi, které stály cenná umístění nejen jeho, ale i soupeře. Teď se Venezuelan zpovídá ze svých pocitů před GP Maďarska.
Těšíte se do Budapešti?Je to jeden z nejlepších závodů v sezóně. Jsme poměrně blízko města, mám to tam rád. Také se na závodní víkend schází velká komunita fanoušků a lidé bývají velmi přátelští. Letos to může být ale hodně obtížné. Je tu většinou dost horko, takže závod je i po fyzické stránce těžký. Když se ale podívám na současný vývoj počasí, tak jen doufám, že nepřijdou tropy. Maďarsko je jeden ze závodů, který mě hodně baví, protože má specifické požadavky a takové výzvy mám rád.
Roveďte ta specifika Hungaroringu...Pro piloty je hodně náročný, protože je tu jen velmi omezená možnost předjíždění. Tím je ovlivněna i rychlost, ovšem naší E23 vyhovují pomalé zatáčky, takže jsem sám zvědav, jak dopadneme. Neřeknu nic nového, že kvalifikace na této trati je zvlášť důležitá, právě kvůli velmi malým možnostem předjíždění, ale v minulosti se mi tu dařilo, tak i letos budu doufat v dobrou startovní pozici. Na Hungaroringu jsem vyhrával i v jiných kategoriích, rád tedy na Maďarsko vzpomínám. Také fanoušci tu dokáží vytvořit dobrou atmosféru. Na trati jako je tato, mám hodně dobrý pocit, proto se na závodní víkend těším.
Vraťme se k Silverstone, moc jste toho neujel...A přesto to byl skvělý závod. Bohužel v mém případě jen u monitoru v motorhomu. Tak jsem ho prožívat určitě nechtěl, ale bylo příjemné sledovat kolegy, jak se potýkají s proměnlivými podmínkami na okruhu. Přiznávám, že mě hodně mrzelo, že jsem skončil tak brzy.
A co se vlastně stalo?Poté, co se před ním roztočil Daniel Ricciardo, do mě narazil Romain Grosjean. Měl jsem dojem, že mé auto je v pořádku, myslel jsem, že pouze došlo k defektu pneu, takže jsem chtěl dojet do boxů k výměně. Bohužel nešlo o pneumatiku, ale únik paliva. Jakmile mi můj inženýr poslal rádiem zprávu, abych vůz zastavil, bylo mi jasné, že je konec.
Co nastane po tak krátkém závodě?Jakmile jsem viděl, že jsou všichni v pořádku, a došlo mi, že pro mě závod skončil, přemýšlel jsem, jak se dostanu do boxů. Když jsem dorazil, ještě jsem prohodil pár slov s týmem, ale k vysvětlování toho moc nebylo. Pak jsem sledoval závod s našimi hosty a personálem v motorhomu. Každý závodník vám řekne, že není nic horšího, než sledovat závod, ve kterém jste mohli jet, ale jak už jsem uvedl, byl to dobrý závod, tak jsem se s chutí podíval.
Maďarská Grand Prix dělí sezónu na polovinu, je to také poslední závod před letní přestávkou. Jak hodnotíte první polovinu a jaké jsou vaše vyhlídky do půle druhé?Moje cíle se nemění - chci dojíždět závody do cíle, získat co nejvíc bodů a co nejlepší umístění. Náš výkon v první polovině hodnotím následovně: vyvinuli jsme velké úsilí, ale chyběly nám dobré výsledky. Takže proto chci věřit, že ta část sezóny, která na nás ještě čeká, bude pro nás podstatně lepší.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.