Renault si po návratu s oficiálním týmem do F1 nekladl bůhvíjak vysoké cíle, ale prozatím asi může být jen těžko spokojen s tím, co na tratích doposud předvádí. Deváté místo v poháru konstruktérů a pouhých šest bodů asi nedosahuje představ vedení.
Zmíněný zisk přivezl Renaultu Kevin Magnussen v Soči, jinak žluté vozy pravidelně končí mimo bodovanou desítku. Magnussen se do Q2 dostal jen čtyřikrát, Jolyon Palmer pouze v úvodním závodě v Austrálii. Přesto se britský pilot domnívá, že tým v druhé polovině šampionátu může poskočit výš.
"První, koho musíme dostihnout, je Haas. Většinou končí v Q2 a my jsme hned za nimi. Pokud se nám podaří dostat se na jejich úroveň, pak budeme v Q2. Chystáme také víc úprav než oni, takže to můžeme zvládnout. Pak možná poněkud poklesne Toro Rosso, protože mají starý motor, takže i tam je určitá šance. Okruhy v druhé polovině sezóny nám budou vyhovovat více, já se jako pilot neustále zlepšuji, takže doufám, že někde budu bodovat. Také by bylo hezké svádět nějaké smysluplné souboje na trati, protože hodně času zápolíme se Saubery a to nikdo nevidí," vysvětluje Palmer.
Syn britského závodníka Jonathana Palmera, který jezdil v F1 v letech 1983 až 1989 se vyjádřil i k otázce, zda menší konkurenceschopnost Renaultu neohrožuje jeho setrvání v F1 pro rok 2017.
"Cítím se dobře, myslím, že v Silverstone jsem jel lépe než ve všech předchozích závodech a udržuji si vzestupný trend. Domnívám se, že si toho všiml i tým. Musím se jednoduše snažit odvádět co nejlepší práci a vytěžit z auta co nejvíce. Na zlepšení siutace se zaměřuji nejen já, ale celý tým," dodává Palmer.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.