Ačkoliv se monopost čtvrtého nejlepšího týmu minulé sezóny fanouškům příliš nepozdává, může tu platit ono tradiční - není důležité, jak bude auto vypadat, ale jak bude úspěšné. A právě první krok mohou už příští týden ukázat piloti při prvním předsezónním testu.
Tým se s rozpisem nijak netajil, první návrh už byl k mání den před slavnostním předvedením vozu Force VJM10 Mercedes, tedy 21. února. Obsazení jednotlivých dnů není žádným překvapením, možná snad pro někoho bude pouze epizodní přítomnost třetího pilota, ale dá se to vysvětlit tím, že se zbrusu nové vozy postavené podle pravidel zavedených před sezónou 2017 musí opravdu řádně vyzkoušet. A nikde není řečeno, že vše půjde jak po drátku.
První testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
27. 2. 2017: Sergio Pérez28. 2. 2017: Esteban Ocon 1. 3. 2017: Alfonso Celis 2. 3. 2017: Pérez/Ocon
Pořadatelé v Barceloně budou vycházet z povětrnostních podmínek na okruhu - pokud ani jeden z prvních tří dnů nebude deštivý, ve čtvrtek 2. 3. chystají test na uměle zavlažované trati. Force India v tomto případě bude rozhodovat podle momentální situace.
Druhá testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
7. 3. 2017: Esteban Ocon 8. 3. 2017: Sergio Pérez 9. 3. 2017: Esteban Ocon10. 3. 2017: Sergio Pérez
Oba testy jsou naplánovány od pondělí do čtvrtka a s ohledem na výše zmíněnou skutečnost se dá předpokládat, že budou chtít využít každou příležitost, aby se plně seznámily s chováním vozů podle nových předpisů. Fanoušci i odborníci jsou zvědaví, zda opravdu nastane významný rozdíl v časech - podle prognóz by vozy měly být rychlejší o 3 - 5 vteřin.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.