Španělský pilot je vytížen na plný úvazek - v této sezóně kombinuje formuli 1 se šampionátem formule Renault 3.5 Series. Jen málo víkendů tedy netráví na závodní dráze. Jak si dokáže udržet tělesnou i duševní vyrovnanost? Zde jsou odpovědi letošního nováčka v šampionátu F1...
Termín esenciální bychom mohli nahradit výrazem nezbytný, základní, nutný, zásadní, podstatný... Stejné slovo lze doplnit ke každé otázce rozhovoru, který Roberto Merhi poskytl. Přečtěme si tedy, co je pro španělského mladíka essential.
Předstartovní procedura?Rád poslouchám hudbu. Jakou? Je speciální - a neřeknu jaká.
Stresová situace na letištích?Už samotné letiště je podle mě stresující, protože jsem na nich často. A když tam dorazím na poslední chvíli, tak je to ještě umocněno. Téměř vždycky se mi to povede. Nechápu, jak se mi daří nezmeškat let - i když někdy o tom rozhodují minuty.
Zatáčka na okruhu F1?Nevím... (dlouhá odmlka). V Monacu, když vyjedete na kombinaci levé a pravé a potom následuje další rychlá levá zatáčka (Tabac?). Tam to mám rád. Líbí se mi, je to úzká, rychlá zatáčka a musíte se s ní poprat.
Noční zábava?Dobří přátelé - to je nejdůležitější. Pak si můžete užít dobrou zábavu.
Věci ve vašem motorhomu?Kromě závodní přilby a kombinézy? Nic jiného, všechno by bylo nudné.
Věci ve vaší domácí ledničce?Vždy musím mít džus. Nejlépe jablečný, ředěný vodou. Také tuňák, toho mám opravdu rád.
Vlastnosti přítelkyně/ženy/partnerky?Musí být hezká a "opravdová". Aby s ní bylo možné konverzovat, povídat si. A neměla by neustále nosit make-up.
Kvality týmového kolegy?Upřímně, byl bych rád, kdyby to byl dobrý kamarád, vždyť spolu budeme spolupracovat většinu roku. Někdy jsou to dobří kluci, jindy nestojí za nic, ale já bych preferoval, aby byl hodně rychlý.
Požadavky na hotel?Nemusím mít televizi - nikdy jsem ji na pokoji nezapnul, ani nevím proč. Chci jen velkou postel a stabilní pokojovou teplotu. V létě vyžaduji klimatizaci, v zimě potřebuji teplo. To jsou pro mě nejdůležitější věci.
Závod, který by měl každý fanoušek aspoň jednou v životě vidět?Určitě Macau - pro piloty je ten nejlepší. V kalendáři F1 pak nejspíš Melbourne nebo Monaco.
Tip pro dobrý spánek? Teplota v místě, kde spíte. Stačí, aby bylo trochu chladněji a už si přetáhnu pokrývku přes hlavu, abych se zahřál. A spím jen ve slipech...
Nezbytná věci při cestování?Dobré běžecké boty a vybavení.
Činnost po probuzení?Pouze sprcha. Nemám rád kávu.
Položky vašeho tréninkového režimu?Běh, cyklistika, plavání. Běh je zvlášť důležitý, abyste si uhlídali váhu.
Podmínka pro úspěch v F1?Rychlost. Ta činí 90% toho, co potřebujete.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.