Zvykli jsme si, že rozhovory se většinou týkají odborné stránky F1 nebo pocitových chvil, výhledů na případné úspěchy, či plánů do dalších závodů či sezón. Občas se ale objeví i zcela odtažité téma, které nám muže kolem F1 přiblíží i z jiné stránky.
Možná jste tu situaci zažili i vy - někdo vám položil takzvanou standardní otázku. Před dvaceti lety ji dostala poměrně široká skupina lidí v paddocku před Grand Prix Francie a rozhodně se netýkala rychlých kol. Až si přečtete odpovědi, kterým na zajímavosti neubírá nic ani dvacetiletá propast, můžete zkusit vyslovit svůj názor i vy - třeba v diskusi.
Tak tedy - zde je otázka a nezapomeňte, že se píše rok polovina 90. let: Jaké tři věci byste si s sebou vzal na pustý ostrov?
Flavio Briatore: "Napadají mě jen dvě - mobilní telefon a opalovací olej."
Michael Schumacher: "Manželku Corinnu, svého psa a poštovní schránku, kam by mi novináři posílali zvědavé dotazy podobné tomu, co jsem dostal teď."
Rubens Barrichello: "Mou rodinu (včetně dívky, kterou miluji), závodní dráhu a můj nový Jordan."
Pierluigi Martini: "Zásobu vody, Claudii Schiffer a telefon (abych mohl všem odhalit, s kým na tom ostrově jsem)."
Tom Walkinshaw: "Telefon, průkaz FOCA, protože jsem přesvědčen, že bych ho potřeboval i na pustém ostrově, a letadlo."
Martin Brundle: "Pistoli a jeden náboj - ne, to byl jen vtip. Předpokládám, že z tohoto výběru je vyloučena moje žena a děti, takže golfovou hůl 3 železo a pár míčků, počítač s leteckým simulátorem a několik motoristických časopisů, které mám předplacené."
Eddie Irvine: "Loď, nějakou fajn dívku a anděla."
Ken Tyrrell: "Knihu Winstona Churchila »Historie anglického jazyka«, dlouhou magnetofonovou kazetu s jazzovými nahrávkami Chrise Barbera a fotografii mé ženy Norah, abych si vždycky připomněl, jak jsme spolu šťastní."
Mika Salo: "Můj telefon Nokia a dvě náhradní baterie."
Jean Todt: "Jedinou věcí, kterou bych si přál, by byl mobilní telefon, abych si mohl přivolat pomoc."
Heinz-Harald Frentzen: "Přítelkyni Tanju, něco chutného k snědku a dobrou postel."
Mark Blundell: "CD přehrávač s několika disky, zápisník a dobrou tužku, abych mohl zaznamenat všechny své příhody, a Sharon Stone, abych si měl s kým popovídat."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.