Nejen na špici se piloti občas "nepotkají" v té nejlepší konstelaci. Stačí vzpomenout na GP Monaka a škodu v týmu Sauber. Tým Manor se tak často do hledáčku médií nedostává, ale poslední dny je tomu jinak, i proto se obrátila pozornost jeho počínání v Německu.
Po té sympatičtější stránce se o zviditelnění Manoru stará Pascal Wehrlein. především jeho bodový zisk v Rakousku vyvolal "mini-Manor-manii" a vzrůstající zájem. Pak ale přišly spekulace o výměně Harjanta a dohady o jeho účasti v německém závodě. Jestli se tato skutečnost promítla do Riova výkonu na Hockenheimringu, těžko říci, nicméně faktem je, že v rané fázi závodu došlo ke vzájemné kolizi mezi oběma piloty stáje a asijský pilot byl v incidentu v zatáčce 6 namočen o něco více. Přesto, že jeho týmový kolega nepůsobil nijak rozzlobeným dojmem.
"Vlastně se nic nestalo, zkusil to vnitřkem, dotkl se mého kola a bylo to. Domnívám se, že v tom nebyl úmysl. Neměl jsem s tím žádný problém. Mohlo to samozřejmě dopadnout podstatně hůř, ale na mém voze se nic zásadního nestalo, Rio měl drobně poškozené přední křídlo a s tím se dalo závodit," popisuje situaci Pascal Wehrlein.
Sám Harjanto přišel s názorem, že poškození spoileru nevzalo týmu šanci bojovovat se Saubery, byl rád, že jeho kontakt s Wehrleinem skončil takhle, protože kolize by nejspíš vážněji poškodila oba vozy. "Od začátku závodu jsem se snažil vylepšit si pozici a před zatáčkou 6 jsem myslel, že jsem rychlejší, proto jsem se rozhodl do ní naplánovat předjížděcí manévr. Využil jsem DRS, chystal se zaútočit, ale najednou jsem viděl, že Pascal už zatáčí do "šestky" a já náhle neměl místo. Šel jsem na brzdy, aby nedošlo ke kolizi, ale kolidoval jsem s jeho pravou zadní pneumatikou. Nebýt toho, možná jsem se umístil lépe a ke konci závodu se opět dostal do blízkosti Pascala. Ale s oním poškozením levé koncovky křídla jsem nějaký čas ztratil, navíc jsem poměrně brzy stavěl v boxech. Rozhodli jsme se kvůli úspoře času křídlo neměnit, ani v dalších zastávkách," vysvětluje Harjanto.
Druhý pilot Manoru v těchto dnech prožívá stav nejistoty, protože jeho sedačka je v ohrožení. Mohla by případná vina na kolizi být rozhodující nebo alespoň přitěžující okolností? Harjanto sám se vinen necítí. "Držel jsem si vnitřní stopu a nevím, jestli mě Pascal viděl. Zatáčel a já dělal všechno proto, abych do něj nenarazil, proto jsem tvrdě brzdil, jak to jenom šlo. Pokud něco takového uděláte, zablokuje se vám přední kolo a pak už nemůžete víc udělat. Naštěstí to skončilo jenom lehkým poškozením spoileru o jeho kolo, což je podstatně lepší, než aby závod pro oba skončil," dodává Harjanto.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.