Ve Španělsku byl hrdinou a obdivovanou "kometou na nebi F1", po Monaku by od něj pes kůrku nevzal. Řeč je o Maxu Verstappenovi, který prožil známé rčení "from hero to zero". A díky tomu zaměstnal i šéfy konkurenčních stájí.
Přestřelku začal Toto Wolff výroky na adresu Verstappena, které se u Red Bullu z pochopitelných důvodů nesetkaly s velkým nadšením. Šéf Mercedesu komentoval před závodním víkendem i během něj přístup Verstappena v širších souvislostech a dokonce prohlásil, že testovací pilot Williamsu Lance Stroll prokazuje vyšší míru vyspělosti než holandský mladík.
"Max Verstappen se chová pořád spíš jako teenager. Když je ve voze, je extrémně dobrý, ale když s ním jednáte, je to pořád ještě kluk. Na rozdíl od Lanceho, jehož zralost je překvapující," uvedl Wolff.
Christian Horner pochopitelně využil první příležitosti, aby do řad Mercedesu poslal řádnou odplatu. Poukázal zejména na výbornou obranu, kterou Max v Kanadě uplatnil v souboji s Rosbergem a podotkl, že kdyby nebyl dostatečně vyspělý, asi by něco takového nedokázal.
"Myslím, že Max prokázal dostatečnou duševní sílu. Monako bylo pro něj hodně obtížným víkendem, ale styl, ve kterém se v Kanadě vrátil, jeho sebedůvěra s jakou zdolával soupeře, byla velkolepá. Bylo evidentní, že se vůbec nenechal ovlivnit. Byla to zralá jízda a důkaz pro někoho, jako je pan Wolff, podle nehož je ještě nedospělý. Navíc svou vyspělost prokázal, když si poradil s Wolffovým mnohem vyzrálejším pilotem," rýpl si Horner.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.