Pirelli od roku 2011 výhradně zásobuje startovní pole Formule 1, byl to tehdy jeho čtvrtý vstup do tohoto prostředí. Letos zahajuje italská firma jubilejní 25. sezónu a hodně si od ní slibuje.
Potvrdil to výkonný ředitel italské značky Marco Tronchetti Provera. Podle jeho názoru je Pirelli navýsost spokojené se svou účastí ve Formuli 1 a v současnosti se těší na "velmi důležitou výzvu", kterou přinášejí nové předpisy, které se přímo dotýkají i výrobce pneumatik. Zdůraznil, že v minulosti se firma nevyvarovala některých problémů, ale jinak nahlíží na své účinkování v F1 pozitivně.
"Formule 1 dala Pirelli šanci ukázat, čeho jsme schopní a že jsme společností s dobrým výhledem do budoucna. Z hlediska finančního jsou výsledky naší spolupráce s mistrovstvím světa více než uspokojivé. Bylo nutné překonávat nejrůznější obtíže, ale Pirelli bezesporu přispělo k úspěchu Formule 1, současně jsme pak demonstrovali naše schopnosti," svěřil se Provera rozhlasové stanici Rai Gr Parlamento.
Pirelli bylo u samotného začátku historie oficiálního mistrovství světa F1 a na pneumatikách této značky vyhrál Farina i první závod - Grand Prix Velké Británie. Poprvé se Italové stáhli z F1 po sezóně 1958, následovaly tři návraty. Doposud má na svém kontě 157 vítězných Grand Prix, což ho řadí na celkově třetí místo za Bridgestone a na hony vzdálenou značku GoodYear. Ovšem s ohledem na výhradní dodávky se už letos Italové před Bridgestone dostanou ještě před koncem sezóny, protože jim k tomu chybí 19 vítězných závodů.
Provera je nadšen novými pravidly, třebaže se ke změnám ve vedení Formule 1 vyjádřil spíše zdrženlivě. "Uvidíme, co se s příchodem nových majitelů změní, ale vidím jako nepravděpodobné, že by to v nejbližších třech letech byly nějaké radikální změny. Nová sezóna nás staví před velmi důležitý úkol - musíme zvládnout přípravu nových, rychlejších pneumatik, o několik vteřin na kolo. Technologický odstup je opravdu obrovský, ale naše příprava je v plném proudu a jsme si vědomi, že naše práce je velmi důležitá," dodává Provera.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.