Lamželezo, ničitel vozů, neřízená střela - taková přízviska si Maldonado vysloužil několika krkolomnými haváriemi, které stály cenná umístění nejen jeho, ale i soupeře. Teď se Venezuelan zpovídá ze svých pocitů před GP Maďarska.
Těšíte se do Budapešti?Je to jeden z nejlepších závodů v sezóně. Jsme poměrně blízko města, mám to tam rád. Také se na závodní víkend schází velká komunita fanoušků a lidé bývají velmi přátelští. Letos to může být ale hodně obtížné. Je tu většinou dost horko, takže závod je i po fyzické stránce těžký. Když se ale podívám na současný vývoj počasí, tak jen doufám, že nepřijdou tropy. Maďarsko je jeden ze závodů, který mě hodně baví, protože má specifické požadavky a takové výzvy mám rád.
Roveďte ta specifika Hungaroringu...Pro piloty je hodně náročný, protože je tu jen velmi omezená možnost předjíždění. Tím je ovlivněna i rychlost, ovšem naší E23 vyhovují pomalé zatáčky, takže jsem sám zvědav, jak dopadneme. Neřeknu nic nového, že kvalifikace na této trati je zvlášť důležitá, právě kvůli velmi malým možnostem předjíždění, ale v minulosti se mi tu dařilo, tak i letos budu doufat v dobrou startovní pozici. Na Hungaroringu jsem vyhrával i v jiných kategoriích, rád tedy na Maďarsko vzpomínám. Také fanoušci tu dokáží vytvořit dobrou atmosféru. Na trati jako je tato, mám hodně dobrý pocit, proto se na závodní víkend těším.
Vraťme se k Silverstone, moc jste toho neujel...A přesto to byl skvělý závod. Bohužel v mém případě jen u monitoru v motorhomu. Tak jsem ho prožívat určitě nechtěl, ale bylo příjemné sledovat kolegy, jak se potýkají s proměnlivými podmínkami na okruhu. Přiznávám, že mě hodně mrzelo, že jsem skončil tak brzy.
A co se vlastně stalo?Poté, co se před ním roztočil Daniel Ricciardo, do mě narazil Romain Grosjean. Měl jsem dojem, že mé auto je v pořádku, myslel jsem, že pouze došlo k defektu pneu, takže jsem chtěl dojet do boxů k výměně. Bohužel nešlo o pneumatiku, ale únik paliva. Jakmile mi můj inženýr poslal rádiem zprávu, abych vůz zastavil, bylo mi jasné, že je konec.
Co nastane po tak krátkém závodě?Jakmile jsem viděl, že jsou všichni v pořádku, a došlo mi, že pro mě závod skončil, přemýšlel jsem, jak se dostanu do boxů. Když jsem dorazil, ještě jsem prohodil pár slov s týmem, ale k vysvětlování toho moc nebylo. Pak jsem sledoval závod s našimi hosty a personálem v motorhomu. Každý závodník vám řekne, že není nic horšího, než sledovat závod, ve kterém jste mohli jet, ale jak už jsem uvedl, byl to dobrý závod, tak jsem se s chutí podíval.
Maďarská Grand Prix dělí sezónu na polovinu, je to také poslední závod před letní přestávkou. Jak hodnotíte první polovinu a jaké jsou vaše vyhlídky do půle druhé?Moje cíle se nemění - chci dojíždět závody do cíle, získat co nejvíc bodů a co nejlepší umístění. Náš výkon v první polovině hodnotím následovně: vyvinuli jsme velké úsilí, ale chyběly nám dobré výsledky. Takže proto chci věřit, že ta část sezóny, která na nás ještě čeká, bude pro nás podstatně lepší.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.