Zvykli jsme si, že rozhovory se většinou týkají odborné stránky F1 nebo pocitových chvil, výhledů na případné úspěchy, či plánů do dalších závodů či sezón. Občas se ale objeví i zcela odtažité téma, které nám muže kolem F1 přiblíží i z jiné stránky.
Možná jste tu situaci zažili i vy - někdo vám položil takzvanou standardní otázku. Před dvaceti lety ji dostala poměrně široká skupina lidí v paddocku před Grand Prix Francie a rozhodně se netýkala rychlých kol. Až si přečtete odpovědi, kterým na zajímavosti neubírá nic ani dvacetiletá propast, můžete zkusit vyslovit svůj názor i vy - třeba v diskusi.
Tak tedy - zde je otázka a nezapomeňte, že se píše rok polovina 90. let: Jaké tři věci byste si s sebou vzal na pustý ostrov?
Flavio Briatore: "Napadají mě jen dvě - mobilní telefon a opalovací olej."
Michael Schumacher: "Manželku Corinnu, svého psa a poštovní schránku, kam by mi novináři posílali zvědavé dotazy podobné tomu, co jsem dostal teď."
Rubens Barrichello: "Mou rodinu (včetně dívky, kterou miluji), závodní dráhu a můj nový Jordan."
Pierluigi Martini: "Zásobu vody, Claudii Schiffer a telefon (abych mohl všem odhalit, s kým na tom ostrově jsem)."
Tom Walkinshaw: "Telefon, průkaz FOCA, protože jsem přesvědčen, že bych ho potřeboval i na pustém ostrově, a letadlo."
Martin Brundle: "Pistoli a jeden náboj - ne, to byl jen vtip. Předpokládám, že z tohoto výběru je vyloučena moje žena a děti, takže golfovou hůl 3 železo a pár míčků, počítač s leteckým simulátorem a několik motoristických časopisů, které mám předplacené."
Eddie Irvine: "Loď, nějakou fajn dívku a anděla."
Ken Tyrrell: "Knihu Winstona Churchila »Historie anglického jazyka«, dlouhou magnetofonovou kazetu s jazzovými nahrávkami Chrise Barbera a fotografii mé ženy Norah, abych si vždycky připomněl, jak jsme spolu šťastní."
Mika Salo: "Můj telefon Nokia a dvě náhradní baterie."
Jean Todt: "Jedinou věcí, kterou bych si přál, by byl mobilní telefon, abych si mohl přivolat pomoc."
Heinz-Harald Frentzen: "Přítelkyni Tanju, něco chutného k snědku a dobrou postel."
Mark Blundell: "CD přehrávač s několika disky, zápisník a dobrou tužku, abych mohl zaznamenat všechny své příhody, a Sharon Stone, abych si měl s kým popovídat."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.