Za vším hledej peníze a Formule 1 se jimi opravdu hemží, jinak se to říci nedá. Zajímá vás, kdo si na konto uložil nejvíc? Možná to překvapí jen málokdo, že to je trojnásobný mistr světa a letošní obhájce trofeje Lewis Hamilton.
Americký obchodní časopis Forbes uvádí pravidelně žebříček nejbohatších lidí na světě. Sportovci jako ostatní profese mají svou samostatnou kategorii, kterou v současné době vede střelecká hvězda Realu Madrid a portugalský reprezentant Cristiano Ronaldo s ročním příjmem 88 milionů dolarů (myslí se za posledních 12 měsíců).
Hvězdy F1 se nacházejí, dalo by se říci fotbalovou hantýrkou, na pomezí hrací plochy a lavičky náhradníků. Lewis Hamilton je nejlepší z pilotů F1 až na 11. místě s příjmem 46 milionů $. Sebastian Vettel, který má dokonce o titul více, figuruje na 19. místa (41 milionů $) a Fernando Alonso zaostává o dalších pět míst, vykazujíc sumu 36,5 milionů dolarů.
Současný vedoucí pilot průběžné klasifikace Nico Rosberg se na své kolegy dívá z uctivé vzdálenosti, pouhá dvě místa před první stovkou a 21 miliony $. V seznamu se ještě objevují hvězdy série NASCAR Dale Earnhardt jr. (71. místo s 23,5 milionů $) a Jimmie Johnson (82. místo - 22,2 milionů $).
Jen malé srovnání, které pamětníkům může přijít jako vyslovený vtip. Když v roce 1977 uzavíral Jochen Mass v tehdy mistrovském týmu McLaren smlouvu, byl velice potěšen, že mu bylo přidáno a roční příjem mu zajišťoval kolem 200 000 západoněmeckých marek.
Když lákal v roce 1978 Bernie Ecclestone zpět do kokpitu Jackie Stewarta, nabízel mu šest milionu dolarů, zatímco Niki Lauda při svém návratu v roce 1982 dostal od McLarenu pouhou polovinu. A přesto se mluvilo o nekřesťanských penězích a sumě, kterou se asi jen tak nepodaří překonat. Ale pak nastoupila Sennova generace a všechno bylo jinak...
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.