S týmem Manor už to bylo několikrát nahnuté, ale letos se zdálo, že by se mohlo blýsknout na lepší časy. Wehrleinovo desáté místo v Rakousku dávalo týmu dlouho naději na nepřehlédnutelné prize money, ale nakonec byl úspěšnější Sauber.
Nyní se zdá, že nastává další krušné období týmu, jehož historie je protkána mnoha dramaty. Nyní dochází na další kritický bod v jeho existenci. Na společnost Just Racing Services Ltd., která tým Manor provozuje, byla uvalena nucená správa. V pátek ráno svolalo vedení zaměstnance do továrny v Banbury, aby je informovalo o neúspěšném jednání ohledně hledání nových investorů.
"Tým učinil od počátku roku 2015 pod novým majitelem významný pokrok, jehož vrcholem byl zisk mistrovského bodu v Grand Prix Rakouska 2016. Provozování týmu F1 však vyžaduje značné průběžné investice. V posledních měsících týmový management intenzivně usiloval o získání nových finančních partnerů, aby se podařilo zajistit dlouhodobé působení týmu, ale bohužel se to ve stanovené lhůtě nepodařilo. Protože nebyla žádná jiná eventualita, muselo následovat uvalení nucené správy na společnost Just Racing Services Ltd. V současné době probíhá posuzování dalších možností," uvedl správce Geoff Rowley s tím, že ohledně případného propuštění 212 zaměstnanců týmu nebyly zatím podniknuty žádné kroky. Zároveň připustil, že s ohledem na blížící se termín prvního závodu sezóny 2017 je na případně řešení velmi málo času.
"Případná další účast týmu v šampionátu je závislá na výsledku správního procesu a všech souvisejících jednání se zúčastněnými stranami, ovšem možnosti jsou velmi omezené. Prozatím nedošlo k žádnému propouštění zaměstnancům a všem byly uhrazeny jejich pohledávky vázané k poslednímu prosinci 2016. Další osud personálu je závislý na skutečnosti, zda se v uvedené době podaří zajistit nové investice, pak by pokračoval přezkum nastálé finanční situace," dodává Rowley.
Fizpatrick: Osudná BrazílieStephen Fitzpatrick už dříve hovořil o skutečnosti, že pokud by Manor dokázal uhájit desáté místo v Poháru konstruktérů a získal pro tým důležité prize money, k podobné situaci by nedošlo. Dokonce zmiňuje velmi blízkou dohodu se skupinou asijských investorů, ovšem Grand Prix Brazílie a ztráta desáté příčky v Poháru konstruktérů všechno změnila.
"Rozhodnutí o uvalení nucené správy na Manor je hořkým koncem dvouleté cesty. Po celý uplynulý rok jsme vedli jednání s několika skupinami investorů a v prosinci jsme uzavřeli předběžnou dohodu ohledně podmínek prodeje týmu asijskému investičnímu konsorciu. Bohužel než mohla být transakce dokončena, vypršel čas. Nechtěli jsme opakovat minulé chyby, v roce 2015 jsme se rozhodli nevstoupit do sezóny, pokud bychom neměli jistotu, že ji celou dokončíme. Proto došlo k velice těžkému rozhodnutí nechat uvalit na tým nucenou zprávu," vysvětluje nynější kroky Fitzpatrick.
Podle upřesnění Manoru se zamýšlená investice s asijskými investory zhroutila, protože se nepodařilo dosáhnout potvrzení v takovém čase, aby neexistovala varianta, že by byla ohrožena otázka závodní přítomnosti Manoru v roce 2017. Pokud by tým na startovním roštu chyběl, opět by počet účastníků klesl na dvacet a ze hry by vypadlo několik adeptů na případné udržení nebo vstup do F1.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.