Pirelli od roku 2011 výhradně zásobuje startovní pole Formule 1, byl to tehdy jeho čtvrtý vstup do tohoto prostředí. Letos zahajuje italská firma jubilejní 25. sezónu a hodně si od ní slibuje.
Potvrdil to výkonný ředitel italské značky Marco Tronchetti Provera. Podle jeho názoru je Pirelli navýsost spokojené se svou účastí ve Formuli 1 a v současnosti se těší na "velmi důležitou výzvu", kterou přinášejí nové předpisy, které se přímo dotýkají i výrobce pneumatik. Zdůraznil, že v minulosti se firma nevyvarovala některých problémů, ale jinak nahlíží na své účinkování v F1 pozitivně.
"Formule 1 dala Pirelli šanci ukázat, čeho jsme schopní a že jsme společností s dobrým výhledem do budoucna. Z hlediska finančního jsou výsledky naší spolupráce s mistrovstvím světa více než uspokojivé. Bylo nutné překonávat nejrůznější obtíže, ale Pirelli bezesporu přispělo k úspěchu Formule 1, současně jsme pak demonstrovali naše schopnosti," svěřil se Provera rozhlasové stanici Rai Gr Parlamento.
Pirelli bylo u samotného začátku historie oficiálního mistrovství světa F1 a na pneumatikách této značky vyhrál Farina i první závod - Grand Prix Velké Británie. Poprvé se Italové stáhli z F1 po sezóně 1958, následovaly tři návraty. Doposud má na svém kontě 157 vítězných Grand Prix, což ho řadí na celkově třetí místo za Bridgestone a na hony vzdálenou značku GoodYear. Ovšem s ohledem na výhradní dodávky se už letos Italové před Bridgestone dostanou ještě před koncem sezóny, protože jim k tomu chybí 19 vítězných závodů.
Provera je nadšen novými pravidly, třebaže se ke změnám ve vedení Formule 1 vyjádřil spíše zdrženlivě. "Uvidíme, co se s příchodem nových majitelů změní, ale vidím jako nepravděpodobné, že by to v nejbližších třech letech byly nějaké radikální změny. Nová sezóna nás staví před velmi důležitý úkol - musíme zvládnout přípravu nových, rychlejších pneumatik, o několik vteřin na kolo. Technologický odstup je opravdu obrovský, ale naše příprava je v plném proudu a jsme si vědomi, že naše práce je velmi důležitá," dodává Provera.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.