Za vším hledej peníze a Formule 1 se jimi opravdu hemží, jinak se to říci nedá. Zajímá vás, kdo si na konto uložil nejvíc? Možná to překvapí jen málokdo, že to je trojnásobný mistr světa a letošní obhájce trofeje Lewis Hamilton.
Americký obchodní časopis Forbes uvádí pravidelně žebříček nejbohatších lidí na světě. Sportovci jako ostatní profese mají svou samostatnou kategorii, kterou v současné době vede střelecká hvězda Realu Madrid a portugalský reprezentant Cristiano Ronaldo s ročním příjmem 88 milionů dolarů (myslí se za posledních 12 měsíců).
Hvězdy F1 se nacházejí, dalo by se říci fotbalovou hantýrkou, na pomezí hrací plochy a lavičky náhradníků. Lewis Hamilton je nejlepší z pilotů F1 až na 11. místě s příjmem 46 milionů $. Sebastian Vettel, který má dokonce o titul více, figuruje na 19. místa (41 milionů $) a Fernando Alonso zaostává o dalších pět míst, vykazujíc sumu 36,5 milionů dolarů.
Současný vedoucí pilot průběžné klasifikace Nico Rosberg se na své kolegy dívá z uctivé vzdálenosti, pouhá dvě místa před první stovkou a 21 miliony $. V seznamu se ještě objevují hvězdy série NASCAR Dale Earnhardt jr. (71. místo s 23,5 milionů $) a Jimmie Johnson (82. místo - 22,2 milionů $).
Jen malé srovnání, které pamětníkům může přijít jako vyslovený vtip. Když v roce 1977 uzavíral Jochen Mass v tehdy mistrovském týmu McLaren smlouvu, byl velice potěšen, že mu bylo přidáno a roční příjem mu zajišťoval kolem 200 000 západoněmeckých marek.
Když lákal v roce 1978 Bernie Ecclestone zpět do kokpitu Jackie Stewarta, nabízel mu šest milionu dolarů, zatímco Niki Lauda při svém návratu v roce 1982 dostal od McLarenu pouhou polovinu. A přesto se mluvilo o nekřesťanských penězích a sumě, kterou se asi jen tak nepodaří překonat. Ale pak nastoupila Sennova generace a všechno bylo jinak...
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.