Ačkoliv se monopost čtvrtého nejlepšího týmu minulé sezóny fanouškům příliš nepozdává, může tu platit ono tradiční - není důležité, jak bude auto vypadat, ale jak bude úspěšné. A právě první krok mohou už příští týden ukázat piloti při prvním předsezónním testu.
Tým se s rozpisem nijak netajil, první návrh už byl k mání den před slavnostním předvedením vozu Force VJM10 Mercedes, tedy 21. února. Obsazení jednotlivých dnů není žádným překvapením, možná snad pro někoho bude pouze epizodní přítomnost třetího pilota, ale dá se to vysvětlit tím, že se zbrusu nové vozy postavené podle pravidel zavedených před sezónou 2017 musí opravdu řádně vyzkoušet. A nikde není řečeno, že vše půjde jak po drátku.
První testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
27. 2. 2017: Sergio Pérez28. 2. 2017: Esteban Ocon 1. 3. 2017: Alfonso Celis 2. 3. 2017: Pérez/Ocon
Pořadatelé v Barceloně budou vycházet z povětrnostních podmínek na okruhu - pokud ani jeden z prvních tří dnů nebude deštivý, ve čtvrtek 2. 3. chystají test na uměle zavlažované trati. Force India v tomto případě bude rozhodovat podle momentální situace.
Druhá testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
7. 3. 2017: Esteban Ocon 8. 3. 2017: Sergio Pérez 9. 3. 2017: Esteban Ocon10. 3. 2017: Sergio Pérez
Oba testy jsou naplánovány od pondělí do čtvrtka a s ohledem na výše zmíněnou skutečnost se dá předpokládat, že budou chtít využít každou příležitost, aby se plně seznámily s chováním vozů podle nových předpisů. Fanoušci i odborníci jsou zvědaví, zda opravdu nastane významný rozdíl v časech - podle prognóz by vozy měly být rychlejší o 3 - 5 vteřin.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.