Zvykli jsme si, že rozhovory se většinou týkají odborné stránky F1 nebo pocitových chvil, výhledů na případné úspěchy, či plánů do dalších závodů či sezón. Občas se ale objeví i zcela odtažité téma, které nám muže kolem F1 přiblíží i z jiné stránky.
Možná jste tu situaci zažili i vy - někdo vám položil takzvanou standardní otázku. Před dvaceti lety ji dostala poměrně široká skupina lidí v paddocku před Grand Prix Francie a rozhodně se netýkala rychlých kol. Až si přečtete odpovědi, kterým na zajímavosti neubírá nic ani dvacetiletá propast, můžete zkusit vyslovit svůj názor i vy - třeba v diskusi.
Tak tedy - zde je otázka a nezapomeňte, že se píše rok polovina 90. let: Jaké tři věci byste si s sebou vzal na pustý ostrov?
Flavio Briatore: "Napadají mě jen dvě - mobilní telefon a opalovací olej."
Michael Schumacher: "Manželku Corinnu, svého psa a poštovní schránku, kam by mi novináři posílali zvědavé dotazy podobné tomu, co jsem dostal teď."
Rubens Barrichello: "Mou rodinu (včetně dívky, kterou miluji), závodní dráhu a můj nový Jordan."
Pierluigi Martini: "Zásobu vody, Claudii Schiffer a telefon (abych mohl všem odhalit, s kým na tom ostrově jsem)."
Tom Walkinshaw: "Telefon, průkaz FOCA, protože jsem přesvědčen, že bych ho potřeboval i na pustém ostrově, a letadlo."
Martin Brundle: "Pistoli a jeden náboj - ne, to byl jen vtip. Předpokládám, že z tohoto výběru je vyloučena moje žena a děti, takže golfovou hůl 3 železo a pár míčků, počítač s leteckým simulátorem a několik motoristických časopisů, které mám předplacené."
Eddie Irvine: "Loď, nějakou fajn dívku a anděla."
Ken Tyrrell: "Knihu Winstona Churchila »Historie anglického jazyka«, dlouhou magnetofonovou kazetu s jazzovými nahrávkami Chrise Barbera a fotografii mé ženy Norah, abych si vždycky připomněl, jak jsme spolu šťastní."
Mika Salo: "Můj telefon Nokia a dvě náhradní baterie."
Jean Todt: "Jedinou věcí, kterou bych si přál, by byl mobilní telefon, abych si mohl přivolat pomoc."
Heinz-Harald Frentzen: "Přítelkyni Tanju, něco chutného k snědku a dobrou postel."
Mark Blundell: "CD přehrávač s několika disky, zápisník a dobrou tužku, abych mohl zaznamenat všechny své příhody, a Sharon Stone, abych si měl s kým popovídat."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.