Prostřednictvím Twitteru Lotusu se fanoušci měli možnást ptát španělské testovací pilotky Carmen Jordá na všechno možné: od jejích pocitů až po nejoblíbenějšího herce. Pokud si otázky a odpovědi přečtete, pochopíte, že někdy to nejtěžší není usednout do monopostu a vyrazit k první zatáčce.
Co máte ve svém zavazadle pro závodní víkend?Týmovou uniformu, tréninkové oblečení a něco ke cvičení, když není v hotelu tělocvična.
Jak se cítíte v ryze mužském sportu, kterým F1 historicky je?Už je tu poměrně dost žen - čtyři inženýrky, mechaničky, PR... Myslím, že F1 pomalu měníme.
Váš oblíbený herec/herečka?Opravdu jsem měla ráda Paula Walkera.
Kdy se budete vdávat?A kde je můj snubní prsten?
Kolika jazyky hovoříte? A které byste se chtěla naučit?Mluvím anglicky, španělsky a italsky. A chtěla bych ještě zvládnout francouzštinu a japonštinu.
Jaký je to pocit být součástí týmu, který má tak bohatou historii?Jsem na to pyšná. Opravdu mě těší, že jsem právě v tomhle týmu.
Jaká by pro vás byla ideální týmová kolegyně?Michele Moutonová.
Jaké startovní číslo byste si vybrala pro F1?Desítku, bylo to mé číslo v F3, když jsem závodila v Americe.
Kdo byl vaším vzorem, když jste začala závodit?Můj otec.
Jaké jsou vaše nejlepší vzpomínky na závody?V Magny-Cours, když jsem jela v F3. Byl to můj první závod a já jsem dojela na druhém místě.
Jak by se vám líbila milá večeře pro dva?Už jsem po jídle, děkuji.
Kdybyste mohla prožít jeden den podle vaší představy, jak byste ho strávila?Líbilo by se mi být Lucy v Bessonově filmu, kterou hrála Scarlet Johansson, být herečkou na plný úvazek.
Jaká je vaše oblíbená zmrzlina?S příchutí zeleného čaje.
Kdybyste se mohla stát na jeden den neviditelnou, koho byste nejraději sledovala?To by bylo úžasné... Lewise Hamiltona!
Vaše oblíbené jídlo? Japonské a makrobiotická strava.
O které druhy sportu se zajímáte?O všechny, kde je motor.
Jaký závod se vám v této sezóně líbil nejvíc?Myslím, že ty nejlepší teprve přijdou.
Víme, že u Lotusu jsou v oblibě koláče, jaký vám chutná nejvíc?Čokoládový s černými houbami.
Když se nudíte, sednete si do vany a představujete si, že závodíte?Ne... když jsem ve vaně, tak si srovnám do řady gumové kačenky a relaxuji!
Myslíte si, že můžete umlčet vaše kritiky? Nebo jinak, motivují vás kritici k tomu, abyste je umlčela?Ano, někdy je to sice těžké, ale ano. Čas ostatně ukáže...
Carmen, musí to být asi těžké se soustředit, když se kolem pohybuje Pastor. Cítíte se být jeho krásou ohrožena?(smích) Opravdu? Nevím, co na to odpovědět...
Jaká je vaše nejoblíbenější aktuální trať na simulátoru?Barcelona.
Věříte tomu, že jednou skutečně pojedete závod F1?Každý den pro to dělám všechno a věřím, že se tomu blížím.
Jak trávíte volný čas?Trénink, trénink a zase trénink. Občas si také nakoupím, setkám se s přáteli a odpočívám.
Jak byste popsala hlavní rozdíl atmosféry mezi F1 a GP3?Všechno je větší, soutěživější, víc fanoušků, víc hluku. Také tlak je vyšší, ale to je vlastně odměna.
Která země má podle vás nejlepší jídlo? Španělsko. Miluju zejména středomořská jídla.
Proč jste v F1, když jste ještě nedosáhla odpovídající výkonnosti?Myslím, že ženy toho schopné jsou. Já se nyní snažím vytvořit šance pro další dívky z nižších sérií.
Co vás nejvíc těší na faktu, že jste součástí týmu?Že je to skutečné: patřím do něj, lidé, se kterými pracuji a od kterých se učím...
Vaše oblíbené osobní auto?Mercedes CLK 63 AMG.
Který jiný sport byste si vybrala, kdybyste nebyla pilotkou?Jednoznačně atletiku.
Na které trati byste si ráda zajezdila?Na Monze! Miluju vysokou rychlost, dlouhé rovinky, atmosféru...
Váš oblíbený dinosaurus?T-Rex.
Carmen, vzala byste si mne?Ne, ale děkuju za optání.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.