Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
David Coulthard vyjádřil obavy ohledně výkonnosti Lewise Hamiltona v roce 2024. Přestože Hamilton skončil s relativně malým bodovým rozdílem za týmovým kolegou Georgem Russellem, statistiky hovoří jasně – Russel v kvalifikacích dominoval 19:5, což naznačuje, že Hamilton čelí větším výzvám. Tento rozdíl ve formě během kvalifikací a celkové výkonnosti vyvolává otázky o tom, zda je Hamilton stále na vrcholu své kariéry, nebo zda se jeho výkonnost začíná zhoršovat.
David Coulthard komentoval Hamiltonovu aktuální formu a ztrátu nadvlády ve srovnání s Georgem Russellem v televizi Channel 4 slovy: „Lewis je vítězný stroj, překonal všechny rekordy, ale tohle není osobnostní soutěž, není to soutěž názorů. Je to soutěž založená na datech.“
Podle Coultharda „velikáni nemají špatná auta“ a Hamilton, „v současné fázi jeho věku, se dostal z formy“.
I když uznává Hamiltonovu genialitu a rekordy, zdůrazňuje, že „hodiny tikají“, což může být problém vzhledem k přirozenému stárnutí. Coulthard dodává, že jestli Ferrari dokáže Hamiltona vrátit na vrchol, se teprve ukáže, ale považuje to za „dost znepokojující“.
„Vím, že je to kontroverzní, protože je to sedminásobný mistr světa a skutečný stroj na vítězství, ale takového Lewise jsem ve formuli 1 ještě neviděl.“
„V kvalifikaci byl poražen. Velikáni ale vždy někde najdou rychlost, aby vymáčkli kvalifikační kolo, když na tom opravdu záleží.“
David Coulthard poukázal na to, že příchod Hamiltona do Ferrari přitáhl obrovskou pozornost, což pozitivně ovlivnilo hodnotu akcií týmu. Přesto upozornil, že „stopky nelžou“, a aktuální výkony Hamiltona v oblasti časů na kolo nejsou uspokojivé, což vyvolává obavy. „Ferrari s ním podepsalo na začátku roku a všichni pak byli nadšení. Akcie Ferrari vystřelily nahoru tak rychle, že už pravděpodobně vymazaly všechny náklady na příchod Lewise a Vasseur ho samozřejmě dobře zná. Formule 1 ale zůstává sportem, který je značně závislý na datech.“
Coulthard zároveň naznačil, že změna týmu by mohla Hamiltonovi prospět podobně jako „oblékání obleku Supermana“, což by mohlo vést k novému vzrušujícímu období v jeho kariéře.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.