Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
David Coulthard vyjádřil obavy ohledně výkonnosti Lewise Hamiltona v roce 2024. Přestože Hamilton skončil s relativně malým bodovým rozdílem za týmovým kolegou Georgem Russellem, statistiky hovoří jasně – Russel v kvalifikacích dominoval 19:5, což naznačuje, že Hamilton čelí větším výzvám. Tento rozdíl ve formě během kvalifikací a celkové výkonnosti vyvolává otázky o tom, zda je Hamilton stále na vrcholu své kariéry, nebo zda se jeho výkonnost začíná zhoršovat.
David Coulthard komentoval Hamiltonovu aktuální formu a ztrátu nadvlády ve srovnání s Georgem Russellem v televizi Channel 4 slovy: „Lewis je vítězný stroj, překonal všechny rekordy, ale tohle není osobnostní soutěž, není to soutěž názorů. Je to soutěž založená na datech.“
Podle Coultharda „velikáni nemají špatná auta“ a Hamilton, „v současné fázi jeho věku, se dostal z formy“.
I když uznává Hamiltonovu genialitu a rekordy, zdůrazňuje, že „hodiny tikají“, což může být problém vzhledem k přirozenému stárnutí. Coulthard dodává, že jestli Ferrari dokáže Hamiltona vrátit na vrchol, se teprve ukáže, ale považuje to za „dost znepokojující“.
„Vím, že je to kontroverzní, protože je to sedminásobný mistr světa a skutečný stroj na vítězství, ale takového Lewise jsem ve formuli 1 ještě neviděl.“
„V kvalifikaci byl poražen. Velikáni ale vždy někde najdou rychlost, aby vymáčkli kvalifikační kolo, když na tom opravdu záleží.“
David Coulthard poukázal na to, že příchod Hamiltona do Ferrari přitáhl obrovskou pozornost, což pozitivně ovlivnilo hodnotu akcií týmu. Přesto upozornil, že „stopky nelžou“, a aktuální výkony Hamiltona v oblasti časů na kolo nejsou uspokojivé, což vyvolává obavy. „Ferrari s ním podepsalo na začátku roku a všichni pak byli nadšení. Akcie Ferrari vystřelily nahoru tak rychle, že už pravděpodobně vymazaly všechny náklady na příchod Lewise a Vasseur ho samozřejmě dobře zná. Formule 1 ale zůstává sportem, který je značně závislý na datech.“
Coulthard zároveň naznačil, že změna týmu by mohla Hamiltonovi prospět podobně jako „oblékání obleku Supermana“, což by mohlo vést k novému vzrušujícímu období v jeho kariéře.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.