Ačkoliv se monopost čtvrtého nejlepšího týmu minulé sezóny fanouškům příliš nepozdává, může tu platit ono tradiční - není důležité, jak bude auto vypadat, ale jak bude úspěšné. A právě první krok mohou už příští týden ukázat piloti při prvním předsezónním testu.
Tým se s rozpisem nijak netajil, první návrh už byl k mání den před slavnostním předvedením vozu Force VJM10 Mercedes, tedy 21. února. Obsazení jednotlivých dnů není žádným překvapením, možná snad pro někoho bude pouze epizodní přítomnost třetího pilota, ale dá se to vysvětlit tím, že se zbrusu nové vozy postavené podle pravidel zavedených před sezónou 2017 musí opravdu řádně vyzkoušet. A nikde není řečeno, že vše půjde jak po drátku.
První testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
27. 2. 2017: Sergio Pérez28. 2. 2017: Esteban Ocon 1. 3. 2017: Alfonso Celis 2. 3. 2017: Pérez/Ocon
Pořadatelé v Barceloně budou vycházet z povětrnostních podmínek na okruhu - pokud ani jeden z prvních tří dnů nebude deštivý, ve čtvrtek 2. 3. chystají test na uměle zavlažované trati. Force India v tomto případě bude rozhodovat podle momentální situace.
Druhá testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
7. 3. 2017: Esteban Ocon 8. 3. 2017: Sergio Pérez 9. 3. 2017: Esteban Ocon10. 3. 2017: Sergio Pérez
Oba testy jsou naplánovány od pondělí do čtvrtka a s ohledem na výše zmíněnou skutečnost se dá předpokládat, že budou chtít využít každou příležitost, aby se plně seznámily s chováním vozů podle nových předpisů. Fanoušci i odborníci jsou zvědaví, zda opravdu nastane významný rozdíl v časech - podle prognóz by vozy měly být rychlejší o 3 - 5 vteřin.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.