S týmem Manor už to bylo několikrát nahnuté, ale letos se zdálo, že by se mohlo blýsknout na lepší časy. Wehrleinovo desáté místo v Rakousku dávalo týmu dlouho naději na nepřehlédnutelné prize money, ale nakonec byl úspěšnější Sauber.
Nyní se zdá, že nastává další krušné období týmu, jehož historie je protkána mnoha dramaty. Nyní dochází na další kritický bod v jeho existenci. Na společnost Just Racing Services Ltd., která tým Manor provozuje, byla uvalena nucená správa. V pátek ráno svolalo vedení zaměstnance do továrny v Banbury, aby je informovalo o neúspěšném jednání ohledně hledání nových investorů.
"Tým učinil od počátku roku 2015 pod novým majitelem významný pokrok, jehož vrcholem byl zisk mistrovského bodu v Grand Prix Rakouska 2016. Provozování týmu F1 však vyžaduje značné průběžné investice. V posledních měsících týmový management intenzivně usiloval o získání nových finančních partnerů, aby se podařilo zajistit dlouhodobé působení týmu, ale bohužel se to ve stanovené lhůtě nepodařilo. Protože nebyla žádná jiná eventualita, muselo následovat uvalení nucené správy na společnost Just Racing Services Ltd. V současné době probíhá posuzování dalších možností," uvedl správce Geoff Rowley s tím, že ohledně případného propuštění 212 zaměstnanců týmu nebyly zatím podniknuty žádné kroky. Zároveň připustil, že s ohledem na blížící se termín prvního závodu sezóny 2017 je na případně řešení velmi málo času.
"Případná další účast týmu v šampionátu je závislá na výsledku správního procesu a všech souvisejících jednání se zúčastněnými stranami, ovšem možnosti jsou velmi omezené. Prozatím nedošlo k žádnému propouštění zaměstnancům a všem byly uhrazeny jejich pohledávky vázané k poslednímu prosinci 2016. Další osud personálu je závislý na skutečnosti, zda se v uvedené době podaří zajistit nové investice, pak by pokračoval přezkum nastálé finanční situace," dodává Rowley.
Fizpatrick: Osudná BrazílieStephen Fitzpatrick už dříve hovořil o skutečnosti, že pokud by Manor dokázal uhájit desáté místo v Poháru konstruktérů a získal pro tým důležité prize money, k podobné situaci by nedošlo. Dokonce zmiňuje velmi blízkou dohodu se skupinou asijských investorů, ovšem Grand Prix Brazílie a ztráta desáté příčky v Poháru konstruktérů všechno změnila.
"Rozhodnutí o uvalení nucené správy na Manor je hořkým koncem dvouleté cesty. Po celý uplynulý rok jsme vedli jednání s několika skupinami investorů a v prosinci jsme uzavřeli předběžnou dohodu ohledně podmínek prodeje týmu asijskému investičnímu konsorciu. Bohužel než mohla být transakce dokončena, vypršel čas. Nechtěli jsme opakovat minulé chyby, v roce 2015 jsme se rozhodli nevstoupit do sezóny, pokud bychom neměli jistotu, že ji celou dokončíme. Proto došlo k velice těžkému rozhodnutí nechat uvalit na tým nucenou zprávu," vysvětluje nynější kroky Fitzpatrick.
Podle upřesnění Manoru se zamýšlená investice s asijskými investory zhroutila, protože se nepodařilo dosáhnout potvrzení v takovém čase, aby neexistovala varianta, že by byla ohrožena otázka závodní přítomnosti Manoru v roce 2017. Pokud by tým na startovním roštu chyběl, opět by počet účastníků klesl na dvacet a ze hry by vypadlo několik adeptů na případné udržení nebo vstup do F1.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.