Španělský pilot je vytížen na plný úvazek - v této sezóně kombinuje formuli 1 se šampionátem formule Renault 3.5 Series. Jen málo víkendů tedy netráví na závodní dráze. Jak si dokáže udržet tělesnou i duševní vyrovnanost? Zde jsou odpovědi letošního nováčka v šampionátu F1...
Termín esenciální bychom mohli nahradit výrazem nezbytný, základní, nutný, zásadní, podstatný... Stejné slovo lze doplnit ke každé otázce rozhovoru, který Roberto Merhi poskytl. Přečtěme si tedy, co je pro španělského mladíka essential.
Předstartovní procedura?Rád poslouchám hudbu. Jakou? Je speciální - a neřeknu jaká.
Stresová situace na letištích?Už samotné letiště je podle mě stresující, protože jsem na nich často. A když tam dorazím na poslední chvíli, tak je to ještě umocněno. Téměř vždycky se mi to povede. Nechápu, jak se mi daří nezmeškat let - i když někdy o tom rozhodují minuty.
Zatáčka na okruhu F1?Nevím... (dlouhá odmlka). V Monacu, když vyjedete na kombinaci levé a pravé a potom následuje další rychlá levá zatáčka (Tabac?). Tam to mám rád. Líbí se mi, je to úzká, rychlá zatáčka a musíte se s ní poprat.
Noční zábava?Dobří přátelé - to je nejdůležitější. Pak si můžete užít dobrou zábavu.
Věci ve vašem motorhomu?Kromě závodní přilby a kombinézy? Nic jiného, všechno by bylo nudné.
Věci ve vaší domácí ledničce?Vždy musím mít džus. Nejlépe jablečný, ředěný vodou. Také tuňák, toho mám opravdu rád.
Vlastnosti přítelkyně/ženy/partnerky?Musí být hezká a "opravdová". Aby s ní bylo možné konverzovat, povídat si. A neměla by neustále nosit make-up.
Kvality týmového kolegy?Upřímně, byl bych rád, kdyby to byl dobrý kamarád, vždyť spolu budeme spolupracovat většinu roku. Někdy jsou to dobří kluci, jindy nestojí za nic, ale já bych preferoval, aby byl hodně rychlý.
Požadavky na hotel?Nemusím mít televizi - nikdy jsem ji na pokoji nezapnul, ani nevím proč. Chci jen velkou postel a stabilní pokojovou teplotu. V létě vyžaduji klimatizaci, v zimě potřebuji teplo. To jsou pro mě nejdůležitější věci.
Závod, který by měl každý fanoušek aspoň jednou v životě vidět?Určitě Macau - pro piloty je ten nejlepší. V kalendáři F1 pak nejspíš Melbourne nebo Monaco.
Tip pro dobrý spánek? Teplota v místě, kde spíte. Stačí, aby bylo trochu chladněji a už si přetáhnu pokrývku přes hlavu, abych se zahřál. A spím jen ve slipech...
Nezbytná věci při cestování?Dobré běžecké boty a vybavení.
Činnost po probuzení?Pouze sprcha. Nemám rád kávu.
Položky vašeho tréninkového režimu?Běh, cyklistika, plavání. Běh je zvlášť důležitý, abyste si uhlídali váhu.
Podmínka pro úspěch v F1?Rychlost. Ta činí 90% toho, co potřebujete.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.