Nejen na špici se piloti občas "nepotkají" v té nejlepší konstelaci. Stačí vzpomenout na GP Monaka a škodu v týmu Sauber. Tým Manor se tak často do hledáčku médií nedostává, ale poslední dny je tomu jinak, i proto se obrátila pozornost jeho počínání v Německu.
Po té sympatičtější stránce se o zviditelnění Manoru stará Pascal Wehrlein. především jeho bodový zisk v Rakousku vyvolal "mini-Manor-manii" a vzrůstající zájem. Pak ale přišly spekulace o výměně Harjanta a dohady o jeho účasti v německém závodě. Jestli se tato skutečnost promítla do Riova výkonu na Hockenheimringu, těžko říci, nicméně faktem je, že v rané fázi závodu došlo ke vzájemné kolizi mezi oběma piloty stáje a asijský pilot byl v incidentu v zatáčce 6 namočen o něco více. Přesto, že jeho týmový kolega nepůsobil nijak rozzlobeným dojmem.
"Vlastně se nic nestalo, zkusil to vnitřkem, dotkl se mého kola a bylo to. Domnívám se, že v tom nebyl úmysl. Neměl jsem s tím žádný problém. Mohlo to samozřejmě dopadnout podstatně hůř, ale na mém voze se nic zásadního nestalo, Rio měl drobně poškozené přední křídlo a s tím se dalo závodit," popisuje situaci Pascal Wehrlein.
Sám Harjanto přišel s názorem, že poškození spoileru nevzalo týmu šanci bojovovat se Saubery, byl rád, že jeho kontakt s Wehrleinem skončil takhle, protože kolize by nejspíš vážněji poškodila oba vozy. "Od začátku závodu jsem se snažil vylepšit si pozici a před zatáčkou 6 jsem myslel, že jsem rychlejší, proto jsem se rozhodl do ní naplánovat předjížděcí manévr. Využil jsem DRS, chystal se zaútočit, ale najednou jsem viděl, že Pascal už zatáčí do "šestky" a já náhle neměl místo. Šel jsem na brzdy, aby nedošlo ke kolizi, ale kolidoval jsem s jeho pravou zadní pneumatikou. Nebýt toho, možná jsem se umístil lépe a ke konci závodu se opět dostal do blízkosti Pascala. Ale s oním poškozením levé koncovky křídla jsem nějaký čas ztratil, navíc jsem poměrně brzy stavěl v boxech. Rozhodli jsme se kvůli úspoře času křídlo neměnit, ani v dalších zastávkách," vysvětluje Harjanto.
Druhý pilot Manoru v těchto dnech prožívá stav nejistoty, protože jeho sedačka je v ohrožení. Mohla by případná vina na kolizi být rozhodující nebo alespoň přitěžující okolností? Harjanto sám se vinen necítí. "Držel jsem si vnitřní stopu a nevím, jestli mě Pascal viděl. Zatáčel a já dělal všechno proto, abych do něj nenarazil, proto jsem tvrdě brzdil, jak to jenom šlo. Pokud něco takového uděláte, zablokuje se vám přední kolo a pak už nemůžete víc udělat. Naštěstí to skončilo jenom lehkým poškozením spoileru o jeho kolo, což je podstatně lepší, než aby závod pro oba skončil," dodává Harjanto.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.
Po slabším víkendu v Monaku se začaly objevovat pochybnosti o spolupráci Hamiltona s inženýrem Adamim, které pilot rychle odmítl. Zdůraznil, že adaptace na nový tým vyžaduje čas, ale vzájemná důvěra a odhodlání společně postupovat jsou pevné.
David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.
Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.