Že je Formule 1 z velké části byznys na hodně vysoké úrovni, to je dostatečně známo. Převzetím mateřské společnosti Formula One Group americkým gigantem Liberty Media se začínají otevírat i další možnosti obchodu.
Liberty Media už dříve nabídla týmům působícím ve Formuli 1 možnost investovat do Formula One Group, ale zatím se nikdo nerozhoupal k tomu, aby nějakou transakci provedl. Při této příležitosti se také hovořilo o oficiálním dodavateli pneumatik pro šampionát F1, jemuž prý byla podobná nabídka také učiněna. Generální ředitel Pirelli Marco Tronchetti Provera však u příležitosti GP Monaka uvedl, že k ničemu podobnému nedošlo.
"Nikdo nám podobnou možnost nenabídl a ani my jsme o nic takového neprojevili zájem. Jsme součástí Formule 1, ale nikoli na finanční úrovni. Naše zapojení do této oblasti spočívá v technologické a marketingové stránce. Nevidíme tedy potřebu kapitálové účasti. Nicméně můžeme potvrdit, že Formuli 1 zůstaneme věrní, protože jde o nejatraktivnější motoristický sport na světě," prohlásil Provera s tím, že je na případnou další spolupráci s Liberty Media připraven. "Samozřejmě tu je možnost spolupráce na vyšší úrovni s novými vlastníky F1, ačkoliv Bernie Ecclestone byl vždy mým dobrým přítelem."
Naším cílem je spokojený pilot - i divákU příležitosti debaty o výše uvedeném tématu byl Provera dotázán, zda by jako zástupce pneumatikářské firmy přivítal "válku dodavatelů". Devětašedesátiletý Miláňan v tom žádnou překážku nevidí a přistupuje k případné změně značně sebevědomě.
"Na případnou konkurenci jsme připraveni, navíc z ní obavy nemáme, protože když bojujeme s někým dalším, obvykle vyhráváme," prohlásil Provera a dodal, že dle jeho názoru Pirelli dobře splnilo očekávání pilotů ohledně pneumatik ve spojení s novými předpisy pro rok 2017.
"Pokud jsou piloti spokojení, je to důkaz, že jsme odvedli dobrou práci. Ale nechceme usnout na vavřínech, pro rok 2018 plánujeme zajistit ještě větší zábavu pro piloty i diváky," slibuje ve svém prohlášení po závodě v Monaku Provera. Na jeho slova ostatně navázal Mario Isola:
"Ačkoliv bylo jasné, že v Monaku je strategie jedné zastávky ideální, bylo tu velmi široké spektrum možností, kdy ji jednotlivé týmy byly připraveny realizovat, což bylo po celou dobu závodu zřejmé. Jak jsme očekávali, opotřebení pneumatik bylo nízké, což dovolilo dlouhé stinty, dokonce na ultraměkké směsi, přestože teplota v Monaku byla poměrně vysoká," (trať až 50°C,) vyjádřil se Isola po závodě.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.