Že je Formule 1 z velké části byznys na hodně vysoké úrovni, to je dostatečně známo. Převzetím mateřské společnosti Formula One Group americkým gigantem Liberty Media se začínají otevírat i další možnosti obchodu.
Liberty Media už dříve nabídla týmům působícím ve Formuli 1 možnost investovat do Formula One Group, ale zatím se nikdo nerozhoupal k tomu, aby nějakou transakci provedl. Při této příležitosti se také hovořilo o oficiálním dodavateli pneumatik pro šampionát F1, jemuž prý byla podobná nabídka také učiněna. Generální ředitel Pirelli Marco Tronchetti Provera však u příležitosti GP Monaka uvedl, že k ničemu podobnému nedošlo.
"Nikdo nám podobnou možnost nenabídl a ani my jsme o nic takového neprojevili zájem. Jsme součástí Formule 1, ale nikoli na finanční úrovni. Naše zapojení do této oblasti spočívá v technologické a marketingové stránce. Nevidíme tedy potřebu kapitálové účasti. Nicméně můžeme potvrdit, že Formuli 1 zůstaneme věrní, protože jde o nejatraktivnější motoristický sport na světě," prohlásil Provera s tím, že je na případnou další spolupráci s Liberty Media připraven. "Samozřejmě tu je možnost spolupráce na vyšší úrovni s novými vlastníky F1, ačkoliv Bernie Ecclestone byl vždy mým dobrým přítelem."
Naším cílem je spokojený pilot - i divákU příležitosti debaty o výše uvedeném tématu byl Provera dotázán, zda by jako zástupce pneumatikářské firmy přivítal "válku dodavatelů". Devětašedesátiletý Miláňan v tom žádnou překážku nevidí a přistupuje k případné změně značně sebevědomě.
"Na případnou konkurenci jsme připraveni, navíc z ní obavy nemáme, protože když bojujeme s někým dalším, obvykle vyhráváme," prohlásil Provera a dodal, že dle jeho názoru Pirelli dobře splnilo očekávání pilotů ohledně pneumatik ve spojení s novými předpisy pro rok 2017.
"Pokud jsou piloti spokojení, je to důkaz, že jsme odvedli dobrou práci. Ale nechceme usnout na vavřínech, pro rok 2018 plánujeme zajistit ještě větší zábavu pro piloty i diváky," slibuje ve svém prohlášení po závodě v Monaku Provera. Na jeho slova ostatně navázal Mario Isola:
"Ačkoliv bylo jasné, že v Monaku je strategie jedné zastávky ideální, bylo tu velmi široké spektrum možností, kdy ji jednotlivé týmy byly připraveny realizovat, což bylo po celou dobu závodu zřejmé. Jak jsme očekávali, opotřebení pneumatik bylo nízké, což dovolilo dlouhé stinty, dokonce na ultraměkké směsi, přestože teplota v Monaku byla poměrně vysoká," (trať až 50°C,) vyjádřil se Isola po závodě.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.