Renault si po návratu s oficiálním týmem do F1 nekladl bůhvíjak vysoké cíle, ale prozatím asi může být jen těžko spokojen s tím, co na tratích doposud předvádí. Deváté místo v poháru konstruktérů a pouhých šest bodů asi nedosahuje představ vedení.
Zmíněný zisk přivezl Renaultu Kevin Magnussen v Soči, jinak žluté vozy pravidelně končí mimo bodovanou desítku. Magnussen se do Q2 dostal jen čtyřikrát, Jolyon Palmer pouze v úvodním závodě v Austrálii. Přesto se britský pilot domnívá, že tým v druhé polovině šampionátu může poskočit výš.
"První, koho musíme dostihnout, je Haas. Většinou končí v Q2 a my jsme hned za nimi. Pokud se nám podaří dostat se na jejich úroveň, pak budeme v Q2. Chystáme také víc úprav než oni, takže to můžeme zvládnout. Pak možná poněkud poklesne Toro Rosso, protože mají starý motor, takže i tam je určitá šance. Okruhy v druhé polovině sezóny nám budou vyhovovat více, já se jako pilot neustále zlepšuji, takže doufám, že někde budu bodovat. Také by bylo hezké svádět nějaké smysluplné souboje na trati, protože hodně času zápolíme se Saubery a to nikdo nevidí," vysvětluje Palmer.
Syn britského závodníka Jonathana Palmera, který jezdil v F1 v letech 1983 až 1989 se vyjádřil i k otázce, zda menší konkurenceschopnost Renaultu neohrožuje jeho setrvání v F1 pro rok 2017.
"Cítím se dobře, myslím, že v Silverstone jsem jel lépe než ve všech předchozích závodech a udržuji si vzestupný trend. Domnívám se, že si toho všiml i tým. Musím se jednoduše snažit odvádět co nejlepší práci a vytěžit z auta co nejvíce. Na zlepšení siutace se zaměřuji nejen já, ale celý tým," dodává Palmer.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.