Ačkoliv se monopost čtvrtého nejlepšího týmu minulé sezóny fanouškům příliš nepozdává, může tu platit ono tradiční - není důležité, jak bude auto vypadat, ale jak bude úspěšné. A právě první krok mohou už příští týden ukázat piloti při prvním předsezónním testu.
Tým se s rozpisem nijak netajil, první návrh už byl k mání den před slavnostním předvedením vozu Force VJM10 Mercedes, tedy 21. února. Obsazení jednotlivých dnů není žádným překvapením, možná snad pro někoho bude pouze epizodní přítomnost třetího pilota, ale dá se to vysvětlit tím, že se zbrusu nové vozy postavené podle pravidel zavedených před sezónou 2017 musí opravdu řádně vyzkoušet. A nikde není řečeno, že vše půjde jak po drátku.
První testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
27. 2. 2017: Sergio Pérez28. 2. 2017: Esteban Ocon 1. 3. 2017: Alfonso Celis 2. 3. 2017: Pérez/Ocon
Pořadatelé v Barceloně budou vycházet z povětrnostních podmínek na okruhu - pokud ani jeden z prvních tří dnů nebude deštivý, ve čtvrtek 2. 3. chystají test na uměle zavlažované trati. Force India v tomto případě bude rozhodovat podle momentální situace.
Druhá testovací sada - okruh Circuit de Catalunya (Španělsko):
7. 3. 2017: Esteban Ocon 8. 3. 2017: Sergio Pérez 9. 3. 2017: Esteban Ocon10. 3. 2017: Sergio Pérez
Oba testy jsou naplánovány od pondělí do čtvrtka a s ohledem na výše zmíněnou skutečnost se dá předpokládat, že budou chtít využít každou příležitost, aby se plně seznámily s chováním vozů podle nových předpisů. Fanoušci i odborníci jsou zvědaví, zda opravdu nastane významný rozdíl v časech - podle prognóz by vozy měly být rychlejší o 3 - 5 vteřin.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.