Rosberg je v motoristickém světě známé příjmení a v roce 1982 se mohl jeho nositel radovat ze zisku titulu mistra světa Formule 1.
Tři roky nato se narodil Keke Rosbergovi syn Nico a dnes se soustředí pozornost právě na zmíněného pokračovatele v otcových šlépějích.
Přestože je jeho otec Fin a vždy se k finské závodní škole otevřeně hlásil, Nicova národnost je německá. Sám už se považuje za světoběžníka, neboť bez této oběti se nelze v dnešním motoristickém sportu prosadit.
Na mezinárodní scénu vstoupil Nico s motokárou ve Francii v roce 1996. O rok později získal titul a v roce 1998 přestoupil do italského šampionátu, přitom si odskočil do Severní Ameriky, kde získal titul šampiona. Sezona 2000 přinesla titul evropského vicemistra motokárové třídy Formule A. O rok později startoval ve světovém šampionátu třídy Formula Super A, ale skončil až šestnáctý.
Rok 2002 znamenal definitivní konec motokárovému učení a přestup k monopostům. Nico se stal suverénně šampionem Formule BMW s devíti vítězstvími. BMW odměnilo Nica testováním vozu Formule 1 u týmu BMW Williams. Další dva roky v evropské F3 už tak úspěšné ale nebyly a přes 4 vítězství skončil Němec osmý a v roce 2004 čtvrtý. Ať už bylo následné angažmá v GP2 zajištěno jménem, penězi nebo schopnostmi, Nico prokázal, že si ho plně zasloužil. "GP2 je dle mého perfektní příležitostí, je velmi blízko F1, kam se chci dostat."
GP2 ART Grand Prix Nico dozrál a předvedl se v nejlepším světle… Sebevědomí jezdci nechybělo, ale vstup do sezony 2005 přinesl mírné rozčarování. Nico patřil k favoritům, ale předsezónní testy a úvodní závod očekávání nenaplnily. Zlom přineslo až důležité Monako, následně závody ve Francii, Velké Británii a Německu. V průběhu sezony se neustále zlepšoval, kromě rychlosti prokázal chladnou hlavu, schopnost jezdit takticky, bezchybně a především po zbytek roku získával cenné body pódiovými umístěními prakticky ve všech závodech. Původní bodovou ztrátu na Fina Kovalainena vyrovnal a v přímém souboji v posledním závodě soka deklasoval. Zaslouženě tak získal titul šampiona a s definitivní platností si otevřel brány do Formule 1. "Velmi důležité bylo to, že se konaly závody spolu s F1, potkával jsem se tak s důležitými lidmi." Již na konci závodní sezony bylo jasné, že Nico vstupuje do F1, jednalo se však o týmu a roli.
F1 Williams Vstup do sezony jediným jejím světlým bodem… Nico se těšil po svém titulu mistra světa v GP2 velké pozornosti médií a samozřejmě týmů F1, ale mnoho volných míst v závodních vozech pro sezonu 2006 k dispozici nebylo. V návaznosti na úspěch svého otce s týmem Williams se obě strany brzy dohodly a Nico byl představen coby týmový kolega Marka Webbera. Tlak na svoji osobu si přirozeně uvědomoval: „Všichni očekávají, že budu minimálně stejně dobrý jako táta, ale to nebude vůbec tak snadné. Dostal se z ničeho až na samý vrchol. Jeho úspěchů si moc cením, ale mým idolem je Mika Häkkinen.“ Předsezónní testy vypadaly velmi dobře a Nico brzy získal za volantem jistotu. V první Grand Prix kariéry Nico zazářil. Po startu ze dvanácté pozice a výborné stíhací jízdě získal dva body za sedmé místo. V Malajsii ho zradil motor a v Austrálii pro nehodu nedokončil. Při GP Evropy dovezl FW28 do cíle znovu na sedmé pozici a přidal na svoje konto další dva body. Bohužel to byl bodový zápis poslední. Šasi s motorem Cosworth bylo sice na některých okruzích poměrně rychlé, ale taky nespolehlivé. Když se Nico do cíle dostal, bylo to na hranici první desítky a bez bodů. Ve srovnání s Markem Webberem nepropadl, ale ani nezazářil. V době menší konkurenceschopnosti vozu dokázal Australan díky svým zkušenostem dosáhnout lepších časů i umístění. Rozloučení se sezonou při posledním podniku v Brazílii pak jezdci nevyšlo vůbec. Chyba ve třetí zatáčce a následná kolize s týmovým kolegou byla nepříliš vydařenou tečkou. „Co se týče mé první sezony, jsem poněkud zklamán, ale cítím se být lepším jezdce než na jejím začátku.“ Přesto však Rosberg ve své první sezoně prokázal, že je v F1 zcela oprávněně, nutno totiž vzít v potaz skutečnost, že neměl mnoho příležitostí mnohé pro něj neznámé okruhy poznat, neboť musel ve volných trénincích šetřit motor kvůli předpisům a hrozící penalizaci za jeho výměnu.
Sezona potvrzených schopností... Ročník 2007 začal už při testech slibně. Nový monopost FW29 byl osazen osmiválcem Toyota stejné specifikace, kterou využíval tovární tým japonské automobilky, byl nejen dobře ovladatelný a rychlý, ale proti svému předchůdci i spolehlivý. Navíc dokázala stáj Sira Franka Williamse monopost v průběhu sezony aktualizovat a udržet v popředí skupiny středu startovního pole. I to dalo vyniknout jezdci, který působil proti své debutové sezoně daleko vyrovnaněji. Jedenáctkrát ze sedmnácti kvalifikací postoupil do finálové části, kde bojoval o pozice s piloty továrních vozů. Za nejsilnější okamžiky sezony se dá považovat závod v Belgii, Malajsii, ale především vynikající čtvrté místo v Brazílii, které bylo i vrcholem. Pokud byl vůz stáje z Grove za normálních okolností v popředí závodního pole, vždy ho pilotoval Nico. Svého staršího a zkušenějšího týmového kolegu Wurze porazil rozhodujícím způsobem a dopomohl sympatickému Rakušanovi do závodnického důchodu. Se ziskem 20 bodů skončil jen těsně za Fisichellou z továrního Renaultu. Po uvolnění závodního monopostu v McLarenu byl nejčastěji zmiňovaným nástupcem Fernanda Alonsa, ale vedení Williamsu trvalo na dodržení platné smlouvy.
Statistické údaje v F1:
Národnost: německá Datum narození: 27. června 1985 Místo narození: Wiesbaden, Německo Bydliště: Monte Carlo (Monako) Výška: 178 cm Váha: 69 kg Osobní www stránky: www.nicorosberg.com Počet startů: 35 Počet bodů: 24 Počet vítězství: 0 Pole position: 0 Nejrychlejší kola: 1 Stupně vítězů: 0 Debut v F1: GP Bahrajnu 2006 První vítězství: - Počet titulů mistra světa: 0
Kariéra chronologicky:
1996-2001 motokáry 2002 Formule BMW / šampion, 9 vítězství 2003 evropská Formule 3 / 8. místo celkově, 1 vítězství 2004 evropská Formule 3 / 4. místo celkově, 3 vítězství 2005 GP2 ART Grand Prix / šampion, 5 vítězství 2006 F1 Williams / 17. místo celkově, 4 body 2007 F1 Williams / 9. místo celkově, 20 bodů
* Aktualizace 8. listopadu 2007
Foto: Nico Rosberg, www.gp2series.com, WilliamsF1 Team
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.