Zvykli jsme si, že rozhovory se většinou týkají odborné stránky F1 nebo pocitových chvil, výhledů na případné úspěchy, či plánů do dalších závodů či sezón. Občas se ale objeví i zcela odtažité téma, které nám muže kolem F1 přiblíží i z jiné stránky.
Možná jste tu situaci zažili i vy - někdo vám položil takzvanou standardní otázku. Před dvaceti lety ji dostala poměrně široká skupina lidí v paddocku před Grand Prix Francie a rozhodně se netýkala rychlých kol. Až si přečtete odpovědi, kterým na zajímavosti neubírá nic ani dvacetiletá propast, můžete zkusit vyslovit svůj názor i vy - třeba v diskusi.
Tak tedy - zde je otázka a nezapomeňte, že se píše rok polovina 90. let: Jaké tři věci byste si s sebou vzal na pustý ostrov?
Flavio Briatore: "Napadají mě jen dvě - mobilní telefon a opalovací olej."
Michael Schumacher: "Manželku Corinnu, svého psa a poštovní schránku, kam by mi novináři posílali zvědavé dotazy podobné tomu, co jsem dostal teď."
Rubens Barrichello: "Mou rodinu (včetně dívky, kterou miluji), závodní dráhu a můj nový Jordan."
Pierluigi Martini: "Zásobu vody, Claudii Schiffer a telefon (abych mohl všem odhalit, s kým na tom ostrově jsem)."
Tom Walkinshaw: "Telefon, průkaz FOCA, protože jsem přesvědčen, že bych ho potřeboval i na pustém ostrově, a letadlo."
Martin Brundle: "Pistoli a jeden náboj - ne, to byl jen vtip. Předpokládám, že z tohoto výběru je vyloučena moje žena a děti, takže golfovou hůl 3 železo a pár míčků, počítač s leteckým simulátorem a několik motoristických časopisů, které mám předplacené."
Eddie Irvine: "Loď, nějakou fajn dívku a anděla."
Ken Tyrrell: "Knihu Winstona Churchila »Historie anglického jazyka«, dlouhou magnetofonovou kazetu s jazzovými nahrávkami Chrise Barbera a fotografii mé ženy Norah, abych si vždycky připomněl, jak jsme spolu šťastní."
Mika Salo: "Můj telefon Nokia a dvě náhradní baterie."
Jean Todt: "Jedinou věcí, kterou bych si přál, by byl mobilní telefon, abych si mohl přivolat pomoc."
Heinz-Harald Frentzen: "Přítelkyni Tanju, něco chutného k snědku a dobrou postel."
Mark Blundell: "CD přehrávač s několika disky, zápisník a dobrou tužku, abych mohl zaznamenat všechny své příhody, a Sharon Stone, abych si měl s kým popovídat."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.