Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
David Coulthard vyjádřil obavy ohledně výkonnosti Lewise Hamiltona v roce 2024. Přestože Hamilton skončil s relativně malým bodovým rozdílem za týmovým kolegou Georgem Russellem, statistiky hovoří jasně – Russel v kvalifikacích dominoval 19:5, což naznačuje, že Hamilton čelí větším výzvám. Tento rozdíl ve formě během kvalifikací a celkové výkonnosti vyvolává otázky o tom, zda je Hamilton stále na vrcholu své kariéry, nebo zda se jeho výkonnost začíná zhoršovat.
David Coulthard komentoval Hamiltonovu aktuální formu a ztrátu nadvlády ve srovnání s Georgem Russellem v televizi Channel 4 slovy: „Lewis je vítězný stroj, překonal všechny rekordy, ale tohle není osobnostní soutěž, není to soutěž názorů. Je to soutěž založená na datech.“
Podle Coultharda „velikáni nemají špatná auta“ a Hamilton, „v současné fázi jeho věku, se dostal z formy“.
I když uznává Hamiltonovu genialitu a rekordy, zdůrazňuje, že „hodiny tikají“, což může být problém vzhledem k přirozenému stárnutí. Coulthard dodává, že jestli Ferrari dokáže Hamiltona vrátit na vrchol, se teprve ukáže, ale považuje to za „dost znepokojující“.
„Vím, že je to kontroverzní, protože je to sedminásobný mistr světa a skutečný stroj na vítězství, ale takového Lewise jsem ve formuli 1 ještě neviděl.“
„V kvalifikaci byl poražen. Velikáni ale vždy někde najdou rychlost, aby vymáčkli kvalifikační kolo, když na tom opravdu záleží.“
David Coulthard poukázal na to, že příchod Hamiltona do Ferrari přitáhl obrovskou pozornost, což pozitivně ovlivnilo hodnotu akcií týmu. Přesto upozornil, že „stopky nelžou“, a aktuální výkony Hamiltona v oblasti časů na kolo nejsou uspokojivé, což vyvolává obavy. „Ferrari s ním podepsalo na začátku roku a všichni pak byli nadšení. Akcie Ferrari vystřelily nahoru tak rychle, že už pravděpodobně vymazaly všechny náklady na příchod Lewise a Vasseur ho samozřejmě dobře zná. Formule 1 ale zůstává sportem, který je značně závislý na datech.“
Coulthard zároveň naznačil, že změna týmu by mohla Hamiltonovi prospět podobně jako „oblékání obleku Supermana“, což by mohlo vést k novému vzrušujícímu období v jeho kariéře.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.