Prostřednictvím Twitteru Lotusu se fanoušci měli možnást ptát španělské testovací pilotky Carmen Jordá na všechno možné: od jejích pocitů až po nejoblíbenějšího herce. Pokud si otázky a odpovědi přečtete, pochopíte, že někdy to nejtěžší není usednout do monopostu a vyrazit k první zatáčce.
Co máte ve svém zavazadle pro závodní víkend?Týmovou uniformu, tréninkové oblečení a něco ke cvičení, když není v hotelu tělocvična.
Jak se cítíte v ryze mužském sportu, kterým F1 historicky je?Už je tu poměrně dost žen - čtyři inženýrky, mechaničky, PR... Myslím, že F1 pomalu měníme.
Váš oblíbený herec/herečka?Opravdu jsem měla ráda Paula Walkera.
Kdy se budete vdávat?A kde je můj snubní prsten?
Kolika jazyky hovoříte? A které byste se chtěla naučit?Mluvím anglicky, španělsky a italsky. A chtěla bych ještě zvládnout francouzštinu a japonštinu.
Jaký je to pocit být součástí týmu, který má tak bohatou historii?Jsem na to pyšná. Opravdu mě těší, že jsem právě v tomhle týmu.
Jaká by pro vás byla ideální týmová kolegyně?Michele Moutonová.
Jaké startovní číslo byste si vybrala pro F1?Desítku, bylo to mé číslo v F3, když jsem závodila v Americe.
Kdo byl vaším vzorem, když jste začala závodit?Můj otec.
Jaké jsou vaše nejlepší vzpomínky na závody?V Magny-Cours, když jsem jela v F3. Byl to můj první závod a já jsem dojela na druhém místě.
Jak by se vám líbila milá večeře pro dva?Už jsem po jídle, děkuji.
Kdybyste mohla prožít jeden den podle vaší představy, jak byste ho strávila?Líbilo by se mi být Lucy v Bessonově filmu, kterou hrála Scarlet Johansson, být herečkou na plný úvazek.
Jaká je vaše oblíbená zmrzlina?S příchutí zeleného čaje.
Kdybyste se mohla stát na jeden den neviditelnou, koho byste nejraději sledovala?To by bylo úžasné... Lewise Hamiltona!
Vaše oblíbené jídlo? Japonské a makrobiotická strava.
O které druhy sportu se zajímáte?O všechny, kde je motor.
Jaký závod se vám v této sezóně líbil nejvíc?Myslím, že ty nejlepší teprve přijdou.
Víme, že u Lotusu jsou v oblibě koláče, jaký vám chutná nejvíc?Čokoládový s černými houbami.
Když se nudíte, sednete si do vany a představujete si, že závodíte?Ne... když jsem ve vaně, tak si srovnám do řady gumové kačenky a relaxuji!
Myslíte si, že můžete umlčet vaše kritiky? Nebo jinak, motivují vás kritici k tomu, abyste je umlčela?Ano, někdy je to sice těžké, ale ano. Čas ostatně ukáže...
Carmen, musí to být asi těžké se soustředit, když se kolem pohybuje Pastor. Cítíte se být jeho krásou ohrožena?(smích) Opravdu? Nevím, co na to odpovědět...
Jaká je vaše nejoblíbenější aktuální trať na simulátoru?Barcelona.
Věříte tomu, že jednou skutečně pojedete závod F1?Každý den pro to dělám všechno a věřím, že se tomu blížím.
Jak trávíte volný čas?Trénink, trénink a zase trénink. Občas si také nakoupím, setkám se s přáteli a odpočívám.
Jak byste popsala hlavní rozdíl atmosféry mezi F1 a GP3?Všechno je větší, soutěživější, víc fanoušků, víc hluku. Také tlak je vyšší, ale to je vlastně odměna.
Která země má podle vás nejlepší jídlo? Španělsko. Miluju zejména středomořská jídla.
Proč jste v F1, když jste ještě nedosáhla odpovídající výkonnosti?Myslím, že ženy toho schopné jsou. Já se nyní snažím vytvořit šance pro další dívky z nižších sérií.
Co vás nejvíc těší na faktu, že jste součástí týmu?Že je to skutečné: patřím do něj, lidé, se kterými pracuji a od kterých se učím...
Vaše oblíbené osobní auto?Mercedes CLK 63 AMG.
Který jiný sport byste si vybrala, kdybyste nebyla pilotkou?Jednoznačně atletiku.
Na které trati byste si ráda zajezdila?Na Monze! Miluju vysokou rychlost, dlouhé rovinky, atmosféru...
Váš oblíbený dinosaurus?T-Rex.
Carmen, vzala byste si mne?Ne, ale děkuju za optání.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.