Ačkoliv se monopost čtvrtého nejlepšího týmu minulé sezóny fanouškům příliš nepozdává, může tu platit ono tradiční - není důležité, jak bude auto vypadat, ale jak bude úspěšné. A právě první krok mohou už příští týden ukázat piloti při prvním předsezónním testu.
Tým se s rozpisem nijak netajil, první návrh už byl k mání den před slavnostním předvedením vozu Force VJM10 Mercedes, tedy 21. února. Obsazení jednotlivých dnů není žádným překvapením, možná snad pro někoho bude pouze epizodní přítomnost třetího pilota, ale dá se to vysvětlit tím, že se zbrusu nové vozy postavené podle pravidel zavedených před sezónou 2017 musí opravdu řádně vyzkoušet. A nikde není řečeno, že vše půjde jak po drátku.
První testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
27. 2. 2017: Sergio Pérez28. 2. 2017: Esteban Ocon 1. 3. 2017: Alfonso Celis 2. 3. 2017: Pérez/Ocon
Pořadatelé v Barceloně budou vycházet z povětrnostních podmínek na okruhu - pokud ani jeden z prvních tří dnů nebude deštivý, ve čtvrtek 2. 3. chystají test na uměle zavlažované trati. Force India v tomto případě bude rozhodovat podle momentální situace.
Druhá testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
7. 3. 2017: Esteban Ocon 8. 3. 2017: Sergio Pérez 9. 3. 2017: Esteban Ocon10. 3. 2017: Sergio Pérez
Oba testy jsou naplánovány od pondělí do čtvrtka a s ohledem na výše zmíněnou skutečnost se dá předpokládat, že budou chtít využít každou příležitost, aby se plně seznámily s chováním vozů podle nových předpisů. Fanoušci i odborníci jsou zvědaví, zda opravdu nastane významný rozdíl v časech - podle prognóz by vozy měly být rychlejší o 3 - 5 vteřin.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.