Pirelli od roku 2011 výhradně zásobuje startovní pole Formule 1, byl to tehdy jeho čtvrtý vstup do tohoto prostředí. Letos zahajuje italská firma jubilejní 25. sezónu a hodně si od ní slibuje.
Potvrdil to výkonný ředitel italské značky Marco Tronchetti Provera. Podle jeho názoru je Pirelli navýsost spokojené se svou účastí ve Formuli 1 a v současnosti se těší na "velmi důležitou výzvu", kterou přinášejí nové předpisy, které se přímo dotýkají i výrobce pneumatik. Zdůraznil, že v minulosti se firma nevyvarovala některých problémů, ale jinak nahlíží na své účinkování v F1 pozitivně.
"Formule 1 dala Pirelli šanci ukázat, čeho jsme schopní a že jsme společností s dobrým výhledem do budoucna. Z hlediska finančního jsou výsledky naší spolupráce s mistrovstvím světa více než uspokojivé. Bylo nutné překonávat nejrůznější obtíže, ale Pirelli bezesporu přispělo k úspěchu Formule 1, současně jsme pak demonstrovali naše schopnosti," svěřil se Provera rozhlasové stanici Rai Gr Parlamento.
Pirelli bylo u samotného začátku historie oficiálního mistrovství světa F1 a na pneumatikách této značky vyhrál Farina i první závod - Grand Prix Velké Británie. Poprvé se Italové stáhli z F1 po sezóně 1958, následovaly tři návraty. Doposud má na svém kontě 157 vítězných Grand Prix, což ho řadí na celkově třetí místo za Bridgestone a na hony vzdálenou značku GoodYear. Ovšem s ohledem na výhradní dodávky se už letos Italové před Bridgestone dostanou ještě před koncem sezóny, protože jim k tomu chybí 19 vítězných závodů.
Provera je nadšen novými pravidly, třebaže se ke změnám ve vedení Formule 1 vyjádřil spíše zdrženlivě. "Uvidíme, co se s příchodem nových majitelů změní, ale vidím jako nepravděpodobné, že by to v nejbližších třech letech byly nějaké radikální změny. Nová sezóna nás staví před velmi důležitý úkol - musíme zvládnout přípravu nových, rychlejších pneumatik, o několik vteřin na kolo. Technologický odstup je opravdu obrovský, ale naše příprava je v plném proudu a jsme si vědomi, že naše práce je velmi důležitá," dodává Provera.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.